arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۱۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۲ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۰

اوباما تلویحا اسرائیل را اشغالگر خواند: اسرائیل باید به مرزهای 1967 برگردد

رئیس جمهور امریکا در مورد مذاکرات صلح گفت: جامعه بین المللی از پروسه ای که تمامی ندارد و هرگز نتیجه ای ندارد خسته شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت: اسرائیل باید به مرزهای سال هزار و نهصد و شصت و هفت برگردد و فلسطین و اسرائیل باید در هرگونه مذاکرات صلح روند مصالحه را در پیش بگیرند .

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، اوباما گفت: رویای یک کشور یهودی و دموکراتیک با اشغال دائم تحقق نمی پذیرد.

وی سپس خطاب به فلسطینی ها گفت: تلاش فلسطینیان برای به رسمیت شناخته شدن یک کشور مستقل فلسطینی در نشست ماه سپتامبر مجمع عمومی سازمان ملل متحد موثر واقع نخواهد شد.

رئیس جمهور امریکا در مورد مذاکرات صلح گفت: جامعه بین المللی از پروسه ای که تمامی ندارد و هرگز نتیجه ای ندارد خسته شده است.

اوباما با تمجید از فعالیتهای هیلاری کلینتون ، وزیر امو خارجه اش و نقش این وزارتخانه در شروع فصلی جدید در دیپلماسی ایالات متحده افزود : ما به مدت شش ماه شاهد تغییری فوق العاده در خاورمیانه و شمال افریقا بوده ایم .میدان به میدان ، شهر به شهر و کشور به کشور این تغییر رخ داده است.مردم خیزش کرده اند تا حقوق اساسی انسانی خود را مطالبه کنند .

دو نفر از رهبران (مصر و تونس) کناره گیری کردند . احتمال دارد سران دیگری هم کناره گیری کنند ، هرچند ممکن است این کشورها فاصله زیادی با سواحل ما داشته باشند اما ما می دانیم که اینده ی ما به این منطقه پیوند خورده است ، چه از جنبه اقتصاد و امنیت و چه از جنبه تاریخی و دینی . رئیس جمهور امریکا افزود ..

اوباما گفت : امروز می خواهم درباره این تغییر صحبت کنم درباره نیروهایی که محرک این تغییر هستند صحبت کنم و بگویم که ما چگونه می توانیم به شیوه ای به ( این تغییرات) پاسخ بدهیم که باعث پیشبرد ارزش های ما و تقویت امنیت ما شود .ما تا کنون هم کارهایی زیادی برای تغییر سیاست خارجی خود کرده ایم درحالیکه شاهد بودیم طی یک دهه این سیاست خارجی با دو جنگ پر هزینه تعریف شده است .

وی همچنین درمورد حضور نیروهای آمریکایی و نقش آنها در عراق و افغانستان گفت : بعد از سالها جنگ در عراق ، ما صدها هزار نظامی خود را از این کشور بیرون کشیدیم و به ماموریت رزمی امریکا در عراق پایان دادیم . در افغانستان هم ما عزم طالبان را در هم شکستیم .ما در ژوئیه ی امسال عملیات بازگرداندن نظامیان خود به وطن را شروع خواهیم کرد و به دوره گذار برای پیشتازی افغانستان ( در اداره امور این کشور) ادامه خواهیم داد.


مترجم: ندا محمدی
برچسب ها: اوباما ، فلسطین
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۰
0
0
من از همون اول هم میگفتم که اوباما شخصا آدم درست و باحالیه ولی سیاست کلی آمریکا دستشو بسته.ولی ما طبق معمول یا گرفتیم که بگیم مرگ بر....
نظرات بینندگان