arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵

کن بالاخره فیلم اصغر فرهادی را پذیرفت

فیلم «فروشنده» جدیدترین ساختن اصغر فرهادی، به‌عنوان آخرین فیلم، به بخش رقابتی شصت و نهمین جشنواره فیلم کن اضافه شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 فیلم «فروشنده» جدیدترین ساختن اصغر فرهادی، به‌عنوان آخرین فیلم، به بخش رقابتی شصت و نهمین جشنواره فیلم کن اضافه شد.

به گزارش انتخاب، مسئولان برگزاری جشنواره فیلم کن، سرانجام لحظاتی‌ پیش، به‌صورت رسمی فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی را به‌عنوان بیست و یکمین فیلم رقابت کننده در بخش اصلی معرفی کرد.

روند پذیرش فیلم جدید اصغر فرهادی برای جشنواره کن در این دوره، پس از اعلام نشدن در فهرست‌های قبلی، شکلی ماراتنی پیدا کرده بود.

همچنین براساس اعلام جشنواره کن، فیلم «جهنم» یا «مددریا» به کارگردانی دیوید مکنزی، از انگلیس به بخش نوعی نگاه اضافه شد و فیلم «برخورد» به کارگردانی محمد دیاب، که پیش از این در این بخش انتخاب شده بود، به عنوان افتتاحیه نوعی‌نگاه، به روی پرده می‌رود.

در بخش نمایش‌های ویژه نیز تاکنون فیلم‌های «عناصر اشتباه» به کارگردانی «جاناتان لیتل» از آمریکا، «خوفو» ساخته «کریم دریدی» از فرانسه و «جنگل کانس» به کارگردانی «جورج لپرینس رینگو» از فرانسه و فیلم « پدرخونی» به کارگردانی «ژان‌فرانسوا ریشه» از فرانسه، به فهرست فیلم‌های نمایش‌های نیمه‌شب اضافه شده است.

شصت‌ونهمین جشنواره فیلم کن از 11 تا 22 می (22 اردیبهشت تا دوم خرداد) در جنوب فرانسه برگزار می‌شود و امسال «جورج میلر» کارگردان استرالیایی فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» رییس هیات داوران رقابتی آن است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان