arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۶۵۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰

نافرمانی مدنی در یمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اعتراضات و تظاهرات در یمن در حالی ادامه می یابد که نافرمانی مدنی برخی شهرهای این کشور را فلج کرده است. به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی ادامه تظاهرات گسترده مردم این کشور علیه رژیم علی عبدالله صالح برای براندازی آن نیز بر وخامت اوضاع می افزاید. 

عبدالله غراب خبرنگار این شبکه در یمن در گزارشی در این باره با اشاره به استقبال گسترده انقلابیون یمنی از تصمیم سازمان ملل برای اعزام کمیته حقیقت یاب خود به یمن برای بررسی توسل به خشونت علیه تظاهرات مسالمت آمیز مردم یمن می گوید: انقلابیون به رغم استقبال از این تصمیم آن را دیرهنگام می دانند و از سکوت جامعه بین المللی در قبال کشتار غیرنظامیان انتقاد می کنند.

در بخش دیگری از گزارش با اشاره به تجمعات گسترده دیروز در شهرهای مختلف یمن آمده است: شماری از طرفداران رژیم علی عبدالله صالح که از سراسر کشور به صنعا آمده بودند در میدان سبعین تجمع و حمایت خود را از علی عبدالله صالح اعلام کردند.

گفته می شود این تجمع میلیونی بوده است.

صالح در سخنان خود در جمع طرفداران مثل جمعه های سابق بار دیگر مخالفان خود را به گفتگو دعوت کرد و از متهم کردن آنها به خرابکاری نیز خودداری نکرد.

این در حالیست که انقلابیون یمن سخنان صالح را به منزله تحریک طرفداران خود به جنگ داخلی می دانند. از سوی دیگر مخالفان صالح نیز در خیابان ستین در صنعا و میادین دیگر شهرهای این کشور تجمع کردند و شعارهایی علیه صالح سر دادند.

تحصن کنندگان در میدان التغییر یمن همچنین از اقدام قطر به خروج از طرح پیشنهادی شورای همکاری برای حل بحران یمن استقبال کردند.
نظرات بینندگان