arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۷۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۲ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۴

نشست محرمانه غول‌های سرمایه‌داری آمریکا درباره نحوه مهار "ترامپ"

بنابر گزارش‌ها، گروهی از سرمایه‌داران و سیاستمداران آمریکایی در نشستی سری گرد هم آمدند تا درباره راه‌های مهار دونالد ترامپ رایزنی کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ پایگاه خبری «هافینگتن پست» گزارش داد: گروهی از سرمایه‌داران و سیاستمداران آمریکایی هفته گذشته در نشستی سری در جزیره‌ای دورافتاده گرد هم آمدند تا درباره راه‌های مهار "دونالد ترامپ" نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور رایزنی کنند. شرکت‌کنندگان در این نشست از ظهور ترامپ و پیشتازی وی ناخشنود هستند.

سوزان مدرس خبرنگار پرس تی‌وی در نیویورک گزارشی در این باره تهیه کرده که متن آن به شرح زیر آمده است:

غول‌های عرصه کسب و کار و مدیران مالی  پرنفوذ و مسئولان بلند پایه دولتی سالی یکبار برای شرکت در انجمن امور بین‌الملل «انستیتو انترپرایز امریکا» تشکیل جلسه می‌دهند، رویدادی خصوصی با محتوایی کاملا «محرمانه» که یا به صورت جلسات توجیهی صریح درباره ابتکارات سیاست‌ گذاری برگزار می‌شود و یا در قالب مذاکرات غیررسمی حین بازی گلف.

بر اساس اطلاعاتی که هافینگتن پست به دست آورده است، گروهی از سرمایه‌داران، مدیران عامل صنایع و اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه هفته گذشته برای شرکت در این انجمن سری عازم جزیره «سی آیلند»، مکانی خصوصی در ساحل ایالت جورجا، شدند.  اما دستور اصلی جلسه؟ نحوه مهار دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان!

دِیْو سوئینی، تحلیل‌گر سیاسی  گفت: «به نظرم جمهوری‌خواهان صرفا ذهنیت ترسناکی از ترامپ دارند و دقیقا نمی‌دانند که چنانچه ترامپ رئیس جمهور شود چه در سر خواهد داشت. آن‌ها ظاهرا به وی اعتماد ندارند و وی را از خود نمی‌دانند.»

تیم کوک مدیر عامل اپل، لَری پِیج از موسسان گوگل، سین پارکِر خالق نَپستِر و سرمایه‌گذار فیسبوک و الون ماسک مدیر تسلا موتورز و اسپِیس ایکس همگی در آنجا گرد هم آمدند. همچنین میچ مک‌کانل رهبر اکثریت سنا و کارل رُوْ وزنه سیاسی پرنفوذ سابق، پال رایان سخنگوی مجلس نمایندگان و سناتور تام کاتون از دیگر شرکت‌کنندگان این انجمن بودند.

سوئینی افزود: «معتقدم این نشست بازتاب گسستگی میان فقیر و غنی در این کشور است. ما یک درصد از افرادی را داریم که همه امکانات را در اختیار دارند و همین افراد جلسه تشکیل می‌دهند تا دیکته کنند که چه کسی عهده‌دار حزب به اصطلاح نخبه‌گرای آنان باشد، اما ترامپ این رویه را وارونه کرده، که واکنش منفعلانه آنان را به دنبال داشته است.»

فیلیپ آنشوتس، از سرمایه‌داران حامی حزب جمهوری‌خواه که شرکت وی از سهام داران سی آیلند است، به همراه آرتور سالزبرگر، ناشر روزنامه نیویورک تایمز، نیز در گردهمایی مزبور حضور داشتند.

یک منبع نزدیک به این نشست به هافینگتن پست گفت با اینکه درباره موضوعات مختلفی بحث شد اما نقطه برجسته این گردهمایی گزارشی از کارل رُوْ بود که درمورد یافته‌های گروه کانونی درباره ترامپ ارائه شد. به گفته رُوْ، بزرگترین نقطه ضعف این سرمایه‌دار بخش املاک این است که وی فاقد وجهه کافی به عنوان «رئیس‌جمهور» و الگویی شایسته برای کودکان است.

دونالد ترامپ پیشاپیش توانسته آرای حدود یک سوم اعضای هیات انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه را برای نامزدی منتخب این حزب جلب کند. اما چالش اصلی وی در انتخابات مقدماتی پانزدم مارس (25 اسفند) در ایالات فلوریدا و اوهایو رقم خواهد خورد. چنانچه ترامپ در این دو ایالت پیروز شود حفظ رقابت با آنچه که خود وی قطار ترامپ خوانده، دشوار خواهد بود.
برچسب ها: سرمایه گذاری ، ترامپ
نظرات بینندگان