arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۰

براي بازگشت به تيم ملي ؛ مهدوي کيا: تصميمم را عوض نمي کنم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهدي مهدوي کيا کاپيتان تيم فوتبال استيل آذين سقوط اين تيم به دسته يک را مهم ترين اتفاق ليگ دهم مي داند. او همچنين با ابراز تأسف از سقوط پاس به دسته پايين تر مي گويد، اين اتفاق باعث ناراحتي پيشکسوتان تهراني اين باشگاه قديمي شده است .

 

 

 

* پس از پايان فصل، حالا راحت تر مي شود درباره سقوط تيم تان صحبت کرد. فکر مي کنيد چه شد که تيم پر ستاره استيل آذين به دسته يک سقوط کرد؟
**به هر حال استيل آذين جزو تيم هاي خوبي بود که به دسته اول سقوط کرد. ابتداي فصل کسي پيش بيني نمي کرد که چنين اتفاقي بيفتد. ما ليگ را خوب شروع کرديم، اما از هفته پنجم به بعد روند نزولي مان آغاز شد. سقوط استيل آذين اتفاق تلخي در دوران زندگي ورزشي ام بود.
*دليل اين اتفاق تلخ از نگاه شما چيست؟
**دلايل زيادي در سقوط ما نقش داشتند که اگر بخواهم درباره همه آن ها صحبت کنم، وقت خيلي زيادي مي برد. تيم ما بازيکنان زيادي گرفت و همين مسأله ناهماهنگي زيادي را به وجود آورد. تغيير و تحولات زيادي که در کادر فني هم صورت گرفت، باعث شد که نتوانيم در طول فصل به ترکيب ثابتي برسيم. در مجموع همه چيز دست به دست هم داد که استيل آذين سقوط کند. همه تيم در مجموع مقصر بودند، اما در صدها مختلف است. کسي نمي تواند خودش را مبرا کند. بايد قبول کنيم که شکست خورديم.
* برخي معتقدند شما در انتخاب تان اشتباه کرديد و استيل آذين جاي مناسبي براي شما نبود؟
**فکر نمي کنم مشکلي در انتخاب داشتم. سال قبل استيل آذين شرايط خوبي داشت، اما امسال در فصل نقل و انتقال ها در پست هايي بازيکن گرفتيم که چندان احتياج نداشتيم و بر عکس در جاهايي که بايد بازيکن مي گرفتيم، اين کار را انجام نداديم.
* مي شود ناکامي استيل آذين را شکست خصوصي سازي در فوتبال ايران تعبير کرد؟
**به هر حال استيل آذين تنها تيم خصوصي در ليگ بود. بر اساس قوانين بايد همه باشگاه هاي ما خصوصي شوند، اما با توجه به شرايط فوتبال ايران بعيد مي دانم که بتوانيم به اين سمت حرکت کنيم. بخش خصوصي بايد بدون اين که به سودي برسد ميلياردها تومان خرج کند. فکر مي کنم اتفاقي که براي استيل آذين افتاد افراد ديگري را که مي خواستند وارد اين عرصه شوند را به تفکر و تعمق بيشتري وا داشته و کمي ترس هم در آنها ايجاد کرده باشد.
* از زماني که شما قصد بازگشت به ايران کرديد شايعه شد که به پرسپوليس بر مي گرديد. اين اتفاق نيفتاد تا اين که اين روزها دوباره شايعه ها اوج گرفته است.
** همان طور که گفته ام از کودکي به پرسپوليس علاقه داشته ام- 4 سال هم در اين تيم بازي کرده ام و واقعا هواداران پرسپوليس را دوست دارم. اعلام هم کرده ام دوست دارم فوتبالم را با پرسپوليس تمام کنم. بايد ببينيم شرايط چه طور مي شود.
* قصد داريد تا چند سال ديگر به فوتبال ادامه بدهيد؟
**( مي خندد) فعلا چيزي مشخص نيست. امسال قطعا بازي مي کنم. بايد ببينم شرايط چه طور مي شود. زماني که فوتبال ملي را کنار گذاشتم مي توانستم همچنان بازي کنم. الان هم زماني از فوتبال خداحافظي مي کنم که بتوانم همچنان بازي کنم و در شرايط خوب از فوتبال کنار خواهم رفت.
* فکر مي کنيد مشکل اين روزهاي پرسپوليس کجاست؟
**من از شرايط پرسپوليس به دور هستم و نمي دانم اخباري که مي شنوم چه قدر صحيح است و چه قدر غلط. اما بايد بگويم پرسپوليس تيمي مردمي است که همه آن را دوست دارند. بايد براي موفقيت پرسپوليس آرامش وجود داشته باشد. فکر مي کنم در آستانه ديدار حساس برابر پرسپوليس کل مجموعه اعم از مديريت، کادر فني، بازيکنان و هواداران بايد متحد شوند. چشم اميد پرسپوليس به جام حذفي است و اگر خدا بخواهد پرسپوليس مي تواند با اتحاد قهرمان اين جام شود.
* علي کريمي به تيم ملي بازگشت. هوس بازگشت به تيم ملي به سرتان نزده است؟
**من وقتي تصميم مي گيرم، ديگر آن تصميم را تغيير نمي دهم. علي شرايط بسيار خوبي دارد. 5 6 ماه در بهترين شرايط تمرين کرده و حتما الان شرايط بسيار خوبي دارد . تيم ملي ما به بازيکني همچون کريمي نياز دارد و کي روش هم قطعا با توجه به برنامه هايش کريمي را دعوت کرده است.

نظرات بینندگان