arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۸۰۲
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰

"جامعه دچار بحرانی چاپلوسی از سوی مدیران است"

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: رفتار دولت در شرایط کنونی کشور به گونه ای است که جامعه دچار بحرانی چاپلوسی از سوی مدیران است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر: نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: رفتار دولت در شرایط کنونی کشور به گونه ای است که جامعه دچار بحرانی چاپلوسی از سوی مدیران است.

سید احمد آوایی شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص عملکرد خبرنگاران گفت: خبرنگار اگر نقد نکند خیانت کرده و سکوت خبرنگار جامعه را به نابودی می کشاند، متاسفانه بسیاری از مسئولان ظرفیت شنیدن انتقاد از خود را ندارند.

وی تصریح کرد: خبرنگار باید آزاد باشد و صدای مردم را به مسئولان برساند ولی در این برهه کشور دچار بحران چاپلوسی مدیران شده ایم.

آوایی در پاسخ به این سئوال که چرا رسانه های داخلی کمتر به مسئله خیزش مردمی در سوریه پرداخته اند گفت: خیزش اسلامی کشورهای منطقه نقاط اشتراک و افتراق دارند. در این کشورها همانطور که شاهد هستیم دیکتاتوری وجود دارد، رای گیری و رفراندوم در این کشورها تشریفاتی است. سوریه، مصر، یمن، بحرین، لیبی و بسیاری از کشورهای عربی از این جمله هستند.

نماینده دزفول افزود: سوریه در قضیه لبنان و حزب الله و همچنین دفاع از مردم مظلوم فلسطین متحد جمهوری اسلامی ایران است و در موضع ضدیت با اسرائیل است و در بسیاری از مسائل با ایران همگرایی دارد. این نقطه بسیار مثبتی است ولی نحوه برخورد نیروهای دولتی، امنیتی و نظامی این کشور با مردم خشن است و همانطور که قبلا هم گفته ام اینگونه برخوردها در قبال اعتراضات مسالمت آمیز مردم اصلا صحیح نیست هر چند بیشتر برخوردها و درگیریهای ارتش سوریه با معترضین این کشور به حزب بعث این کشور برمی گردد که تاحدودی مستقل از دولت بشار اسد عمل می کند.

وی تصریح کرد: صدا وسیما و مطبوعات ایران نیز تا حدودی اخبار سوریه را یا سانسور کرده یا اصلا به آن نمی پردازند که این درست نیست و نباید اینگونه باشد که مردم برای کسب اخبار سوریه رسانه های بیگانه را به عنوان مرجع خبری انتخاب کنند که ماهیت منفعت طلبانه این شبکه های مغرض بر هیچکس پوشیده نیست.

نماینده دزفول درخصوص برخورد عربستان سعودی با وزیر امور خارجه و عدم پذیرش وی گفت: انتظار کمیسیون امنیت ملی مجلس از وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور این است که در برابر این برخورد سعودیها واکنش محکمی از خود نشان دهند و گزینه حق مقابله به مثل را برای خود حفظ کرده و به دولت عربستان به صورت رسمی اعتراض کنند.

آوایی در خصوص تصویب بودجه سال جاری شهرستان دزفول از سوی استانداری خوزستان اعلام کرد: با صحبتهای که با استاندار خوزستان شده وی قول مساعد داده که کمبودهای بودجه ای سال گذشته را در سال جاری جبران کنند.

وی در خصوص پیشنهاد وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برای نامگذاری اماکنی که خیرین می سازند و یا خواهند ساخت به نام غدیر گفت: در خصوص بیمارستان دکتر گنجویان دزفول وزیر حق دستور دادن برای تغییر نام این بیمارستان را ندارد. رای دیوان عدالت اداری مبنی بر رد مصوبه شورای تامین استان درخصوص تغییر نام بیمارستان گنجویان دزفول به الغدیر نیزصادر شده و تخطی از این رای پیگرد قانونی را در پی خواهد داشت.
نظرات بینندگان