arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۱۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۸ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۵

وزیر کشور خبر داد: خنثی سازی ده‌ها حادثه تروریستی با تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی

وزیر کشور گفت: سال ۹۴، هیچ حادثه امنیتی نداشتیم، ده‌ها حادثه تروریستی و شرارتی که قرار بود در مناسبات مختلف کشور انجام شود با هوشیاری و رصد نیروهای امنیتی و انتظامی خنثی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر کشور گفت: سال ۹۴، هیچ حادثه امنیتی نداشتیم، ده‌ها حادثه تروریستی و شرارتی که قرار بود در مناسبات مختلف کشور انجام شود با هوشیاری و رصد نیروهای امنیتی و انتظامی خنثی شد.

به گزارش انتخاب به نقل از  روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ عبدالرضا رحمانی‌فضلی در اولین دیدار خود با مدیران کل، مشاوران و کارکنان ستاد مبارزه با موادمخدر در سال‌جاری با بیان اینکه سال 94 را با فراز و فرودهای بسیار و تحولات مهم پشت سر گذاشتیم، گفت: در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی توانستیم آن اتحاد و انسجام وحدتی را که در دنیا براساس انزوا، تحریم و تهییج افکار عمومی علیه ایران شکل گرفته بود، از بین ببریم.

وی افزود: از زمانی که پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع شد، 6 قطعنامه علیه کشورمان به تصویب رسید و موجب شد رژیم صهیونیستی، ایران را به بهانه نزدیک شدن به بمب هسته‌ای، تهدید کننده صلح جهانی بخواند اما توافق بین‌المللی که در سال گذشته رخ داد، با رعایت ملاحظات و تایید و حمایت‌های مقام معظم رهبری، مجلس و ملت عزیزمان توانست متضمن لغو قطعنامه‌های شورای امنیت شود.

وزیر کشور با اشاره به اثرات کوتاه مدت و بلند مدت این قطعنامه گفت: در کوتاه مدت شاهد تحولات اقتصادی، تجاری، رفع نسبی تحریم‌ها و باز شدن فضا بین‌المللی در عرصه سیاسی و در بلند مدت شاهد سرمایه‌گذاری‌های بین المللی، رشد و پویایی کشور و تقویت ابعاد قدرت ملی ایران در چارچوب شرایط خواهیم بود.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه ایران دارای امنیت با ثبات در منطقه است، افزود: تحولات در منطقه موجب شده که کشورهای منطقه و همسایه دچار مشکلات عدیده و ناامنی شوند، لذا امنیت پایه و اساس زندگی است که اگر نباشد باقی امور دچار مشکل می‌شوند.
وی ادامه داد: بازیگران این تحولات دشمنان ما هستند، گروه‌هایی که دست به خشونت در منطقه زده‌اند مورد حمایت امریکا و رژیم صهیونیستی هستند و سعی دارند اسلامی را معرفی کنند که ترور، خشونت و وحشت را گسترش می‌دهد.

دبیرکل ستاد گفت: سال گذشته نقش ایران در تحولات منطقه بسیار مثبت بود و توانست به مسلمانان منطقه و درخواست کشورهای تحت فشار تروریست کمک کند و در برقراری تعادل منطقه‌ای، مبارزه با تروریسم، خشونت و مواد مخدر نقش مهمی را ایفا کند.

رحمانی فضلی یادآور شد: سال 94، هیچ حادثه امنیتی نداشتیم، ده ها حادثه تروریستی و شرارتی که قرار بود در مناسبات مختلف کشور انجام شود با هوشیاری و رصد نیروهای امنیتی و انتظامی خنثی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مقام معظم رهبری سال 1395 را به نام‎ «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» ‎نامگذاری کردند که می‌بایست این امر در تمامی حوزه ها و حتی حوزه مبارزه با مواد مخدر مورد توجه جدی مسوولان کشور قرار گیرد و این نیاز به برنامه‌ریزی، بسیج مردم، گشودن درهای تکنولوژی و سرمایه ‌گذاری و انسجام و وحدت داخلی است که بی شک با همکاری همه به آن دست خواهیم یافت.

وزیر کشور افزود: سال گذشته بعد از جلساتی با مقام معظم رهبری و مسولان کشور، اعتیاد به مواد مخدر و مبارزه با آن در اولویت آسیب‌های اجتماعی قرار گرفت؛ چرا که اعتیاد مادر همه آسیب‌های اجتماعی است و سرقت، طلاق، مفاسد اخلاقی، شرارت و قتل از آن سرچشمه می‌گیرند.

رحمانی‌فضلی همچنین به رویداد هفتم اسفند سال 94 اشاره کرد و افزود: برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی رویداد بسیار مهم در کشور بود، حضور مردم در پای صندوق‌های رأی نیز نشان داد که خودشان برای کشور تصمیم می‌گیرند و تصمیم‌شان هر چه که باشد برای ما نیز ارزشمند است.

وی با اشاره به اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال 95 گفت: بر این باوریم که تلاش‌های صورت گرفته در حوزه مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته کافی نبوده و امسال باید بیش از گذشته تلاش کنیم؛ معتقدیم که این مبارزه مختص ایران و کشورهای همجوار با افغانستان نیست بلکه موضوعی جهانی است و همه دولت‌ها موظف به مبارزه با مواد مخدر هستند.

رحمانی‌فضلی در ادامه بر همکاری و پاسخگویی همه دستگاه‌های عضو ستاد در سال‌جاری، ضربه به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر، استفاده از تجربه‌های موفق سال‌های گذشته در حوزه‌های درمان، پیشگیری و مقابله، مشارکت مردم در امر مبارزه، تجهیز استان‌های شرقی کشور به امکانات و تجهیزات مدرن شناسایی و کشف انواع مواد مخدرو نیروی انسانی کارآمد تاکید کرد.
وی در پایان بر برقراری وحدت و انسجام داخلی تاکید کرد و افزود: پشتیبانی از سرمایه اجتماعی در تقویت قدرت ملی حرف اول را می‌زند، لذا مسولان کشور باید در تقویت نشاط و همدلی در بین مردم کوشا باشند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان