arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۴ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۰

ويکي ليکس: عربستان و امارات به گروههاي تروريستي پاکستاني کمک مالي مي کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 یک روزنامه محلی پاکستانی روز یکشنبه به نقل از ویکی لیکس گزارش داد عربستان سعودی و امارات به یک گروه تروریستی پاکستانی برای استخدام کودکان برای انجام عملیات تروریستی، کمک مالی کرده اند.
 
به گزارش انتخاب، روزنامه داون گزارش داد سایت ویکیلیکس به نقل از یک مقام دیپلماتیک آمریکایی فاش کرد این کمکهای مالی سالانه شامل صد میلیون دلار می شد که از سوی کشورهای عرب خلیج فارس برای یک شبکه جهادی پاکستانی در ایالت پنجاب برای جذب نیرو اختصاص داده می شد. این اطلاعات را برایان هانت، یکی از مقامات کنسولگری آمریکا در لاهور، پس از سفر به ایالت پنجاب و گفتگو با منابع دولتی غیر دولتی پاکستانی دراختیار ویکی لیکس قرار داد.

هانت گفت: این منابع ادعا کردند این کمکهای مالی از سوی موسسات خیریه اسلامی و مبلغان مذهبی عربستانی و اماراتی انجام می شد.

این سازمانها نیز مستقیما از سوی دولتهای عربستان و مارات حمایت می شوند. عربستان سعودی که وهابی ها اکثریت جمعیت آنرا تشکیل می دهند به برخی گروههای پاکستانی برای ساخت مدارس مذهبی کمک مالی می کند.

در این مدارس کودکان برای انجام عملیات تروریستی آموزش داده می شوند.

این مقام آمریکایی گفت: در این مدرسه ها ارتباط کودکان با جهان خارج قطع می شود و به آنها افراط گرایی فرقه ای تعلیم داده می شود.

آنها یاد می گیرند از غیر مسلمانان متنفر باشند.

 مشکلات اقتصادی و پر جمعیت بودن خانواده های پاکستانی سبب می شود این کودکان به استخدام گروههای تروریستی درآیند
نظرات بینندگان