arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۹۶۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۵

کره شمالی: آمریکا ما را به جنگی تمام عیار فرا می خواند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ارگان رسمی حزب حاکم کره شمالی اعلام کرد که آمریکا با حضور گسترده نظامی خود در منطقه شبه جزیره کره و برگزاری بزرگترین رزمایش مشترک نظامی با کره جنوبی، ندای جنگ طلبی سر داده و پیونگ یانگ را به جنگی تمام عیار فرا می خواند.

به گزارش انتخاب، در گزارشی که خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز چهارشنبه منتشر کرده، آمریکا به فرافکنی متهم شده و تحرکات رزمی این کشور در منطقه را با درخواست واشنگتن برای توقف برنامه تسلیحات هسته ای پیونگ یانگ در تضاد دانسته است.

ارگان حزب حاکم کمونیست کره شمالی که دیدگاه دولت این کشور را منتشر می کند، تاکید کرده است که آنها از ما می خواهند برنامه هسته ای و تسلیحاتی خود را کنار بگذاریم در حالی که خود با برگزاری رزمایشی بزرگ با کشوری که ما با آنها پیمان صلح امضا نکرده ایم، بر طبل جنگ می کوبند.

گزارش تاکید کرده است؛ در صورت بروز درگیری، جنگ فقط محدود به منطقه شبه جزیره کره نخواهد بود بلکه آتش آن گریبان دیگران را نیز خواهد گرفت.

این کشور تاکید کرده است: چنانچه جنگی در آسیای شمال شرقی شروع شود فورا به جنگ جهانی تبدیل خواهد شد که قدرت های تسلیحاتی هسته ای را رودرروی یکدیگر قرار می دهد.

گزارش می افزاید: بهتر است آمریکایی ها اینطور فکر کنند که شروع یک جنگ به نفع کسی نیست و دنیا وارد نبردی بزرگ خواهد شد. در چنین صورتی و با عملکردی درایت مندانه می توان به دنبال راه حل بود.

در بخشی از گزارش خبرگزاری کره شمالی آمده است: آمریکا تصور می کند جنگ در شبه جزیره کره به منطقه محدود خواهد شد و تا زمانی که اینگونه گمان می کند مشکل هسته ای حل و فصل نمی شود و در توقف برنامه هسته ای تسلیحاتی پیشرفتی بدست نخواهد آمد.

ارگان رسمی کره شمالی همچنین اضافه کرد که آمریکا از پیونگ یانگ می خواهد برنامه تسلیحات هسته ای را کنار بگذارد بی آنکه آماده امضای پیمان صلح و یا هر تعهدنامه دیگری باشد.

کره شمالی این رفتار و اقدامات آمریکا را مصداق سیاست های خصمانه واشنگتن بر ضد پیونگ یانگ می داند که تاکنون تغییری نکرده است.

این کشور تاکید دارد که سیاست های آمریکا نشان دهنده فرافکنی، اتخاذ سیاست های دوگانه و دوری از واقعیات است که به هیچ وجه باعث توقف توسعه زرادخانه های تسلیحاتی کره شمالی نمی شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان