arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۲۰۳۹
تعداد نظرات: ۵۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۲ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
روحانی در دیدار مدیران بنیاد مسکن مطرح کرد؛

اقدامات دولت گذشته در حوزه مسکن خطرناک بود/ در آن دوران، «دست در جیب مردم» شد/ تامين مسكن در داخل شهر با مسكن مهر در بيابان فرق دارد

روحانی گفت: متاسفانه در آن دوران پول بانك مركزی وارد مسكن شد كه عامل بزرگ تورم گردید و این كار به نوعی برداشت از جیب مردان است چرا كه عامل اصلی تورم كسری بودجه می‌باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اقدامات دولت گذشته در حوزه مسکن خطرناک بود/ در آن دوران، «دست در جیب مردان» شد/ تامين مسكن در داخل شهر با مسكن مهر در بيابان فرق دارد

رییس جمهوری گفت: امیدواریم همه بتوانیم آرمان امام راحل را كه حل مشكل مسكن برای افراد كم درآمد بود، برآورده كنیم تا در سال اقتصاد مقاومتی، اقتصاد كشور را پرقدرت به پیش ببریم.

حجت اسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در دیدار با اعضای شورای مركزی بنیاد مسكن انقلاب اسلامی ضمن تبریك سالروز حساب 100 حضرت امام(ره) و شروع فعالیت این بنیاد افزود: بنیاد مسكن در طول تاریخ فعالیتش موفقیت های خوبی در زمینه بازسازی، بهسازی و ساماندهی مسكن های روستایی و طرح های هادی داشته است.

رییس جمهوری با اشاره به اینكه شاید با صرفه ترین كار در گذشته این بود كه به بافت فرسوده توجه بیشتر می شد گفت: تامین مسكن در داخل شهر یا اطرف آن با مسكن مهر در بیابان فرق دارد.

وی ادامه داد: دولت یازدهم در زمینه مسكن چند برنامه دارد كه از جمله آنها صندوق پس انداز جوانان است تا با پس انداز آنان در كنار كمك هایی كه بانك مسكن از طریق تسهیلات در اختیارشان قرار می دهد بتوانند صاحب مسكن شوند.

رییس دولت یازدهم اظهار داشت: وقتی در تاریخ می بینم یكی از نهادهایی كه در ماه های آغازین پس از پیروزی انقلاب حضرت امام دستور تشكیل آن را دادند، بنیاد مسكن بود ، این نشانگر نیاز جامعه به مسكن و اهمیت آن در زندگی مردم است.

روحانی گفت: حتی در دستور امام(ره) برای افتتاح حساب 100 قبل از تشكیل جهاد سازندگی و بسیاری از نهادهای انقلابی دیگر بوده است و در حكم امام(ره) هم روشن بود كه امام(ره) از این كه بخش‌های كم‌درآمد جامعه مسكن مناسب در اختیار ندارند، كاملا در رنج هستند و از همان فرمان برمی‌آید كه اراده ایشان بر این بوده كه در زمانی كوتاه افراد به شدت نیازمند را برای تامین مسكن یاری كنیم.

وی افزود: البته امام(ره) می‌خواست دولت در تامین زمین و از طرفی ثروتمندان جامعه در تامین مساله مالی و از سویی دیگر بنیاد مستضعفان در كنار یكدیگر قرار بگیرند و مساله مسكن را تا حد زیادی حل كنند.

رییس‌جمهوری گفت: مسكن همانند امنیت، سلامت و آموزش می‌ماند و جزو نیازهای فراگیر در جامعه است و در فرهنگ ایرانی مسكن در كنار این كه محلی برای زندگی بوده به‌عنوان پس‌انداز اصلی خانوار مطرح بوده است و یكی از مسائلی است كه افراد از جوانی برای تامین آن تلاش می‌كنند.

روحانی گفت: مسكن تنها به‌عنوان محل خوابگاه نیست و به تعبیر قرآنی كه بیت و خانه باید محل آرامش و سكون و سكونت باشد، مدنظر قرار دارد.

وی اضافه كرد: برخی از افراد جامعه اكثر عمر خود را در محیط خانه می‌گذرانند از جمله خانم‌های خانه‌دار و یا افرادی كه شغل آنها در درون خانه است، بنابراین مسكن تنها محل استراحت نیست بلكه محل عبادت و اشتغال مردم نیز می‌باشد.

رییس دولت تدبیر و امید خاطرنشان كرد: تربیت هم از مسكن شروع می‌شود و آغاز تربیت فرزندان جامعه است. پس مسكن مكانی جمعی است برای یك مسلمان، و یك مكان مقدس است چرا كه در آن عبادت، تعلیم و تربیت و محبت والدین به فرزندان و فرزندان به والدین شكل می‌گیرد.

روحانی گفت: برغم این كه جهان خلقت همه عرصه وجودی خداوند است ولی بیتی را به نام خانه خدا در نظر گرفته است تا محل عظمت و عبادت مسلمانان و مردم باشد، پس خانه‌سازی و ساخت مسكن اقتدا به راه ابراهیمی است.

رییس‌جمهوری گفت: مسكن جزو نیازهای اولیه مردم است و حضرت امام(ره) بر آن تاكید داشتند و امروز نیز مقام معظم رهبری به این مساله تاكید دارد منتها در سال‌های اخیر كلیت مسكن با فراز و فرودی مواجه شد و 30 تا 35 درصد سرمایه گذاری مسكن كه می‌بایست همیشه در بخش مسكن صرف شود، در اواخر دهه 80 به دو برابر رسید و بیش از 70 درصد سرمایه‌گذاری در مسكن صورت گرفت كه بخش بزرگی به خانه‌های مجلل و مراكز تجاری اختصاص یافت.

وی ادامه داد: از طرفی تورم افزایش یافت و سود پس‌انداز نیز به صورت دستوری كاهش یافته بود و از سوی دیگر سرمایه‌گذاری برای تولید به دلیل واردات بی‌رویه با مشكل مواجه گردیده بود.

وی با اشاره به این كه سود بانكی باید متناسب با تورم باشد، اظهار داشت: در آن زمان یكی از راه‌هایی كه مردم پیدا كرده بودند و برایشان قابل اعتماد بود تا پول خود را پس‌انداز كنند، بخش مسكن بود و به همین جهت سرمایه عظیمی به سمت مسكن حركت كرد و قیمت مسكن به طور مداوم در حال افزایش بود و از سوی دیگر متقاضیان قدرت خرید نداشتند، بنابراین در سال 91 و اوایل 92 با شروع ركود و افزایش مسكن مواجه شدیم.

رییس‌جمهوری گفت: در دولت یازدهم تلاش شد تا تورم مهار شود برغم این كه دولت گذشته برای جبران شكاف مسیری را انتخاب كرد كه خطرناك بود و آن استفاده از پول بانك مركزی برای ساخت مسكن بود كه ریسك بسیار بزرگی به حساب می‌آید و به تعبیر من پول بانك مركزی صرفا باید در شرایط اضطرار و آن هم در حد محدود كه از خطر نجات پیدا كنیم، مورد استفاده قرار گیرد.

روحانی گفت: متاسفانه در آن دوران پول بانك مركزی وارد مسكن شد كه عامل بزرگ تورم گردید و این كار به نوعی برداشت از جیب مردان است چرا كه عامل اصلی تورم كسری بودجه می‌باشد.

روحانی افزود: ما برای كنترل تورم از آغاز دولت یازدهم مهم‌ترین راه را مساله پایه پولی و عدم بهره‌برداری از پول بانك مركزی در روزهای سخت قرار دادیم اگرچه بانك مسكن معضلی شد پیش پای دولت یازدهم ولی چون دولت قبل تعهداتی را به مردم ایجاد كرده بود، دولت یازدهم باید آن را به دوش می‌كشید.

وی تصریح كرد: مگر مسكن مهر قرار بود به صورت ساختمان دارای دیوار و سقف باشد؟ نیازمندی‌های طرح مسكن چطور تامین می‌شود؟ پلیس، بهداشت، آموزش، آب، برق و گاز هیچ‌یك از اینها در نظر گرفته شده بود؟ پس برای حل مسكن باید راه صحیح را انتخاب كنیم.

رییس دولت تدبیر و امید گفت: بنیاد مسكن و اساس آن برای روستاها و شرایط خاص غیرقابل پیش‌بینی و برای افرادی كه شرایط درآمدی آنها به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد روزی صاحب مسكن شوند، در نظر گرفته شده است و شاید در بسیاری از موارد درآمد فرد به گونه‌ای نیست كه بتواند پس‌انداز مكفی برای امر مهم مسكن داشته باشد كه دولت و بانك باید به كمك چنین افرادی بیایند و در كنار خیرین به بخش مسكن بپردازند.

