arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۳۱۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۳ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۰
فارس مدعی شد:

بازداشت چند تن از مدیران دولتی / اتهام یکی از مدیران دولتی، ارتباط با سیا!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چند تن از مدیران دولتی و نهادهای خدماتی در فهرست بازداشت‌شدگان اخیر قرار دارند.

 
به گزارش انتخاب؛ یك منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس از بازداشت یك مدیر دولتی در یك وزارتخانه و چند مدیر نهادهای خدماتی در جریان فروپاشی شبكه خرابكاری وابسته به سیا خبر داد. 
 
به گفته این منبع آگاه این فرد مسئول در یكی از وزارت‌خانه‌‌های كشور 25 سال سابقه فعالیت دارد كه حذب این شبكه شده بود. این متهم مهم‌ترین انگیزه تلاش برای جمع‌آوری اطلاعات و انتقال آن به شبكه جاسوسی خارج كشور را دریافت اقامت از آمریكا یا یك كشور اروپایی و سپری كردن ایام بازنشستگی خود در خارج كشور عنوان كرده است. 
 
این مدیر دولتی همچنین از دیگر‌ انگیزه‌های اقدام خیانت‌كارانه خود را تلاش برای ممانعت از اعزام فرزندش به‌ خدمت سربازی دانسته است. 
 
همچنین به گفته این منبع آگاه، یكی از مدیران یك نهاد خدمات‌رسانی نیز بسته بسیار مهمی از ریز فعالیت‌های این نهاد خدماتی و شیوه‌های خرابكاری در این نهاد را آماده ارسال كرده بود كه دقایقی قبل از ارسال این بسته مهم به سرپل های اطلاعاتی بازداشت شده است. 
این متهم نیز مهم‌ترین انگیزه خود را دریافت ویزا عنوان كرده است. 
 
این منبع آگاه در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود از بازداشت یكی دیگر از مدیران یك نهاد خدماتی خبر داد و گفت كه وی اطلاعات جامعی را درباره چگونگی انفجار و خرابكاری آماده ارسال كرده بود اما پیش از هرگونه اقدامی بازداشت شد. 
 
این متهم همچنین اطلاعات جامعی را درباره میزان نفوذ دستگاه‌های ایكس ری و چگونگی دریافت این تجهیزات از سوی ایران تهیه كرده بود. 
 

بر پایه این گزارش یكی دیگر از مدیران بازداشت شده در حوزه مالی و پولی فعالیت داشته كه اطلاعات جامعی را درباره چگونگی دور زدن تحریم‌های ایران و نیز شیوه مبادلات اخیر این كشور را آماده ارسال كرده بود.

نظرات بینندگان