arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۱۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۱ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۰

پایان لیگ برتر فوتبال؛ سقوط این چهار تیم و نایب‌قهرمانی استقلال

دهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با سقوط پیکان قزوین و پاس همدان به لیگ دسته اول و پیروزی تیم‌های تهرانی استقلال و پرسپولیس به اتمام رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با سقوط پیکان قزوین و پاس همدان به لیگ دسته اول و پیروزی تیم‌های تهرانی استقلال و پرسپولیس به اتمام رسید.

به گزارش انتخاب، دیدارهای هفته سی و چهارم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از ساعت 18 امروز جمعه با برگزاری 9 دیدار در شهرهای مختلف پیگیری شد. با نتایجی که در این دیدارها رقم خورد وداع پیکان قزوین و پاس همدان لیگ برتر قطعی شد.

پرسپولیس پیکان را چپ کرد و از تراکتور سبقت گرفت
تیم فوتبال پرسپولیس با نتیجه 5 بر یک پیکان قزوین را شکست داد و با تثبیت رتبه چهارمی، به حضور در لیگ قهرمانان آسیا برای فصل آینده امیدوارتر شد.
دیدار دو تیم پرسپولیس و پیکان از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی و در حضور حدود 3 هزار تماشاگر برگزار شد.
هادی نوروزی در دقیقه 23 و مجتبی شیری در دقیقه 61 و حسین بادامکی در دقایق 80 و 90+4، مازیار زارع در دقیقه 85 برای پرسپولیس گلزنی کردند و علی قربانی تک گل پیکان را در دقیقه 44 به ثمر رساند.پرسپولیس با این پیروزی پنج بر یک جایگاه چهارمی خود را در لیگ برتر تثبیت کرد. سرخ‌پوشان تهرانی در جام حذفی حضور دارند و در صورت قهرمانی شانس حضور در لیگ قهرمانان فصل بعد را دارند اما در صورتی‌که یکی از دو تیم سپاهان و استقلال در جام حذفی قهرمان شوند در آن‌صورت پرسپولیس به رقابت‌های آسیایی راه پیدا خواهد کرد.
محسن قهرمانی داور مسابقه به میثم رضاپور از پیکان کارت زرد نشان داد.
با این برد پرسپولیس 58 امتیازی شد و پیکان 33 امتیازی باقی ماند و به دسته اول سقوط کرد.
در لیگ برتر برای تصاحب عنوان چهارمی تیم های پرسپولیس و تراکتورسازی رقابت نزدیکی داشتند که در پایان سرخ پوشان پایتخت با این پیروزی بالاتر از حریف تبریزی قرار گرفتند تا برای حضور در دوره بعدی لیگ قهرمانان آسیا امیدوارتر باشند.

سومین نایب‌قهرمانی استقلال و سقوط پاس به دسته اول
تیم فوتبال استقلال نیز با پیروزی مقابل پاس همدان سومین عنوان نایب قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر را تصاحب کرد و پاس هم به دسته اول سقوط کرد.
این دیدار که در ورزشگاه مفتح همدان و در حضور 15 هزار نفر پیگیری شد در نهایت این دیدار با نتیجه 2 بر صفر به سود استقلال به پایان رسید.
آرش برهانی در دقیقه 36 با ضربه‌‌ای آکروباتیک دروازه پاس همدان را باز کرد. برهانی با این گل تعداد گل‌های خود را به عدد 79 رساند تا رکورد گلزن‌ترین بازیکن ادوار لیگ برتر که هفته گذشته توسط خودش شکسته بود را تداوم بخشد.
در دقیقه 81 فرهاد مجیدی دومین گل استقلال را به ثمر رساند تا آبی‌ها 2 بر صفر این دیدار را به پایان برسانند.
استقلالی‌ها با رسیدن به امتیاز 65 عنوان نایب قهرمانی خود را در فصل دهم تثبت کردند. استقلال در فصل‌‌های اول و سوم نایب قهرمان شده بودند و امروز سومین عنوان نایب قهرمانی خود در 10 تاریخ ادوار لیگ برتر را به دست آورند.
سعید مظفری زاده، داور این دیدار به مهدی امیرآبادی از استقلال کارت زرد نشان داد. وی همچنین در دقیقه 61 به علی اصغر مدیرروستا به خاطر اعتراضتش کارت زرد نشان داد.
پاس همدان با این شکست با 35 امتیاز به کار خود خاتمه داد و با توجه به سایر نتایج به دسته اول سقوط کرد.

راه‌آهن با تساوی برابر مس از سقوط فرار کرد
اما در دیدار تیم‌های فوتبال راه‌آهن و مس کرمان در ورزشگاه اکباتان تهران که قضاوت آن برعهده هدایت ممبینی بود دو تیم به نتیجه تساوی 2 بر 2 رضایت دادند. گل‌های نماینده کرمان را ادینیهو در دقیقه 34 و میلاد فخر‌الدینی در دقیقه 40 به ثمر رساندند و گل‌های راه‌‌آهن را هم حامد نورمحمدی در دقیقه 53 و مجید باجلان در دقیقه 73 وارد دروازه حریف کردند تا با این نتیجه راه‌اهن از خطر سقوط نجات پیدا کند.
در دقیقه 37 این بازی هم امین متوسل‌زاده یک ضربه پنالتی را از دست داد.

