arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۲۹۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۱ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۰

پنجره: ناپختگی احمدی نژاد هزینه ی زیادی برای جامعه و رهبری داشته است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : هفته نامه "پنجره" نوشت:

احمدی‎نژاد همچون بسیاری از سیاست مداران داخلی و خارجی، گرفتار نقاط ضعفی است كه هریك می‎تواند پاشنه آشیلی برای تداوم حضور او در عرصه سیاست ایران و جهان باشد:

1. محمود احمدی‎نژاد به‎علت بالارفتن سریع از پله‎‎های قدرت، فاقد تجربه و پختگی لازم در عرصه تعاملات سیاسی است. این ناپختگی هرچند در طی حضور چند ساله او بر مسند ریاست‎جمهوری تا حدی رفع شده است اما تاكنون هزینه‎‎های سیاسی زیادی را برای جامعه ایرانی، رهبری و خود او در پی داشته؛ هزینه‎‎هایی كه به علت پافشاری بر برخی مواضع نادرست هنوز نیز ادامه دارد.

2. موفقیت احمدی‎نژاد در پیش برد اهداف سیاسی در طی سال‎‎های گذشته، او را دچار نوعی غرور سیاسی كرده است

3. اصرار و تأكید نامعقول و بیش از اندازه بر تبعیت و همراهی وزرا با شخص رییس‎جمهوری، كابینه احمدی‎نژاد را با نوعی بی‎ثباتی در مدیریت و به تبع آن، بی‎ثباتی در تصمیمات و اقدامات مواجه كرده

4. گردش تدریجی احمدی‎نژاد به گروه خاصی از هواداران و همراهان باعث شده است تا وی به‎تدریج گرفتار حلقه كوچك و بسته‎ای از قدرت شده و خود به نقطه ضعف خطرناكی مبتلا شود كه پیش‎تر رقبای سیاسی خود را به آن متهم می‎كرد.

محمود احمدی‎نژاد در كنار بسیاری از هواداران گذشته و حال‎اش، در آستانه هفتمین سال ریاست‎جمهوری خود، این روز‎ها به خوبی شاهد تبعات ناشی از این نقاط ضعف است؛ تبعاتی كه بسیاری از یاران سابق او را از گردش پراكنده ساخته و تردید‎های جدی در بخش قابل‎توجهی از هوادارن پروپاقرص او به‎وجود آورده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
0
0
احمدي نژاد از روز اول اشتباهي بود و رجل سياسي نبود . براي تشخيص اين موضوع حداقل تصيرت هم كافي بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
0
0
شما بدلیل دوری ازمردم وحق و حقیقت ومصلحت وبی بصیرتی تان خیلی دیرمتوجه شده اید که فرد مذکور و دور اطرافیان وی خیلی کوچکتراز قدو قواره پست اداره کشور ایران می باشند.
چراغی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۲
0
0
به نظر شما حتما خاتمی یا موسوی یا کروبی خیلی آدم های پخته ای هستند - آفای احمدی نژاد بیشتر از اون که فکرش را بکنید سیاست دارد
نظرات بینندگان