arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۰

المنار : آمریکا قصد تجزیه عربستان را دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
طرح تجزیه عربستان به سه کشور کوچک، در دستور کار مسئولان آمریکایی قرار گرفته است.

هفته نامه فلسطینی "المنار" نوشت، مقامات آمریکایی بدنبال آن هستند از طریق ایجاد تغییراتی در ترکیب جمعیتی برخی کشورها و انتقال ساکنان یک منطقه به منطقه دیگر، طرح خاورمیانه جدید را عملیاتی کنند.

بر اساس این گزارش، هدف اصلی آمریکا از این طرح برانگیختن اختلافات فرقه ای و تضعیف مسلمانان منطقه است.

برخی محافل آمریکایی فاش کردند شماری از کارشناسان آمریکایی در چارچوب طرح خاورمیانه جدید طرحها و توصیه های خود را به پایان رسانده اند. به گفته این محافل، پس از آنکه آمریکا توجه بخش عظیمی از ملتهای عربی را به خود جلب کرد، بصورتیکه بسیاری از کشورها آمریکا را حلال مشکلات خود بدانند، در آن هنگام کاخ سفید وارد عمل خواهد شد و طرحهایش را اجرا خواهد کرد.

طبق این برنامه، حرکت بعدی آمریکایی ها تجزیه عربستان به سه کشور کوچک است که یکی از آنها کشور اسلامی در مکه و مدینه و اطراف آن خواهد بود. نسل جدید خانواده حاکم بر عربستان پس از کاسته شدن از نفوذ و قدرت این خانواده، به ریاست حکومت این کشور گماشته خواهد شد.

هفته نامه المنار تاکید کرد، محافل آمریکایی می دانند همه کشورهای عرب خلیج فارس از جمله عربستان از انقلابهای مردمی که باعث سرنگونی نظامهای حاکم شود و نشانه های آن در خاورمیانه و سلطان نشین عمان و بحرین دیده می شود، نگران هستند.

این هفته نامه به نقل از برخی منابع دیپلماتیک تاکید کرد، کشورهای عرب خلیج فارس به علت بیم از خطراتی که در انتظار آنهاست گامهایی، را برای تثبیت موقعیت خود برخواهند داشت؛ البته چنین گامهایی باعث نمی شود که واشنگتن از اجرای طرح تجزیه که از عربستان آغاز خواهد شد منصرف شود.
نظرات بینندگان