arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۲۳۰
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۶ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
سی ان ان مدعی شد: الظواهری رهبر القاعده است نه سیف العدل؛

ماجرای آزادی فرمانده ی گمنام القاعده توسط ایران!

وی که در جامعه جهادیون مصر به عنوان "شیرخدا" مشهور است پسر شیخ عمر عبدالرحمان است که در حال حاضر در حال گذراندن محکومیت خود در امریکا به دلیل بمب گذاری در مرکز تجارت جهانی در سال 1993 است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نام سیف العدل تا این هفته نام گمنامی بود.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.IR، سرباز سابق نیروهای ویژه مصر که در حلقه ی جهادیون از او به عنوان یک مقام ارشد القاعده یاد می شود، به دلیل اعلام شدن اینکه او رهبر القاعده است به یکباره در جهان مشهور گشت. این باعث شده که برخی از نزدیکانش در مصر به دنبال او باشند.

یکی از انها محمد عبدالرمان است که به تظاهرات در مقابل سفارت امریکا در مصر ملحق شده است . او می گوید که در کنار العدل در افغانستان در سال 1996 جنگیده است.

وی که در جامعه جهادیون مصر به عنوان "شیرخدا" مشهور است پسر شیخ عمر عبدالرحمان است که در حال حاضر در حال گذراندن محکومیت خود در امریکا به دلیل بمب گذاری در مرکز تجارت جهانی در سال 1993 است.

وی که توسط دو محافظ تنموند احاظه شده است می گوید: من فکر نمی کنم که سیف العدل صلاحیت رهبری القاعده را داشته باشد، به این دلیل که او خیلی وقت هست که از القاعده به دور بوده است و تحت بازداشت خانگی در ایران بوده است!

سی ان ان نوشت: تحلیلگران اطلاعاتی می گویند که سیف العدل پس از یازده سپتامبر به ایران رفت. برخی از منابع می گویند که احتمالا او سال گذشته به مرز افغانستان_ پاکستان رفت تا به عنوان بخشی از معامله اش با دولت ایران، دیپلمات ایرانی ربوده شده در پاکستان را آزاد کند!

عبدالرحمان می گوید العدل در شورای ارشاد القاعده بود و رئیس امنیت اسامه بن لادن بود.اما او ایدئولوژیک نیست. او تحصیلکرده است و به خوبی انگلیسی صحبت می کند اما دکتر الظواهری صلاحیتش خیلی بیشتر از او است.

وی می گوید: دولت پاکستان احتملا خواسته است که اطلاعات غلط بدهد تا جنگجویان القاعده را گمراه کند. دکتر الظواهری در روز های آینده رهبری رسمی خود را بر گروه القاعده اعلام می کند.

این فرد نزدیک به سیف العدل می گوید: احتمالا به دلایل امنیتی اعلام چنین خبری به تاخیر افتاده است.

سی ان ان نوشت: برخی می گویند که العدل در ترور انور سادات دست داشته است. اما مردی که به سی سال زندان به دلیل دست داشتن در ترور رئیس جمهور سابق مصر بوده محکوم بوده است، این خبر را تکذیب می کند.

عبدالرحمان به سی ان ان می گوید: فکر می کنم که سیف العدل 4 فرزند دارد و با یک زن در کابل ازدواج کرده است.

وی می گوید که او را آخرین بار قبل از اینکه به ایران برود در سال 2002 در پاکستان دیده است!

سی ان ان نوشت: اما هویت سیف العدل مشخص نیست. عکس وی در سایت "اف بی ای" مربوط به جوانی اوست. حتی سال تولد این شخص در ابهام است. طبق گزارش "اف بی ای"،او بین 1960 تا 1960 به دنیا آمده است.
برچسب ها: سیف العدل ، القاعده
نظرات بینندگان