arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۲۷۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۰

دستور جدید دولت به دستگاه های اجرایی چیست؟

با ابلاغ بخشنامه‌ای از سوی دولت، تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف شدند به انتقاداتی كه رسانه‌ها نسبت به عملكرد آنها منتشر می‌كنند پاسخ‌های مستند و مستدل ارایه كنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با ابلاغ بخشنامه‌ای از سوی دولت، تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف شدند به انتقاداتی كه رسانه‌ها نسبت به عملكرد آنها منتشر می‌كنند پاسخ‌های مستند و مستدل ارایه كنند. 

به گزارش خبرگزاری دولت، در این بخشنامه كه با امضای محمد رضا رحیمی معاون اول رییس‌جمهوری ابلاغ شده، آمده است: دستگاهای اجرایی موظفند پاسخ مستند و مستدل به انتقادات رسانه‌ها را كه از سوی دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت پاسخ به آنها ضروری اعلام شده است، ظرف 48 ساعت پس از انتشار مطلب انتقادی، به رسانه و رونوشت آن را به دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت ارسال كنند. 

بر اساس این بخشنامه در مواردی كه دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت ارسال پاسخ را فوری تشخیص دهد دستگاه موظف است در همان روز كاری پاسخ را ارسال كند. 

همچنین در مواردی كه دستگاه مورد انتقاد تشخیص دهد كه انتقاد وارد شده، به هر دلیلی نیاز به پاسخ‌گویی مستقیم یا علنی ندارد، لازم است دلایل عدم پاسخ‌گویی به طور مكتوب به دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت ارسال شود. در این گونه موارد، تصمیم نهایی درباره ارایه یا عدم ارایه پاسخ به انتقاد، با دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت خواهد بود. 

در ادامه این بخشنامه آمده است: دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت موظف است گزارش عملكرد دستگاه‌ها در پاسخ به انتقادات موضوع این بخشنامه شامل میزان پاسخ‌گویی دستگاه‌ها، كیفیت پاسخ‌ها، سرعت زمانی پاسخ‌گویی و استدلال‌های دستگاه‌ها برای عدم پاسخ‌گویی را هر هفته به معاون اول رییس‌جمهوری ارایه كند.
نظرات بینندگان