arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۲۹۵
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۱ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۰

طرح بن لادن برای ضربه زدن به اقتصاد جهانی

آمریکایی ها که مدعی کشتن اسامه بن لادن در پاکستان هستند هراز چندگاهی از توطئه های این تروریست عربستانی پرده برمی دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرانلاین نوشت: آمریکایی ها که مدعی کشتن اسامه بن لادن در پاکستان هستند هراز چندگاهی از توطئه های این تروریست عربستانی پرده برمی دارند.

نشریه هافینگتون پست آمریکا دیروز اعلام کرد که یادداشت‌های شخصی اسامه بن لادن نشان می‌دهد که وی طرح‌هایی برای ربودن نفت‌کش‌ها و منفجر کردن آن‌ها در دریا در تابستان گذشته داشته است. براساس این ادعا وی امیدوار بوده با ایجاد این انفجارها به اقتصاد جهانی ضربه زده و بهای جهانی نفت را به شکل سرسام‌آوری افزایش دهد.

این توطئه جدید بن‌لادن که به تازگی فاش شده نشان می‌دهد که اگرچه رهبر کشته شده القاعده همیشه در حال طرح‌ریزی برای حمله بزرگی برای کشتن هزاران تن از مردم آمریکا بوده، اما همچنین اعتقاد داشته که یک حمله نسبتا ساده‌تر علیه صنعت نفت می‌تواند آنچنان نگرانی بزرگی را در سطح جهان بوجود آورد که به منافع غربی‌ها در سرتاسر جهان ضربه وارد کند.

مقامات آمریکایی گفتند که ایده‌ بن‌لادن برای حمله به نفت‌کش‌ها که از اسناد یافت شده در مفخی‌گاه وی به دست آمده‌اند چیزی جز تخیلات القاعده نبوده‌اند، این در حالی است که پلیس فدرال آمریکا و وزارت امنیت ملی این کشور روز پنجشنبه هشدارهای محرمانه‌ای را به پلیس و صنایع انرژی این کشور صادر کردند.

این هشدار که نسخه‌ای از آن به دست آسوشیتدپرس نیز رسیده حاکی از این است که القاعده به دنبال اطلاعاتی درباره اندازه و نوع ساخت تانکرهای نفتی بوده و معتقد بوده که فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای دسترسی به نفت‌کش‌هاست و منفجر کردن آن‌ها از داخل ساده‌ترین راه است و این انفجار باعث ایجاد یک بحران اقتصادی شدید جهانی خواهد شد.
نظرات بینندگان