arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۱۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۹ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۰

ادعای نیویورک تایمز: ایران از حملات 11 سپتامبر با خبر بوده

روز پنجشنبه «نیویورك‌تایمز» مدعی شد: دو فراری از سرویس امنیتی ایران شهادت داده‌اند كه مقامات كشورشان از «حملات 11 سپتامبر» مطّلع بوده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روز پنجشنبه «نیویورك‌تایمز» مدعی شد: دو فراری از سرویس امنیتی ایران شهادت داده‌اند كه مقامات كشورشان از «حملات 11 سپتامبر» مطّلع بوده‌اند.

به گزارش انتخاب به نقل از خبر، این روزنامه آمریكایی كه مدعی است به بایگانی دادگاهی در «منهتن» دسترسی یافته، نوشت: یكی از این دو پناهندۀ ایرانی مدعی شده كه ایران در طراحی این حملات دست داشته است.

«نیویورك‌تایمز» افزود: با توجه به مختومه شدن پروندۀ شهادت این دو فراری، اقامۀ دعوا برای این اتهام كه ایران نسبت به حملات 11 سپتامبر آگاهی داشته، بسیار دشوار است.

این دادخواهی كه این روزنامه امریكایی مدعی آن است و هیچ شاهدی برای ادعای خود مطرح نكرده اظهار می‌دارد كه ایران و حزب الله لبنان در طراحی این حملات و آموزش و سفر هواپیماربایان به «القاعده» كمك كرده‌اند!

«نیویورك‌تایمز» در گزارش روز پنجشنبه خود مدعی شد كه شهید «عماد مغنیه» در سال 2000 م. برای كمك به تدارك حملات 11 سپتامبر به عربستان سعودی سفر كرده است.

این روزنامه، در انتهای این خبر و مستند به پروندۀ بایگانی شده برای اینكه ادعاهای خود را واقعی جلوه دهد می‌نویسد: فراری‌ها در وزارت اطلاعات ایران كار كرده و در جایگاهی بوده‌اند كه به اطلاعات محرمانه در مورد حمایت ایران از تروریسم دسترسی داشته‌اند. آن‌ها دلایلی دارند كه اگر هویت‌ و محتوای شهادت‌شان علناً برملا شود، امنیت خود و خانواده‌های‌شان به خطر خواهد افتاد.

در عین حال به گزارش این روزنامه، «كمیتۀ ملّی 11 سپتامبر» در آمریكا نخستین بار ارتباط ایران با حملات 11 سپتامبر را مطرح كرد اما در گزارش كمیتۀ ملّی گفته شد كه این تیم «هیچ دلیلی نیافت كه نشان دهد ایران و حزب الله از طراحی حملات 11 سپتامبر مطّلع بوده‌اند».
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۱
0
0
عجب!!
نظرات بینندگان