arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۶۵۱۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

انتقاد پاپ از حمله به خانه سالمندان در یمن

پاپ فرانسیس حمله بی رحمانه اخیر علیه یک خانه سالمندان در یمن را که باعث کشته شدن دست کم 16 تن از جمله چهار راهبه شد یک حمله "اهریمنی"خوانده و آن را محکوم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پیترو پارولین، وزیر امور خارجه واتیکان اظهار داشت: پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان عمیقا از بابت کشته شدن چهار راهبه و 12 تن دیگر در جریان حمله به یک خانه سالمندان در استان عدن یمن متاثر و بهت زده است.

به گزارش انتخاب ، پارولین در ادامه بیانیه خود گفت: پاپ خواهان دعا برای قربانیان این حمله شده و همدردی نزدیک خود را به خانواده‌های آنها و همچنین کسانی که از بابت این خشونت اهریمنی و بی‌رحمانه آسیب دیدند اعلام می‌کند.

روز جمعه چهار فرد مسلح به خانه سالمندانی در منطقه "شیخ عثمان" در استان عدن یمن حمله کرده و با تیراندازی خود چندین تن شامل کارکنان و یک نگهبان را در این خانه سالمندان کشتند.

در جریان این تیراندازی به گفته شاهدان عینی فریاد افراد گرفتار در این خانه سالمندان شنیده می‌شد و چهار راهبه که به عنوان پرستار در آن کار می‌کردند نیز کشته شدند.

با وجود آنکه مقامات امنیتی یمن ابتدا گفته بودند که این راهبه‌ها هندی بوده‌اند اما آژانس خبری واتیکان اعلام کرد که دو تن از آنها رواندایی، یک نفر کنیایی و یک نفر دیگر نیز هندی بودند.

این خبرگزاری همچنین گفت: مادر روحانی که مدیر این راهبه‌ها بوده توانسته از افراد مسلح فرار کرده و جانش را نجات دهد.

پارولین خاطرنشان کرد: پاپ فرانسیس دعا می‌کند که این کشتار کورکورانه باعث بیدار شدن وجدان و تغییر روح انسان‌ها شده و همه طرف‌ها را مجاب به کنار گذاشتن سلاح‌هایشان و در پیش گرفتن راه گفت‌وگو کند.

وی افزود: پاپ فرانسیس از همه طرف‌های خشونت‌های فعلی خواسته تا این خشونت را کنار گذاشته و بار دیگر متعهد به مردم یمن از جمله کسانی که نیازمند هستند شوند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله روز جمعه علیه این خانه سالمندان را برعهده نگرفته است. یک مقام یمنی گفت که عاملان این حمله افراط گران بودند.

وی گروه تروریستی داعش را که اخیرا در حال گسترش فعالیت‌هایش در عدن است عامل این حمله دانست. همچنین شورای همکاری خلیج فارس نیز این حمله را محکوم کرد و گفت که چنین حمله‌ای نشان دهنده اهداف نیروهایی است که مخالف بازگشت امنیت و ثبات به یمن هستند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان