arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۱۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۰

ممنوعيت سفارش تبليغات به شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي ‌زبان

مديركل دفتر تبليغات و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از ممنوعيت سفارش تبليغات به شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي ‌زبان و برخورد با اين دسته از سفارش‌دهندگان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مديركل دفتر تبليغات و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از ممنوعيت سفارش تبليغات به شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي ‌زبان و برخورد با اين دسته از سفارش‌دهندگان خبر داد.

عليرضا كريمي در گفت‌وگو با فارس با اعلام اين خبر اظهار داشت: بر اساس قوانين موجود، شركت‌هاي توليدي داخلي اجازه ارائه تبليغات محصولات خود را به شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي‌ زبان ندارند.

وي ادامه داد: البته در آينده ممكن است شرايطي ايجاد و يا شبكه‌هاي ماهواره‌‌اي در راستاي اهداف و چارچوب‌هاي نظام راه‌اندازي شوند و موضوع ممنوعيت سفارش تبليغات محصولات ايراني به برخي از اين شبكه‌ها از ميان برود اما در حال حاضر ارائه تبليغات به حدود 50 شبكه ماهواره‌اي فارسي‌ زبان ممنوع است.

مديركل دفتر تبليغات و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه ممنوعيت سفارش تبليغات منحصر به شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي ‌زبان مي‌شود، خاطرنشان كرد: برخورد با تخلفات حوزه تبليغات كشوري در حوزه اختيارات دفتر تبليغات وزارت فرهنگ ارشاد اسلامي است.

كريمي در خصوص استنادات قانوني ممنوعيت سفارش تبليغات توليدات داخلي به شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي‌ زبان اظهار داشت: ‌هيئت وزيران در تاريخ بيست و يكم فروردين سال 74 به استناد ماده 11 قانون ممنوعيت به‌كارگيري تجهيزات دريافت از ماهواره، قانوني را تصويب و ابلاغ كرد كه در ماده 13 آن آمده است «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و سازمان صداوسيما جمهوري اسلامي ايران در اجراي ماده 10 قانون، مجازند به تناسب مسئوليت‌هاي خود دستورالعمل‌هايي را براي تعيين آگهي‌هاي تبليغاتي غير‌مجاز تدوين و بنابر حوزه صلاحيت خود رأساً و به طور جداگانه به ناشرين، مطبوعات و بنگاه‌هاي تبليغاتي و همچنين واحدهاي داخلي و تابع خود ابلاغ كنند.»

وي تصريح كرد: ‌همچنين بخش‌نامه‌اي از سوي معاون اول رئيس‌جمهور در مورخ بيست و پنجم تير ماه 1385 ابلاغ شده مبني بر اينكه «فعاليت‌هاي تمامي شبكه‌هاي تلويزيوني فارسي ‌زبان مستقر در خارج از كشور كه در فضاي كشور برنامه پخش مي‌كنند براساس قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران غير مجاز است لذا انجام هر نوع مصاحبه، ارسال خبر و "سفارش آگهي " به شبكه‌هاي ياده شده، ممنوع بوده و لازم است از انجام هرگونه اقدام در اين زمينه خودداري شود.»

مديركل دفتر تبليغات و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره مكانيسم برخورد با متخلفان و سفارش‌دهندگان تبليغات به شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي ‌زبان اظهار داشت: در صورت مشاهده چنين تخلفي در ابتدا، اخطاري به‌صورت كتبي به آگهي‌دهنده مي‌دهيم كه در بسياري از موارد سفارش‌دهندگان آگهي با دادن تعهد كتبي به دفتر تبليغات وزارت ارشاد، آگهي خود را قطع مي‌كنند.

كريمي متذكر شد:‌ اما در صورت تكرار تخلف، براساس قوانين، اين تخلف به نيروي انتظامي ارجاع داده مي‌شود و در موارد بسياري بوده كه با اين تخلفات از سوي نيروي انتظامي برخورد شده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Germany
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۰
0
0
سامسونگ یا الجی یا سونی که تولید داخل دارند، داخلی هستند یا خارجی؟ اینها هستند که این شبکه هارا پرکرده اند. یعنی این محدودیت فقط برای تولید داخلی و مالکین ایرانی است؟ آقای کریمی این دستور موجب حذف برند های تولیدی ایرانی از بازار رقابت و باز کردن دست واردکننده هاست، می خواهید دستور دهید تولید داخل ممنوع!؟ و فقط واردات؟؟؟
نظرات بینندگان