arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۹۸۹۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۶ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۵

کره شمالی از وجود یک زندانی آمریکایی دیگر خبر داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کره‌ شمالی امروز (جمعه) 9 روز بعد از آنکه اعلام کرده بود یک توریست آمریکایی در این کشور به اتهام تلاش برای براندازی به 15 سال زندان با اعمال شاقه محکوم شده است، از وجود یک زندانی آمریکایی دیگر پرده برداشت.

به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این زندانی با نام کیم دونگ چول در یک کنفرانس خبری در شهر پیونگ‌یانگ گفت که با مقام‌های اطلاعاتی کره‌جنوبی همکاری داشته و برای آنها جاسوسی کرده تا رهبران کره‌شمالی را سرنگون کند و تلاش داشته تا ایده‌های مذهبی را میان مردم کره‌شمالی ترویج دهد.

کیم با توصیف کردن اقداماتش با عنوان "اقداماتی شرم‌آور و جبران‌نشدنی" اظهار داشت که از بابت جرایم خود متاسف است و از مقام‌های کره‌شمالی تقاضا می‌کند تا او را عفو کنند. این زندانی متولد کره‌جنوبی بوده و شهروند آمریکا به شمار می آید.

کیم در ماه ژانویه در مصاحبه‌ای به سی‌ان‌ان گفته بود که پیش از این در شهر فیرفاکس در ویرجینا زندگی می‌کرده و در سال 2011 به شهر یانگجی در نزدیکی مرز کره‌شمالی با چین رفته است.

وی گفت که به صورت روزانه به شهر راسون که یک منطقه اقتصادی ویژه در خاک کره‌شمالی است به عنوان رئیس یک شرکت خدمات تجاری و هتلداری رفت‌وآمد داشته است.

وی در کنفرانس خبری خود در پیونگ‌یانگ اظهار داشت که ماه اکتبر گذشته در شهر راسون دستگیر شده است.

مقام‌های کره‌شمالی اغلب برای زندانیان آمریکایی و خارجی در خاک این کشور کنفرانس خبری برگزار می‌کنند تا آنها در جریان این کنفرانس ضمن اذعان به اقداماتشان خواهان عفو شوند. برخی از این زندانیان آزاد شده گفته‌اند که آنها معمولا درخصوص آنچه که باید در این کنفرانس‌ها می‌گفتند تحت فشار گذاشته شده بودند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان