arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۲۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰

آیا "جشن ساز" بر صندلی وزارت نفت تکیه می زند؟

روز گذشته سه انتصاب جدید در شرکت نفت وگاز پارس صورت گرفت و که این امر در جای خود باعث تعجب همگان شد.در عین حال مساله قابل توجه دیگر سفر قلعه بانی مدیرعامل شرکت ملی نفت به لوزان سوئیس و دیدار با جشن ساز است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
درشرایطی که نفت بدون وزیر اداره می شود انتصاب ها و سفرهای مدیران نفتی همچنان به قوت خود باقی است.

روز گذشته سه انتصاب جدید در شرکت نفت وگاز پارس صورت گرفت و که این امر در جای خود باعث تعجب همگان شد.در عین حال مساله قابل توجه دیگر سفر قلعه بانی مدیرعامل شرکت ملی نفت به لوزان سوئیس و دیدار با جشن ساز است.

این در حالی است که گمانه زنی ها از حضور جشن ساز و قلعه بانی به عنوان رقبای اصلی هم برای نشستن بر کرسی سرپرستی حساس ترین وزارتخانه کشور حکایت دارد.

برهمین اساس است که سفر یک مرتبه قلعه بانی به سوئیس و دیدار با جشن ساز در این شرایط باعث تعجب همگان شده است.

پیش از این درزمان رای گیری از مجلس برای تصدی پست وزارت نفت در دولت دهم قراربود جشن ساز به عنوان نامزد پیشنهادی احمدی نژاد معرفی شود که در دقیقه های آخر این امر منتفی شد. جشن ساز که در انزمان مدیریت شرکت ملی نفت را در اختیار داشت با مخالفت میرکاظمی با حضور وی و اختلاف های داخلی بین این دو در نهایت به عنوان مدیرعامل شرکت نیکو که به نوعی شاهرگ وزارت نفت محسوب می شود به لوزان سوئیس سفرکرد و بر مسند ریاست این شرکت تکیه زد.

وی از جمله مدیرانی است که این روزها برای جذب سرمایه در نفت بسیار فعال بوده است.در عین حال قلعه بانی نیز که به گفته کارشناسان از نزدیکان مشایی محسوب می شود شانس حضور بر مسند وزارت نفت را دارد.

قلعه بانی از جمله مدیرانی است که در زمان میرکاظمی وارد صنعت نفت شد و فعالیت خود را در روزهای آغازین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز و پتروشیمی سال گذشته در نفت آغاز کرد. وی از جمله مدیرانی است که این روزها به عنوان مهره ای اصلی برای حضور در راس ریاست نفت از آن یاد می شود.براین اساس در شرایطی که شورای نگهبان و بهارستانی حضور احمدی نژاد به عنوان سرپرست بر مسند وزارت نفت را غیرقانونی می دانند رئیس دولت دهم ناچار به معرفی سرپرست جدید خواهد بود که دیدار دو نفر از اعضای کلیدی کاندیدای این سمت با یکدیگر در این روزها با ابهامات زیادی همراه است.

در این بین پیش از حضور قلعه بانی در لوزان سوئیس رئیس کل حراست وزارت نفت و مدیرامور حقوقی وزارت نفت نیز به این کشور به قصد دیدار با جشن ساز سفر کرده اند و شنیده ها حاکی از بازگشت این مدیران در روزجاری است.

بطحائی و پارسانیا با حضور میرکاظمی بر مسند نفت به این وزارتخانه وارد شدند و به دلیل همراهی با سیاست های میرکاظمی و اختلاف نظرهای موجود میان جشن ساز و وزیر سابق نفت حضور آنان در لوزان برابهامات افزوده است.

براین اساس پیش بینی می شود بزودی باید شاهد حضور مردی از جنس نفت بر سمند مدیریت وزارتخانه نفت بود که گمانه زنی ها از حضور جشن ساز بر مسند سرپرستی این وزارتخانه حکایت دارد.

گمانه زنی ها از این نکته حکایت دارد که قلعه بانی،بطحائی و پارسانیا به عنوان نماینده برای مذاکره با جشن ساز به لوزان سفرکرده اند.اگرچه گمانه دیگری هم وجود دارد که تاکید می کند حضور این مدیران در لوزان برای چاره اندیشی برای این روزهای نفت است.چرا که جشن ساز در مقابل احمدی نژاد از محبوبیت بیشتری نسبت به دیگر مدیران برخورداراست و در صورت نتیجه دادن  این نشست ها، جشن ساز می تواند با مذاکره به بلاتکلیفی های این روزهای نفت سروسامان دهد.به هر حال باید منتظربود تا دید این گمانه زنی ها تا چه اندازه به واقعیت نزدیک است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
1
0
جشن‌ساز سرپرست وزارت نفت می‌شود
نظرات بینندگان