arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۹۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۵ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۵

استقرار 200 تفنگدار دریایی ارتش آمریکا در شمال عراق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پنتاگون اذ‌عان‌ کرد: پایگاه کوچکی را در شمال عراق صرفا برای تفنگداران دریایی آمریکا تاسیس کرده است؛ افشاگری که به دنبال حمله راکتی داعش در چند روز اخیر و کشته شدن یک تفنگدار دریایی و زخمی شدن چند تن دیگر صورت گرفته است.

به گزارش انتخاب، به نوشته روزنامه‌ نیویورک تایمز، کاخ سفید ادعا کرد: ارتش هیچ عملیات نظامی زمینی در عراق انجام نمی‌دهد، اما این پایگاه مرزی جدید توپخانه دوربرد دارد که می‌تواند به نیروهای عراقی که تلاش می‌کنند زمین‌هایی را از داعش باز پس گیرند، کمک کند.

پنتاگون اعلام کرد: حدود 200 تفنگدار دریایی در این پایگاه مرزی هستند که از بیست و ششمین یگان اعزامی تفنگداران دریایی به عراق اعزام شدند.

پنتاگون گفت: متاسفانه این پایگاه روز دوشنبه مجددا مورد حمله قرار گرفت. گروه کوچکی از شبه نظامیان که به یکی از پایگاه‌های نیروهای عراقی در نزدیکی این مقر تمرکز کرده بودند به این پایگاه مرزی با سلاح‌های گرم کوچک حمله کردند.

سرهنگ استیو وارن، سخنگوی ائتلاف ضد داعش نیز گفت: این تیراندازی به اندازه کافی نزدیک نبود که خدشه‌ای وارد کند. هیچ تفنگدار دریایی زخمی نشده است. تفنگداران دریایی پس از این حمله تیراندازی کرده و دو تیرانداز داعش را کشتند.

استیو وارن توضیح داد: این منطقه تاکتیکی چند هفته‌ پیش از برنامه آزادسازی موصل تاسیس شد و در شمال غرب این شهر قرار دارد. این منطقه میزبان هزاران نیروی عراقی است.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: این نیروهای عراقی به همراه مشاوران ائتلاف ضد داعش نیازمند محافظت هستند، در نتیجه‌ ما یک پایگاه کوچک برای این کار ایجاد کرده‌ایم. حدود دو هفته‌ پیش یک یگان کوچک از تفنگداران دریایی از بیست و ششمین یگان اعزامی تفنگداران دریایی وارد عراق شدند.

سرهنگ وارن تاکید کرد: تمامی این اقدامات با همکاری نزدیک و به دعوت دولت عراق صورت گرفته است.

وی افزود: مشاوران ائتلاف ضد داعش به نیروهای عراقی مشاوره داده و به آنها برای آمادگی در عملیات رمادی کمک می‌کنند.

وارن ا‌دا‌مه‌ داد: حدود 334 افسر پلیس عراق نیز یک دوره چهار هفته‌ای مهارت‌های نظامی پیشرفته را در پایگاه الاسد آمریکا در رمادی دریافت می‌کنند. این دوره با هدف ارتقای توانایی آنها برای حفظ مناطق پاکسازی شده و تامین امنیت آن صورت می‌گیرد.

وی افزود: وجود این پایگاه مرزی محرمانه بود چرا که پنتاگون قصد داشت به تفنگداران دریایی فرصت مبارزه بدهد.

سرهنگ وارن به خبرنگاران گفت: تفنگداران دریایی نیروهای نظامی نیستند، چرا که آنها تنها در این پایگاه مرزی حفاظت از مشاوران نظامی را که با نیروهای عراقی همکاری می‌کنند برعهده دارند.

وی افزود: این تفنگداران دریایی عملیات پوششی را انجام می‌دهند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان