arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۰

رييس بنياد حکمت اسلامي صدرا: در فلسفه اخلاق بايد پيشرو باشيم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رییس بنیاد حکمت اسلامی صدرا با بیان این که اخلاق از موضوعات فلسفی است گفت: باید در فلسفه اخلاق پیشرو باشیم. به گزارش خبرنگار ما؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خامنه ای در همایش بزرگداشت حکیم ملاصدرا افزود: در دورانی که فرقه ضد بشر بین المللی فلسفه اخلاق خود را معرفی و آن را اصیل معرفی می کند باید جلوی انحرافات فکری را که ترویج می دهند مسدود کنیم تا زلال فلسفه درباره اخلاق که از فلسفه اسلامی و اهل بیت (ع) ناشی می شود منتشر شود.

وی با تشریح بخش هایی از فلسفه اخلاق اسلامی اضافه کرد: محور در مباحث اخلاقی و عادت بشر است که این سعادت از منظر ارسطویی سعادت دنیایی است اما از منظر اسلامی زندگی دنیا مقدمه ای برای سعادت اصلی و آخرت است.

رییس بنیاد حکمت اسلامی صدرا همچنین گفت: فضیلت این است که موجودی به ظاهر بشری اما در واقع ملک و آسمانی باشیم؛ این روح فلسفه اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خامنه ای در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که در درجه اول دولت مسئول رفتن جامعه و تعیین راه مستقیم به سوی سعادت است؛ افزود: پس از دولت، مربیان و استادان دانشگاه هستند که انسان ها را رشد می دهند.

وی اضافه کرد: پس از این مراحل، انسان دارای اراده مکلف است تا خود را بسازد.

پانزدهمین همایش بزرگداشت حکیم صدرالمتألهین شیرازی (ملاصدرا) با عنوان اخلاق متعالیه؛ نگاهی به اخلاق و فلسفه اخلاق در حکمت متعالیه صبح امروز آغاز به کار کرد.

نظرات بینندگان