arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰

معاون رییس جمهور: احمدی نژاد رییس اوپک می شود/ با این وضع، جایگاه وزارت نفت بالا می رود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون امور مجلس رییس جمهور گفت: در رایزنی با نمایندگان قرار شد لایحه ادغام وزارتخانه ها به مجلس تقدیم و پس از آن شرح وظایف بررسی شود.
 
به گزارش انتخاب، سید محمدرضا میر تاج الدینی در پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: لایحه وزارت امور زیربنایی هفته آینده تقدیم مجلس خواهد شد و سرپرست آن را تعیین خواهیم کرد.

وی در خصوص روند تشکیل این وزارتخانه ها گفت: هر زمانی که بحث ادغام در مجلس به تصویب رسید، شرح وظایف مطرح می شود و پس از آن وزیر مربوطه برای اخذ رأی اعتماد به مجلس معرفی خواهد شد.

میرتاج الدینی در خصوص تعیین تکلیف وزارت ورزش و جوانان نیز گفت: در این زمینه ابهاماتی بود که رییس جمهور آن را در قالب نامه ای تقدیم رییس مجلس کرد و پس از رفع ابهامات، سرپرست این وزارتخانه نیز تعیین خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوالی بحث منتفی شدن ادغام وزارت نفت را رد کرد.

معاون امور مجلس رییس جمهور گفت: وزارت نفت و نیرو با عنوان وزارت انرژی ادغام خواهند شد و بسیاری از وظایف وزارت نفت از جمله پتروشیمی و پالایشگاه ها بر اساس سیاست های اصل 44 واگذار خواهد شد و فقط بخش حاکمیتی و صیانت از تولید برای وزارتخانه باقی می ماند.

وی افزود: در وزارت نیرو نیز بسیاری از موضوعات به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

میرتاج الدینی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا رییس جمهور به عنوان سرپرست وزارت نفت رئیس اوپک هم خواهد بود یا نه گفت: هر کس سرپرست وزارت نفت باشد رییس اوپک هم خواهد بود و با این شرایط جایگاه وزارت نفت بالا خواهد رفت.

نظرات بینندگان