arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۴ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰

اعدام دو توزيع‌كننده عمده مواد مخدر

دادستان قزوين با اشاره به برخورد قاطع دستگاه قضايي با توزيع‌كنندگان و فروشندگان مواد مخدر، از اعدام دو توزيع‌كننده عمده مواد مخدر در قزوين خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: دادستان قزوين با اشاره به برخورد قاطع دستگاه قضايي با توزيع‌كنندگان و فروشندگان مواد مخدر، از اعدام دو توزيع‌كننده عمده مواد مخدر در قزوين خبر داد.

اسماعيل صادقي نياركي پيش از ظهر امروز در نشست خبري بيان داشت: ما در زمينه مواد مخدر احساس كرديم كه نسبت به ساير پرونده‌ها، از يك فراواني وارده برخوردار هستيم و لازمه پيشگيري و كنترل اين قسمت از جرائم كه در استان رخ مي‌دهد، برخورد قاطع و صريح با مرتكبان اين جرائم است.

وي ادامه داد: در اين راستا اقدامات بسياري خوبي در بحث برخورد با قاچاقچيان و توزيع‌كنندگان خرد و كلان در سال 89 انجام پذيرفت و يكي از اقداماتي كه مي‌توانست در كنترل جرائم موثر باشد بحث اجراي احكام صادره از سوي محاكم انقلاب بود.

دادستان قزوين با اشاره به اعدام دو توزيع‌كننده عمده مواد مخدر در استان توضيح داد: صبح امروز دو تن از عمده‌فروشان مواد مخدر به نام‌ها «ح. م» 40 ساله و «ر. ح» 38 ساله كه از افراد موثر و مهم باندهاي قاچاق مواد مخدر بودند در زندان مركزي قزوين به دار مجازات آويخته شدند.

وي با اشاره به نحوه دستگيري «ح. م» اظهار داشت: ما توزيع‌كننده‌اي را در اقباليه شناسايي كرديم كه به همراه همسرش مواد مخدر را در اروميه تهيه و سپس به قزوين منتقل كرده و به صورت خرد و كلان توزيع مي‌كرده است، در جريان رسيدگي به اين پرونده خريداران مواد مخدر از اين آقا را شناسايي كرديم.

صادقي نياركي افزود: زماني كه اين خريداران شناسايي و دستگير شدند بعضي از آنها اعتراف كردند كه علاوه بر فرد مذكور، از «ح.م» نيز به صورت مكرر مواد مخدر تهيه مي‌كردند كه به سراغ اين فرد رفتيم و ضمن داشتن اقرار ديگران، از منزل اين متهم نيز دو كيلو و 330 گرم مواد مخدر از نوع هروئين كشف كرديم كه حكم نگهداري 30 گرم هروئين اعدام است.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه اين افراد هروئين را به صورت مرطوب در يخچال نگهداري مي‌كنند، ما رطوبت را گرفته و خالص آن را وزن مي‌كنيم كه اين مقدار مواد به يك كيلو و 190 گرم تقليل يافت كه خود متهم نيز اقرار و اتهامش را پذيرفت.

دادستان قزوين يادآور شد: اين فرد اتهاماتي ديگري را نيز اقرار كرد كه جزو سرشبكه‌هاي اصلي قاچاق مواد مخدر در استان قزوين است كه تا شش كيلوگرم هروئين را خريداري كرده و موفق به توزيع آن در استان قزوين شده است كه در مدت زمان كوتاهي كيفرخواست صادر و اموال وي نيز شناسايي شد كه به اعدام و مصادره اموال محكوم شد.

صادقي نياركي خاطرنشان كرد: صبح امروز حكم اوليه يعني اعدام «ح.م» به اجرا درآمد كه ايشان در مراسم اعدام بسيار آرام و بدون دغدغه بود و زماني كه به وي اعلام شد كه براي اجراي حكم آماده باشيد خود را نباخته و آرام نزد قاضي مجري حكم حاضر شد و حتي حاضر به ارتباط با خانواده در لحظات آخر نشد، البته ساير آداب مذهبي نظير وصيت را به جاي آورد.

وي در خصوص انگيزه اين فرد گفت: علت فعاليت اين فرد در زمينه توزيع مواد مخدر به صورت كلان طرد از سوي خانواده بوده به طوريكه چهار تا پنج سال مستغرق در اين تبهكاري بود و خود نيز علت ورود به اين كار را جدايي از خانواده عنوان مي‌كرد.

دادستان قزوين ادامه داد: در اين پرونده ما فردي را نيز داريم كه همسرش با وي همكاري داشت كه اين آقا نيز به حبس ابد و همسرش به شش سال حبس محكوم شد.

وي در خصوص نحوه دستگيري دومين فرد اعدامي در استان گفت: در محور نسيم شمال در قزوين، مأموران به تاكسي ون مشكوك شده و خودرو را متوقف مي‌كنند كه از داخل خودرو 150 كيلو ترياك و 50 گرم حشيش و ساير مواد مخدر كشف مي‌شود.

صادقي نياركي توضيح داد: صاحب اين خودرو اقرار مي‌كند كه اين مواد مخدر متعلق به وي نيست بلكه وي باركش است و از بندرعباس مواد مخدر را از فردي به نام فرهاد دريافت كرده و براي فردي به نام «ر.ح» در گيلان مي‌برد كه با توجه به اين امر بلافاصله همكار ما در ابتداي وقت اداري نيابتي به رودسر و بندرعباس داد كه فروشنده و صاحب جنس را دستگير كنند.

وي تأكيد كرد: مأموران در قالب يك تيم عملياتي با همان خودروي ون به رودسر اعزام شده و نزد «ر.ح» مي‌روند كه وي نيز مي‌گويد كه منتظر محموله بوده است و همانجا دستگير مي‌شود و در لحظات اوليه اقرار مي‌كند مواد متعلق به وي بوده است و به توزيع 80 كيلو ترياك در سطح استان گيلان اقرار مي‌كند.

دادستان قزوين ادامه داد: اين فرد سوابقي در تهيه و توزيع مشروبات الكلي نيز داشت و براي تأمين مايحتاج خود به اينكار اقدام كرده بود كه ابتدا كار را از فروش مواد مخدر كم شروع كرده و بعد جزو فعالان و سرشبكه‌ها شده بود و راننده ون نيز در اين پرونده به حبس ابد محكوم شد كه در واقع كار وي حمل مواد مخدر بود.

وي بيان كرد: هر دوي اين مجرمان از كار خود اظهار ندامت كرده و بيان كردند تا زماني كه دستگير نشده بودند به عمق فاجعه توزيع مواد مخدر و اعتياد پي نبرده بودند ولي وقتي دستگير شده و به زندان آمدند فهميدند كه چه جنايتي كرده و چه گرفتارهايي براي خانواده و جامعه موجب شدند.
نظرات بینندگان