arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۳ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰

وزیر اطلاع رسانی سوریه : در صورت ادامه مداخله،صهیونیست ها روی آرامش نمی بینند

درعملیات تعقیب و بازداشت تروریستها که با مشارکت نیروهای ارتش، ماموران امنیتی و افراد پلیس انجام شد، 120 نفر کشته و هزار و 491 نفر زخمی شدند / دولت اوضاع را بررسی میکند ، نیازی به حضور هیاتی از دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد نیست
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت: استان های چهارده گانه کشورش در آینده نزدیک شاهد گفتگوی فراگیر ملی میان همه اقشار جامعه خواهد بود. به گزارش واحد مرکزی خبر از دمشق به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، عدنان محمود این مطلب را در گفتگو با نمایندگان رسانه های این کشور بیان کرد و افزود: دولت همزمان با اهتمام به برقراری امنیت و آرامش، اجرای برنامه اصلاحات را در اولویت برنامه کاری خود قرار داده است.

وی همچنین گفت یگانهای ارتش که برای تعقیب تروریستها و پاکسازی شهرهای بانیاس و درعا وارد این دو شهرشده بودند، پس از مصادره مقادیری زیادی سلاح و مهمات و بازداشت تعداد زیادی از تروریسها، خروج تدریجی از این شهرها را شروع کردند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه در ادامه افزود: درعملیات تعقیب و بازداشت تروریستها که با مشارکت نیروهای ارتش، ماموران امنیتی و افراد پلیس انجام شد، 120 نفر کشته و هزار و 491 نفر زخمی شدند.

عدنان محمود در ادامه خاطرنشان کرد، نظام سیاسی سوریه هرگز اجازه نخواهد داد، گروههای تروریستی که به دستور طرفهای بیگانه به دنبال ایجاد ناامنی و ترس در میان مردم برآمدند، به خرابکاریهای خود ادامه دهند و هرجا که باشند، یگانهای ارتش با قدرت آنها را سرکوب خواهند کرد.

 این مقام سوری در پاسخ به پرسشی درباره موافقت نکردن دمشق با درخواست هیاتی از دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد برای سفر به سوریه به منظور ارائه کمکهای انسانی به اهالی درعا گفت: دولت و سازمان هلال احمر سوریه اوضاع شهر درعا را پیگیری کردند و هیج کمبودی در مواد غذائی و دارو در این شهر و حومه آن گزارش نشد و لذا نیازی به سفر این هیات دیده نشد. وی با اشاره به سیلابی که اخیرا در مناطق شمال شرق این کشور رخ داد و منجر به ویرانی منازل و آوارگی اهالی استان حسکه شد، از اینکه هیچکدام از آن محافل بشردوستانه برای کمک به آسیب دیدگان سیلاب ها پیشقدم نشدند، ابراز شگفتی کرد.

این وزیر سوری همچنین با ابراز تاسف از اینکه اتحادیه اروپا مجازاتهائی را بر دمشق اعمال کرده، از موضع گیری اروپائیان علیه سوریه که براساس اخبار رسانه ها صورت گرفته انتقاد کرد. عدنان محمود در پاسخ به سئوالی در مورد اظهار نظر رامی مخلوف بازرگان معروف سوریه واز بستگان نزدیک رئیس جمهور سوریه به یک روزنامه آمریکائی گفت: اظهارات مخلوف دیدگاه شخصی است و بازتاب مواضع دولت و نظام سیاسی سوریه نیست.

مخلوف در اظهاراتش گفته بود، در صورت ادامه مداخله طرفهای خارجی به ویژه غربیها در اوضاع داخلی سوریه، رژیم صهیونیستی روی آرامش نخواهد دید
نظرات بینندگان