ملوان مقابل صبا به پیروزی رسید
در دیدار تیم های ملوان انزلی و صبای قم نیز که در ورزشگاه تختی انزلی در حضور 10 هزار تماشاگر برگزار شد، پس از تساوی دو تیم در نیمه اول بدون باز شدن دروازه ها در نیمه دوم در دقیقه 66 مهرداد اولادی توانست گل اول ملوان را به ثمر برساند و در دقیقه 80 نیز پویا نزهتی گل دوم ملوان را زد.
قضاوت این مسابقه بر عهده رضا کرمانشاهی بود. وی از ملوان به هادی تامینی و مهرداد اولادی و از صبا به حقی و حمدی نژاد کارت زرد نشان داد.
صبا با این شکست 41 امتیازی باقی ماند و ملوان نیز 48 امتیازی شد.

سایپا با شکست قهرمان ماندنی شد
اما سایپا با پیروزی مقابل سپاهان توانست در لیگ برتر بماند.
این دیدار که در ورزشگاه انقلاب در حضور 2 هزار تماشاگر آغاز شد و با نتیجه 2 بر یک به سود نارنجی پوشان تمام شد.
تیم سپاهان که با نیمی از بازیکنان اصلی خود در این مسابقه حضور پیدا کرده بود در دقایق 34 و 41 توسط کریم انصاری فرد دروازه خود را باز شده دید. بازیکنان تیم سپاهان در دقیقه 59 توسط یانوش یکی از گل های خورده را جبران کردند.
داور این دیدار تورج حق وردی بود. وی به مهدی کریمیان و اکبر ایمانی از سپاهان کارت زرد نشان داد.
سپاهان با وجود این شکست با با 66 امتیاز و با قهرمانی لیگ برتر را به پایان رساند. تیم سایپا که برای ماندگاری در لیگ به امتیاز در این مسابقه نیاز داشت 37 امتیازی شد و در لیگ برتر ماند.

ذوب‌‌‌‌آهن با غلبه بر استیل‌‌‌‌آذین سوم شد
دیدار تیم‌های ذوب‌‌‌آهن و استیل‌‌‌آذین در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد که این دیدار با دو گل به سود اصفهانی‌ها به پایان رسید.
محمد قاضی در دقیقه 61 و حسین ماهینی در دقیقه 75 گل‌های شاگردان ابراهیم‌زاده را به ثمر رساندند. ذوب‌‌‌آهن با این پیروزی با 63 امتیاز عنوان سومی لیگ و سهمیه آسیا را به دست آورد.
استیل آذین نیز که هفته گذشته سقوطش قطعی شده بود با 28 امتیاز به عنوان تیم آخر به رقابت‌های لیگ دسته اول سقوط کرد.
غلامرضا جباری قضاوت این دیدار را برعهده داشت.

فولاد با گل‌های نوروزی دست پر تبریز را ترک کرد
دیدار تیم‌های شهرداری تبریز و فولاد خوزستان با نتیجه 2 بر صفر به سود فولادی ها خاتمه پیدا کرد.

در این مسابقه فولادی‌ها موفق شدند با گل‌های رضا نوروزی در دقایق 63 و 88 حریف خود را شکست دهند و دست پر تبریز را ترک کنند. فولاد با این پیروزی 54 امتیازی شد و شهرداری تبریز 37 امتیاز باقی‌ماند.
سیدحسین زرگر، قاضی این میدان به شهرام گودرزی از شهرداری تبریز و کاوه رضایی از فولاد خوزستان کارت زرد نشان داد.
پیروزی پرگل و بی‌تأثیر تراکتورسازی مقابل نفت آبادان
تیم تراکتورسازی در هفته سی و چهارم مقابل نفت آبادان به برتری رسید.

مرتضی اسدی دقیقه 36، هدایت شهریاری 76 (گل به خودی) و مسعود ابراهیم‌زاده (86) برای تراکتورسازی و روح الله عرب در دقیقه 82 از روی نقطه پنالتی برای نفت گلزنی کردند.

تراکتورسازی با این پیروزی با عنوان پنجمی به کار خود پایان داد و از آنجایی که این تیم در جام حذفی هم حضور ندارد دیگر امیدی برای کسب سهمیه آسیا ندارد.

بابک وسیله‌بر داور این دیدار به مهدی ثابتی از تراکتور سازی و حسن هوری از نفت کارت زرد نشان داد.
نفت آبادان با این شکست با 42 امتیاز به کارش خاتمه داد.
جدول رده بندی لیگ برتر:
1- سپاهان اصفهان امتیاز 66 امتیاز (قهرمان)
2- استقلال تهران 65 امتیاز
3- ذوب آهن اصفهان 63 امتیاز
4- پرسپولیس تهران 58 امتیاز
-------------------------------------------------------
15- راه آهن شهرری 35 امتیاز - تفاضل گل 10-
16- پاس همدان 35 امتیاز - تفاضل گل 18-
17- پیکان تهران 33 امتیاز
18- استیل آذین 28 امتیاز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرزاد
|
UNITED STATES
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۰
0
2
بابا اطلاعات. هنوز نميدونين از ليگ سه تيم سقوط ميكنه نه چهار تيم
نظرات بینندگان