روحانی گفت: البته ما در زمینه مسكن در كشور، بخش خصوصی توانمندی كه باری را به دوش بگیرد، زیاد نداریم و این مهم در بسیاری از كشورها توسط بخش خصوصی انجام می‌شود. ضمن این كه نیازمند تحقیقات مفصل در زمینه حفظ انرژی و كاهش انرژی و بهره‌برداری از فضا در موضوع مسكن هستیم.

وی با اشاره به این كه نوع مصالح به كار رفته در مسكن در دنیا پیشرفت‌های خوبی را داشته است، گفت: در مسكن‌های جدیدی كه در برخی از شهرهای اروپایی ساخته می‌شود، دیوارهایی از كاه فشرده و ساقه گندم با مخلوط چسب به كار می‌رود كه در سرما و گرما و در مقابل زلزله موثر است.

رییس دولت تدبیر و امید گفت: ‌انواع مصالح امروز در دنیا با شیوه‌های مختلف در حال تولید است و ما نیز باید در بخش تحقیقات بتوانیم مسكن ارزان و بهداشت بهتر را تامین كنیم تا در برابر حوادث غیرمترقبه و كاهش مصرف انرژی موثر باشد.

رییس جمهوری گفت: با مشكلاتی به نام مهاجرت های بی رویه در شهرهای بزرگ مواجه هستیم كه تصرفات غیرقانونی را ایجاد می كند و مسائل فرهنگی كه ریشه آن به مسئله اشتعال باز می گردد در آن موثر است.

روحانی افزود: در بسیاری از كشورها، بخش خصوصی خانه هایی را معامله می كند و در كنار فضای سبز و تفریحی، ورزشی و خدماتی، بخشی را به مسئله مسكن اختصاص می دهد و تجمیع می نماید و ما نیز باید مدلی برای مسئله مسكن پیدا كنیم.

وی تصریح كرد: اگر فكر كنیم با پول دولتی مشكلات جامعه حل می شود درست نیست. در اقتصاد مقاومتی نیازمند سرمایه هستیم و باید از بخش خصوصی و جذب سرمایه داخلی و خارجی در زمینه های مختلف از جمله مسكن بهره مند شویم.

رییس جمهوری افزود: ما در بافت فرسوده حركت خوبی نداریم و اگر بنیاد مسكن طرح هایی داشته باشد مشروط به جذب سرمایه توسط بخش خصوصی، دولت از آن حمایت خواهد كرد ولی باید هدف این باشد كه مشكلات مردم به بهترین شیوه از لحاظ مسكن حل شود.

روحانی تصریح كرد: نیازمندی جامعه زیاد و بافت فرسوده گسترده است و موضوع دیگر آماده كردن مكان هایی برای ساخت شهرك و شهر است. فرق دارد شهری كه از ابتدا با در نظر گرفتن تمام مسائل زیرساخت طراحی شود با شهری كه از ابتدا روستا بوده و سپس گسترش یافته است.

وی خطاب به مسئولان بنیاد مسكن گفت: اگر مكان های مناسب پیدا كنید كه آب آن قابل تامین باشد دولت سرمایه گذاری خواهد كرد تا مسكن از ركود خارج شود چرا كه حل این مشكل در جهت حل اشتغال است.

رییس جمهوری همچنین با اشاره به این كه روستاها می توانند مراكزی به عنوان گردشگری به حساب آیند، گفت: اجرای طرح های مسكن از جمله طرح های هادی توسط بنیاد مسكن انقلاب اسلامی در این زمینه موثر است اگرچه 30 درصد جمعیت كشور در روستاها زندگی می كنند ولی حل فضا و بهسازی و نوسازی مسكن روستایی از موضوعات مهمی است كه دولت امسال نیز بیش از گذشته به بنیاد كمك خواهد كرد.

روحانی با اشاره به اینكه همواره عملكرد بنیاد مسكن تحسین بر انگیز بوده است، افزود: در ساختمان سازی و بهسازی و نوسازی بناها باید فرهنگ ایرانی در نظر گرفته شود و مسكن های ما باید همواره با تمدن و فرهنگ اسلامی همراه باشد.

وی اضافه كرد: در زمینه مسكن یكی از مسئولیت های مهم دولت در كنار حل مشكلات مسكن، خروج مسكن از ركود است و آخرین خبرها در روزهای اولیه سال جاری حركت در زمینه خروج مسكن از ركود است كه آغاز شده اگرچه كافی نیست و مسیر زیادی در پیش داریم ولی دولت اقدامات خود را انجام خواهد داد.

رییس جمهوری تصریح كرد: مسكن مهر را با هر مشكلی تكمیل خواهیم كرد و با كمك بیشتر به بنیاد مسكن برای طرح تغییر در بافت فرسوده اگر طرحی داشته باشید كه توسط بخش خصوصی قابل اجرا باشد، دولت از آن حمایت خواهد كرد.

روحانی گفت: تلاش دولت این است كه طرح های نیمه تمام را به مردم و بخش خصوصی واگذار كند حتی اگر حاضر باشیم پول نگیریم چرا كه اجرای آن می تواند تحول خوبی در ساخت و ساز و بخش مسكن به وجود آورد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۱
در انتظار بررسی: ۹
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
114
66
شما چیکار کردید برای مسکن آقای روحانی؟
پاسخ ها
محمدم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
کاری نکرده باشه
باز جای شکرش باقی که دست نکرده جیب مردم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
بهترين كار . مسكن مهر فقط باعث ايجاد تورم وافزايش قيمتها خصوصا مسكن شد ودر روستا ها ما با مشكل ضمانتهاي زنجيره اي براي وام مسكن شديم كه مي توانيم يك وام يك ميليوني به علت نپرداختن اقساط توسط ديگران بگيريم .خانه 5 ميليوني حالا 50 ميليون هم نمي شه خريد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
101
60
احمدی نژاد بده قبول، تو چیکار کردی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
1- جلوی افزایش قیمت مسکن گرفته شده
2- افزایش وام مسکن بدون ایجاد تورم قیمت در بازار مسکن
البته لازم است قوانین لازم هم تصویب شود
- مالیات بر خانه های خالی
- ممنوعیت فروش مسکن تا 10 سال پس از خرید
- مالیات اجاره متناسب با مدت اجاره تعیین شود یعنی هرچه مدت اجاره ملک کمتر باشد مالیات بیشتری به موجر تعلق گیرد
البته اصلاح قوانین به همکاری مجلس هم نیاز دارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
نون تو دلال رو آجر کرده و مسکن دو ساله گرون نشده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
اینکه مسکن گرون نشده بخاطر رکود بخش مسکنه نه سیاستهای مشعشع دولت
محمود
|
-
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
98
52
واقعا دولت محترم خیلی رو دار هستید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مرد حسابی به فکر ما جوانها باشید که نه پولی داریم نه ماشینی و نه خانه ای
چرا سفسطه می کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
اگه منتظری که همه اینا رو بیارن دم خونه بابات بهت بدن زهی خیال باطل .
تو هم مثل خیلی از جوونا برو کار و تلاش کن تا بدست بیاری . لابد میخوای کار هم بیارن درخونت .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
30
76
احسنت..
پاسخ ها
behnam
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
این حرف دقیقا به چه معناست
شهری مثل یزد مگه در بیابان ساخته نشده
اگر نیاکان ما می خواستند مثل شما فکر کنند
الان ما کولی های خانه به دوش بودیم
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
76
52
فقط حرف ..حرف عمل هیچ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
26
43
جنب آقای دکنر روحانی عزیز با همه ارادتی که بهت داریم ولی باید این حقیقت تلخ را به زبان بیاریم که
"" مسکن و ساخت و ساز و صدها صنایع و تولیدی وابسته به این صنعت و صد ها هزار شاغل در این حوزه ها فعلا به خاک سیاه نشسته اند ")
پاسخ ها
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
کدوم خاک سیاه برادر؟ الان که قیمت مسکن کنترل شده جهش نداشتیم مثل زمان اون نیست شب بخابی صبح پاشی افزایش قیمت شده باشه. منتقدای روحانی عزیز متوجه باشن که ترمیم خرابکاری های قبلی زمان بر هست. تا همین الانم آقای روحانی شاهکار کرده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
مسکن سه برابر شده و حالا حالا ها باید راکد بماند تا قدرت خرید مردم به آن برسد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
55
46
خدایش من از مسکن مهر راضیم در بیابان هم نیستیم تنها با 7 میلیون خانه دار شدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
مطمئنی ؟ من پارسال برای کبوترهام یک لانه ساختم حدود 8 میلیون در اومد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
تو حتما تو زعفرانیه زندگی میکنی که لونه کفترت هشت میلیونه
ادیبان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
مسکن مهر اکثر شهرها توی بیابان ساخته شده. خوبه که به شهرهای دیگه هم نگاه کنید!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
12
24
اگر این دولت موفق به درست کردن ویرانی های باقیمانده از دولت قبل شود، شاهکاری در گشور اتفاق افتاده است، با توجه به درآمد حاصل از نفت و وضع اقتصادی جهان و منطقه و به تبع آن وضع اقتصادی داخل گشور، دستآوردهای دولت فعلی در مسائل اقتصادی در حد نمره 16 از بیست بوده است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
14
26
مسکن مهر یه جاهایی تو بیابونه مثه شهر ما،ی جاهایی نزدیک شهر
گلایه اقای روحانی ب جاست ولی فراموش نکنید همین دولت روحانی حدود 60درصد مسکن مهر رو تکمیل کرده و تحویل داده...باید از دولت
قدر دانی بشه ک متعهد ب تعهد دولت قبل موند...
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
الکی از خودتون آمار درست نکنید. روحانی 60 درصد میکن مهر رو تکمیل کرده؟ حرفای عجیبی میشنوم.
mojtaba
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
7
25
این حرف رییس جمهور درسته، ساختن مسکن فقط چهار دیواری و ساختمان سازی نیست، باید مسایل و امکانات دیگر هم در نظر گرفته شود. بعد هم مسئله مهاجرت گسترده شهرک های مسکن مهر اطراف تهران، که در آینده نزدیک مشکلات جمعیتی، فرهنگی و ... رو به وجود م آورد هم باید در نظر گرفت !
محسن زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
32
17
ماكه دعاگوي دكتر احمدي نژاد هستيم ما وهزاران نفر از جوانان بدون خانه را خانه دار كرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
مارو بیکار کرد
مشکل اینه که تو سیستمش آدم سالم نمیخواست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
با دست کردن در جيب من و ديگران براي شما خانه ساخت
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
مسکن مهر طرح خوبی بود. دست کردن تو جیب هیچ کسی هم نبود. در این کشور هر ارگانی برای خود تعاونی مسکن درست کرده بود . حالا احمدی نژاد آمد و گفت کسانی که تا به حال از هیچ امتیازی استفاده نکردند، در مسکن مهر ثبت نام کنند و با تامین زمین مجانیت وسط دولت صاحب خانه شوند.
ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
22
18
والا با ۵ میلیون خونه دار شدم تو مسکن مهر.الحمدالله راضی هستم.تو بیابون هم نیست و همه امکاناتی هم اطراف مسکن مهر وجود داره
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
منم فقط با 2 میلیون تومن توی مسکن مهر خونه دار شدم. از پول پیش که هیچی حتی از کرایه خونه هم برام کمتر دراومده...
الان 70 میلیون تومن میخوان نمیدم!
دست احمدی نژاد درد نکنه... ما رو پولدار کرد...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
8
19
بنده در مسكن مهر پرديس ساكن هستم
خداييش راضى هستم
بهتر از مستاجر بودنه
سروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
2
15
اینجانب در قابل طرح احیای بافت های فرسوده (در داخل شهر و نه در بیابان) دو فقره تسهیلات سی ملیون تومانی برای احداث دو واحد گرفتم. در ابتدا به ما گفتند سود دوران فروش اقساطی 13 درصد و مدت بازپرداخت وام 13 ساله است. (نامه معرفی به بانک که در آن این شرایط ذکر شده موجود است.) اما بعد از اتمام دوره مشارکت، ناگهان به ما اعلام کردند که سود فروش اقساطی 22 درصد و مدت بازپرداخت وام 8 ساله است. مشکل این مملکت دقیقا همین است! هیچ اطمینانی به دولت و بانک ها برای سرمایه گذاری وجود ندارد و وقتی دستتان زیر ساطورشان رفت، به راحتی با یک بخش نامه جدید به خاک سیاه می نشانند شما را!
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
14
14
آقای رئیس جمهور، مردم آه ندارن با ناله سودا کنن شما میگی اجازه بیابون؟ خوب توی بیابون خونه بساز خیابون بکش آب برق گاز تلفن هم برسون میشه شهر دیگه! مگه غیر از اینه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
بعد اونموقع اون بنده خدایی که میره اونجا کار نمیخواد ؟ امکانات نمیخواد ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
12
14
آقای روحانی! شما برای جوانانی که پیر شدند و هرگز صاحب خانه نشدند چه فکری کرده اید؟
آقای روحانی ! شما فکر می کنید چند درصد مردم کشور با درآمد ماهانه ای که در حال حاضر دارند می توانند یک مسکن برای خود فراهم کنند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
7
23
اگه همون اون سرکار بود و پرایدو باید 60 م میخریدین میفهمیدین.هنوز برای خیلی از ما اون آقا کمه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
3
14
انشاا...در رونق اقتصادی وبازارمسکن افزایش وام مسکن وکاهش سود وام مسکن موفق باشید
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
6
12
باسلام واحترام به نظرات همه ي دوستان:
انتظار همه از دولت بيش ازاين ها بود ولي دوستان كمبود اعتبارات دولت وفشارهاي اقتصادي رو درنظر داشته باشن تابا اجراي اقتصاى مقاومتي وكم شدن فشار اقتصادي دشمن امسال شاهد رونق بازار مسكن باشيم موفق باشيدز
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
8
9
آقای روحانی لطفا صبر کن و حوصله داشته باش تا مردم در انتخابات سال آینده جواب شما را بدهند
کمی صبر کن
علجه نکن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
5
10
دولت تدبیر و امید
مسکن مهر من پرید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
7
12
اگه اون طرح نبود با وضعیت فعلی تا صد سال دیگه خانه دار نمی شدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
دوستان عزیزی که با مسکن مهر خانه دار شدید با کدام 5 میلیون ؟ بها تمام شده آپارتمان شما با اقساط آن می شوند چندین برابر یک آپارتمان متوسط در یک جای متوسط در داخل شهر البته قبل از مسکن مهر.
واقع مدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
9
4
ببین آقای روحانی....منِ شهرستانی تورم پَورم و اقتصاد اینا حالیم نیست.من فقط می دونم اقای احمدی نجاد برای جوانها مسکن ارزان درست کرد.و یارانه ها را برقرار کرد که امروز در روستاها افرادی هستند که با همین پول رایانه دارند زندگی می کنند و هیچ در آمد دیگری ندارند.مشکل امثال ما آزادی مدنی و تحریم نیست.مردم می خواهند تو پول نفت سهیم باشند.چون می دانند اگر چنین نشود این پول در شهرهای بزرگ مصرف می شود و هیچ نفعی به من شهرستانی نخواهد رسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
مطمئناً تو شهرستانی نیستی وگرنه اینطور نمیگفتی حالیم نیست و توی نوشتارت ادای بیسوادا رو در نمی آوردی. چرا اخوی ما شهرستانیها خوب حالیمونه .
ک م
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
سعی کن تورم پورم حالیت بشه.
نون 100 تومنی شد 1500 تومن دردت نگرفت؟
اجاره خونه 90 تومنی شده 850 تومن دردت نگرفت؟
الآن آرزوی یارانه احمدی رو داری
ناشناس
|
-
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
7
اگر از بانک ملی استقراض نشده پس چرا نقدیگی از 400هزار میلیارد تو مان به هزار هزار میلیارد تومان رسیده است
از سار کاشان
|
United States
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
4
9
مسکن مهر یک حسن دارد و هزار عیب
راه مسکن مهر راه کره شمالی است!
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
1
8
خب شما یه مسکنی بساز که خوب باشه وسط شهر هم باشه ما هم استقبال میکنیم همش که انتقاد نمیشه یخورده کار کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
4
12
سلام
یاد دلار ۱۲۰۰تومان که دکتر عزیز با خاوریها و جمشید بسم اله وبرنج هندی کیسه ای ۱۷تومان که بلطف دکتر اولی شد ۴۰۰۰تومان ودومی شد ۶۰تومان بعد از ۸سال نفت ۱۵۰دلار راستی چرا زود همه چیز رو زود فراموش میکنیم ما بعد انتظار داریم تو دوسال همه چی برگرده به زمان قبل . بابا انصاف میگه حداقل بعد از ۴سال اگربهتر نشد بعد حمله کنید.
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
5
3
من کاری به این ندارم که کدوم شخص رئیس جمهور بوده. یه فرصتی در دولت قبل واسه من پیش اومد که باعث شد من 28 ساله با 43 میلیون تومن تو مسکن مهر پردیس، صاحب خونه بشم. ما نباید دنبال شخص باشیم، باید دنبال فرصت باشیم برای ساختن زندگی خودمون و از هر فرصتی به نحو مطلوب استفاده کنیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
4
2
مسکن مهری که با کمترین ایمنی ساخته شد ومانند قوطی کبریت هست ونه مدرسه ونه اب ونه برق نزدیکش هست توی شهر ما یک دوچرخه فروش از قبل مسکن مهر حا لا شده تاجر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
1
4
اگه پول مردم بوده برای مردم خرج شده و مسکن ساخته شده1 این که عیبی نداره!
نظرات بینندگان