arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۵ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۰

وزير علوم: آرايش در دانشگاه معنا نمي دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزير علوم، تحقيقات و فناوري از ابلاغ آيين نامه جامع مديريت دانشگاه ها در هفته جاري خبر داد و گفت: در آيين نامه مديريت دانشگاه ها 18 سال رکود ايجاد شده بود اما با تدوين آيين نامه جديد وظايف افراد به صورت شفاف مشخص شده است.
به گزارش مهر، کامران دانشجو افزود: در آيين نامه جديد که هفته جاري ابلاغ مي شود، دست رئيس دانشگاه باز است و رؤساي دانشگاه ها مؤظفند بر اساس آيين نامه جديد عمل کنند.
وي يادآور شد: 4 ميليون دانشجو در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي کشور مشغول تحصيل هستند که در همين راستا نيازمند جذب حدود 20 هزار عضو هيأت علمي جديد هستيم.
دانشجو گفت: دانشگاهي که در ايران ايجاد شد، الگوبرداري از غرب است. در زمان قاجار غرب زدگي رواج پيدا کرد و زمان پهلوي اين غرب زدگي به غرب ستايي تبديل شد و دانشگاهي که در ايران ايجاد شده از غرب الگوبرداري شده است. آنچه با آموزه هاي ديني ما هنجار خوانده نمي شود، هنجار خوانده شد و آرمان قلابي برايمان درست کردند. مباني آنها با مباني ما فرق مي کند انقلابي که امام فرمودند در محتواست و در محتوا بايد تصحيح صورت گيرد.
وي با اشاره به صحبت افرادي که مي گويند «من مي خواهم ديوار بکشم»، تصريح کرد: بنده مي گويم که اينگونه نيست، بلکه در دانشگاه ها بايد «محتوا» تغيير کند و قالب مناسب نيز ايجاد شود، مناسبات درون دانشگاه بايد بر مبناي مناسبات و آموزه هاي ديني باشد.وزير علوم گفت: اميدوارم خداوند دغدغه دين را از من نگيرد. مطالبه مردم و نمايندگان مجلس نيز بايد از بنده اين باشد که دانشگاه را به سمت اسلامي شدن پيش ببرم.
دانشجو به شأن و جايگاه دانشگاه اشاره کرد و افزود: «آرايش» در دانشگاه معني نمي دهد و در اين زمينه کاري به اسلامي يا غيراسلامي بودنش نداريم.
وي افزود: دولت دهم از ولايتمدارترين دولتهاي بعد از انقلاب بود و در مسيري حرکت مي کند که حضرت آقا تعيين مي کنند و سرآمدترين اين همه ولايتمداري ها، رئيس جمهور است

نظرات بینندگان