arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۳ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۰

اخبار مهم "انتخاب"؛ در "60 ثانیه"/امروز يکشنبه ۱ خرداد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
"60 ثانیه" عنوان خبری است که روزانه مهمترین اخبار منتشره در "انتخاب" را در یک خبر جمع آوری کند که در طی "60 ثانیه" امکان ملاحظه همه اخبار وجود دارد. این بخش، در ستون "گزیده اخبار" منتشر می شود:


اخبار یکشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۰:

آخرین وضعیت اسطوره سابق فوتبال ایران


مواظب باشید آخر هفته در بیمارستان بستری نشوید!
محققان اعلام کردند کسانی که در پایان هفته در بیمارستان ها بستری می شوند بیشتر در معرض خطر مرگ قرار دارند.


آیا وزارت اطلاعات مسئول بازداشت های اخیر نیست؟
مصحلی همچنین در خصوص علت بازداشت همسر دکتر فاطمی افزود: از کسانی که این موضوع را دنبال کرده اند بپرسید؛ وزارت اطلاعات در جریان این موضوع نبوده است.

وی گفت: امیدوارم به عنوان گام اول به سوی رفع حصرها و حبس‌ها و ایجاد و تأمین آزادی‌های اساسی و مدنی به میمنت ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها شاهد آزادی همه زنان زندانی باشیم که زندگی آنان و بستگان و خانواده‌هایشان با این وضع تلخ‌تر از دیگران است. 
رفیق‌دوست: شهید بروجردی گفت می‌خواهم گردن بازرگان را بجوم!
حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی حکم حضرت امام را خواند. امام هم نشسته بودند. بازرگان پشت تریبون آمد و گفت: «چون آیت‌الله خمینی به من پیشنهاد کرده، من قبول می‌کنم.» بروجردی به پهلوی من زد و گفت: «چی شد؟!» پرسیدم: «منظورت لفظی است که بازرگان به کار برد؟!»

ادعای روزنامه دیلی تلگراف:
رئیس جمهور ایران غربی ها را متهم به تخلیه ابرها از قطرات باران کرد.

علی‌پور در زمان محمد دادکان رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران، به عنوان پیشنماز وارد فدراسیون شد و سپس مسئولیت کمیته فرهنگی را هم عهده‌دار شد و کم کم پله های ترقی را طی کرد طرح جنجالی منشور اخلاقی فوتبال را به فوتبال کشور تحمیل کرد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي فرمودند: جمهوري اسلامي بايد بطور صريح و بدون پرده‌پوشي، مباني غلط غرب در مقوله زن را مورد هجوم و انتقاد جدي و بي‌وقفه قرار دهد و به مسئوليت خود در دفاع از جايگاه و شأن حقيقي زنان عمل كند.

گفتید، فرماندهی جنگ از آغاز تا پایان مراحلی داشت. در مرحله اول فرماندهی جنگ با آقای بنی‌صدر بود. تا زمانی كه ایشان رئیس جمهور و در ایران بود، از طرف امام جانشین فرماندهی كل قوا بود و جنگ را اداره می‌كرد. رفقای ما مانند دكتر بهشتی به امام پیشنهاد كردند حالا كه جنگ شد و رئیس جمهور هم اختیارات زیادی دارد..

نقل قول زودهنگام (!) آقای بی ریا از رییس دفتر رییس جمهور
در صورت صحت این ادعا، این سئوال از جناب آقای بی ریا به ذهن متبادر می شود که چگونه ایشان در ایام قدرت و یا همان زمانی که چنین نقل قولی از آقای مشایی شنیدند، دست به انتشار آن نزدند؟


وی گفت: من آرزو می کنم که مراسم سالگرد امام خارج از جناح بندی های متداول کشور، فضائی را ایجاد کند که همه اقشار جامعه ومردم و همه طیف ها بتوانند با اطمینان خاطر برداشت های خود را از امام بگویند و حتی نقدهای عالمانه ای هم اگر دارند مطرح کنند.

گزارش خبری "انتخاب" از آخرین تحولات لیبی
با اینکه جنبش اعتراضی علیه معمر قذافی در لیبی از سه ماه پیش آغاز شده است اما مبارزه در این کشور هنوز تمام نشده است.

روزنامه مشایی تایید کرد: بازجویی از ملک زاده
هفت صبح نوشت: دكتر ملك زاده به اختیار خود و صرفا جهت پاسخگویی به برخی ابهامات و سوالات به مدت یك الی دو ساعت جلسه ای با نهادهای ذیربط داشته است.

توکلی : بودجه ابلاغ نشده ، لاریجانی : پیگیری می کنیم
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ با توجه به اینکه رئیس جمهور هنوز قانون بودجه سال 1390 کل کشور را ابلاغ نکرده، از امروز تصرفات همه مسئولان حکومتی ازجمله مجلس در هر نوع دخل و خرجی ممنوع است.
 
اين فرد مسئول در يكي از وزارت‌خانه‌‌هاي كشور ۲۵ سال سابقه فعاليت دارد كه حذب اين شبكه شده بود.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي درباره جمع‌آوري تجهيزات ماهواره‌اي گفت: پليس براي ورود به مشاعات مجوز قانوني گرفته است و ورود نيروهاي پليس به پشت‌بام‌ها و مراكزي كه تجهيزات دريافت ماهواره به صورت آشكار در آنها وجود دارد با اخذ مجوز قضايي و توأم با اخلاق صورت مي‌گيرد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از بازنشستگی عامل دستگیری عبدالمالک ریگی از ابتدای سال ۹۰ خبر داد.

رئیس جمهور علی نیکزاد را به عنوان وزیر امور زیربنایی معرفی و لایحه وظایف و اختیارات وزارت امور زیربنایی را به مجلس ارائه کرد.

احمدی نژاد: فساد و بی عدالتی بستری برای ظهور امام زمان نخواهد داشت، اگر....
وی گفت: اگر همه مردم به طور دقیق در جریان چرخش کارها و اتفاقات کشور قرار بگیرند به بازرسانی تبدیل خواهند شد که به واسطه آن دیگر فساد و بی عدالتی بستری برای ظهور نخواهد داشت.

یکی از بازداشت شدگان اخیر که مرتبط با جریان انحرافی بوده اقدام به خودکشی نافرجام کرده است.

اداره فدرال هوانوردی سوئیس اعلام کرده است که هواپیماهای دولتی ایران دیگر نمی توانند در ژنو سوخت گیری کنند.

پخش سریال تلویزیونی «كلاه پلهوی» جدیدترین سریال تاریخی سیما كه قرار بود از تابستان امسال آغاز شود به دلیل ممیزی های فراوان به تاخیر افتاد.

پريوش سطوتي (همسر دكتر حسين فاطمي) با سپردن تعهد و وثيقه لازم شب گذشته از زندان آزاد شد.

اين پرحاشيه ترين پرسشي بود که در نشست خبري دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي مطرح شد. پرسشي که حميد بقايي که به تازگي کرسي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري را تحويل داده و معاونت اجرايي رييس جمهور را بر عهده گرفته، آن را با لبخندي کوتاه پاسخ داد و از حواشي اش گذشت.

پنجره: می خواهند جلیلی را به دلیل عدم دیدار با امریکایی ها برکنار کنند
شنیده‎ها حاكی از آن است كه جریان انحرافی برای جابه‎جایی سعید جلیلی به‎عنوان دبیر شورای امنیت ملی و مسئول مذاكره‎كننده هسته‎ای تلاش زیادی كرده است.

فیلم سینمایی «به امید دیدار»‌ ساخته محمد رسول‌اف برنده جایزه بهترین كارگردانی بخش نوعی نگاه شصت و چهارمین جشنواره فیلم كن شد.


برچسب ها: 60 ثانیه
نظرات بینندگان