arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۶۱۶
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۱ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰

غفوری فرد: انجام حكم ولي فقيه بر مراجع نيز واجب است

عضو شوراي مركزي جامع اسلامي مهندسين با تاكيد بر اينكه هر حركتي به هر ميزاني با ولايت زاويه پيدا كند از اصولگرايي جدا است، گفت: گروه انحرافي اصولگرايي هنوز به مرحله شكل‌گيري نيز نرسيده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو شوراي مركزي جامع اسلامي مهندسين با تاكيد بر اينكه هر حركتي به هر ميزاني با ولايت زاويه پيدا كند از اصولگرايي جدا است، گفت: گروه انحرافي اصولگرايي هنوز به مرحله شكل‌گيري نيز نرسيده است.

حسن غفوري‌فرد، عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس با بيان اينكه اصولگرايي، پايبندي به اصولي است كه انقلاب اسلامي ايران بر اساس آن به نتجيه رسيده است، گفت: اين اصول در طي 33 سال بعد از انقلاب ثمرات بسياري داشته است.

وي افزود: به طور طبيعي مهمترين ويژگي اصولگرايي پايبندي و اعتقاد به ولايت فقيه است كه اعتقاد به نقش روحانيت، مردم و قانون اساسي ساير ويژگي‌هاي آن هستند.

عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين در ادامه با اشاره به عوامل پيروزي انقلاب اسلامي اظهار داشت: وحدت و پيروي از ولايت فقيه، مهمترين عواملي بودند كه در سايه ايمان به خدا و مكتب تشيع موجب پيروزي انقلاب شدند.

وي اضافه كرد: اعتقاد به حكومت اسلامي و اسلام حكومتي يعني اسلامي كه قادر است حكومتي را اداره كنيد و حكومتي كه بر اساس اسلام است، جزو اصول اوليه و محكمات اصولگرايي است.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه ولايت فقيه به عنوان مهترين شاخص اصولگرايي، مهمترين عامل موفقيت، پيروزي و استمرار انقلاب اسلامي است گفت: ولايت فقيه عامل مبقيه انقلاب است.

وي با اشاره به تدوين‌ بايدها و نبايدها اصولگرايي توسط جامعتين(جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين حوزه علميه قم)، اظهار داشت: مهمترين اصل در اين منشور اصولگرايي ولايت فقيه است.

غفوري‌فرد با بيان اينكه جريان انحرافي اصولگرايي هنوز به مرحله شكل‌گيري نيز نرسيده است، گفت: اميدوارم اين جريان به همين جا ختم شود براي اينكه جرياني انحرافي است.

وي تاكيد بر روي مكتب ايراني بيش از مكتب اسلامي را يكي از اقدامات جريان انحرافي عنوان كرد، تصريح كرد: مقام معظم رهبري چند سال قبل را سال "وحدت ملي و انسجام اسلامي " نامگذاري كردند كه تاكيد ايشان بر اسلام به عنوان مكتبي جهاني است.

عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به اينكه فرهنگ ايراني تاثير زيادي بر اسلام داشته است، اظهار داشت: علي رغم تاثير ايراني‌ها، تاكيد ما بر وحدت اسلامي است و تاكيد بيشتر بر مكتب ايراني، حركتي خلاف نظر مقام معظم رهبري است.

وي با تاكيد بر اينكه هر حركتي به هر ميزاني با ولايت زاويه پيدا كند از اصولگرايي جدا است، گفت: انجام حكم ولي فقيه بر مراجع نيز واجب است بنابر اين اگر حركتي كوچكترين زاويه‌اي با دستورات رهبري پيدا كند حركتي انحرافي است.

* اصولگرايي از ابتداي انقلاب همواره زير چتر روحانيت است

غفوري‌فرد با اشاره به نامگذاري سال جدي عنوان سال "جهاد اقتصادي " توسط رهبري اظهار داشت: جهاد واژه‌اي است كه بعد قدسي و الهي دارد و حركت در جهت رضاي خداوند متعال است.

وي ادامه داد: نامگذاري سال جديد نشان مي‌دهد كه همه حركت‌ها در جهت رضاي خداوند متعال است و همه حركت‌ها بايد از خلوص بالا و براي كسب مشيت الهي و به دور از منافع شخصي و گروهي باشد.

عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين افزود: اصولگرايي از ابتداي انقلاب و حتي قبل از آن زير چتر روحانيت بودن آن است و همواره با روحانيت و مراجع مواضع خود را هماهنگ مي‌كند.

وي با اشاره به اينكه امام (ره) در وصيت‌نامه خودشان توصيه كرده‌اند تا طلاب و همه از مراجع فاصله نگيريد اظهار داشت: اصولگرايان حركت اصلي خود را در چارچوب ولي فقيه و روحانيت انجام خواهند داد.

*شروع دهه 90 با تحولات عميق جهاني و منطقه‌اي روبرو بوده است

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه شروع دهه 90 با تحولات عميق جهاني و منطقه‌اي روبرو بوده است،‌ گفت: مقام معظم رهبري دهه چهارم انقلاب را "دهه عدالت " نامگذاري كرده‌اند؛ در سه دهه اول انقلاب، بسترهاي مناسبي براي حركت در مسير توسعه و ايجاد تمدن بزرگ اسلام فراهم شد.

وي افزود: اكنون موقعيت مناسبي است تا در جهت پيشرفت و رشد عدالت اقدام كرد، در بعد داخلي مسئله دهه پيشرفت و عدالت و برنامه پنج ساله پنجم مطرح است كه برنامه‌ريزي براي رسيدن به اهداف چشم‌انداز بيست ساله است.

غفوري‌فرد با اشاره به شروع دهه 90، ادامه داد: در بعد خارجي نيز نهضت‌هاي اسلامي منطقه بسيار فعال شده و كشورهايي نظير بحرين، يمن، اردن، ليبي و تونس را فرا گرفته است.

وي تصريح كرد: وحدت و يكپارچگي، دوري از كارهاي حاشيه‌اي و تمركز روي همه نيروها از جمله راهكارهاي رسيدن به اهداف چشم‌انداز بيست ساله در داخل و كمك به نهضت‌هاي اسلامي در جهان است.

غفوري‌فرد با اشاره به برنامه‌هاي احزاب مختلف براي دهه 90 بيان داشت: همه احزاب در حال برنامه‌ريزي هستند و از يكي دو ماه آينده همه احزاب برنامه‌ريزي كلي براي اين دهه را آغاز خواهند كرد.

وي با اشاره به اينكه بسياري از احزاب چشم‌انداز خاصي تهيه كرده‌اند گفت: حزب موتلفه اسلامي، چشم‌انداز 15 ساله‌اش را تهيه كرده كه منطبق بر ايران 1404 است و بخش اعظم آن در دهه 90 خواهد بود.
نظرات بینندگان