arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۹۶۷
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۲ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰

احمدی نژاد در اجلاس آتي اوپك شركت مي‌كند

معاون پارلماني رئيس جمهور با اشاره به اينكه رياست ايران در اوپك موضوعي حقوقي بوده و مربوط به شخص نمي‌شود، گفت كه احمدي نژاد به عنوان سرپرست وزارت نفت در اجلاس آتي اوپك شركت مي‌كند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: معاون پارلماني رئيس جمهور با اشاره به اينكه رياست ايران در اوپك موضوعي حقوقي بوده و مربوط به شخص نمي‌شود، گفت كه احمدي نژاد به عنوان سرپرست وزارت نفت در اجلاس آتي اوپك شركت مي‌كند.

حجت‌الاسلام محمدرضا ميرتاج‌الديني كه در حاشيه جلسه امروز چهارشنبه هيأت وزيران با خبرنگاران گفت‌وگو مي‌كرد، با اشاره به توافق قواي مجريه و مقننه در خصوص ادغام وزارتخانه‌ها گفت كه لايحه ادغام وزارتخانه‌هاي مسكن و راه و ايجاد وزارتخانه امور زيربنايي تهيه شده است.

وي افزود: بر اساس اجازه مجلس به دولت، وزارتخانه‌هاي مسكن و راه و بازرگاني و صنايع و همچنين كار و رفاه ادغام شده‌اند و دولت لايحه ادغام اين وزارتخانه‌ها را در قالب شرح وظايف و اختيارات آنها جهت تصويب به مجلس مي‌دهد و براي وزارتخانه‌هاي جديد وزير تعيين خواهيم كرد.

خبرنگاري از معاون پارلماني رئيس جمهور درباره شايعه منتفي شدن ادغام وزارتخانه‌‌هاي نفت و نيرو سؤال كرد كه ميرتاج‌الديني با رد اين موضوع گفت كه در كشورمان مانند بيشتر كشورها وزارت انرژي تشكيل مي‌شود.

وي با بيان اينكه بحث ادغام وزارتخانه‌هاي نفت و نيرو از گذشته مطرح بوده تا بخش‌هاي مرتبط با انرژي در كشور يكپارچه شود، افزود: قرار است امور حاكميتي همچون خيانت از توليد در اختيار وزارت انرژي بماند و ساير موضوعات برون‌سپاري شده و به بخش خصوصي واگذار گردد.

ميرتاج‌الديني درباره حضور نماينده جمهوري اسلامي در اجلاس آتي اوپك توضيح داد: رياست ايران در اوپك موضوعي حقوقي است و به اشخاص مرتبط نمي‌شود و هركس مسئوليت وزارت نفت را برعهده داشته باشد در اجلاس اوپك شركت مي‌كند.

*رئيس جمهور به عنوان نماينده ايران در اجلاس آتي اوپك شركت مي‌كند

وي خاطرنشان كرد: ابتدا قرار بود با ادغام وزارتخانه‌هاي نفت و نيرو آقاي نامجو مسئوليت اين وزارتخانه را برعهده داشته باشد اما با توجه به توافقات صورت گرفته با مجلس درباره ادغام اين دو وزارتخانه، رئيس جمهور سرپرستي آن را برعهده گرفته و خودش در اجلاس اوپك شركت مي‌كند كه قطعا اين موضوع باعث ارتقاي جايگاه ايران در اوپك مي‌شود.

خبرنگاري از معاون پارلماني رئيس جمهور درباره آخرين تحولات مربوط به وزارت ورزش و جوانان سؤال كرد كه ميرتاج‌الديني پاسخ داد: در خصوص وزارت ورزش و جوانان كميته مشتركي تشكيل شده تا مجلس با دولت نظرات خود را ارائه و موضوع را از نظر كارشناسي بررسي و نهايي كنند.

وي خاطرنشان كرد: رئيس جمهور در نامه‌اي به رئيس مجلس ابهامات مربوط به ايجاد وزارت ورزش و جوانان را تبيين كرده و دوستان مجلس هم قرار است در جهت رفع اين ابهامات كمك كنند و پس از نهايي شدن بحث ابتدا براي وزارتخانه سرپرست معرفي و با طي روال قانوني در دولت به قانون عمل خواهد شد.
نظرات بینندگان