arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۴۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۶ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۰

برنامه‌ریزی نماینده عراقی برای ترور احمدی‌نژاد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
براساس گزارش یک روزنامه عربی، یکی از نمایندگان وقت عراق در برنامه ریزی ترور احمدی نژاد در هنگام سفر احمدی نژاد به این کشور دخالت داشت.
 
به گزارش انتخاب به نقل از خانه ملت، براساس گزارش منتشر شده در روزنامه الحیات چاپ لندن یکی از نمایندگان وقت پارلمان عراق در برنامه حمله خمپاره ای به منطقه سبز امنیتی بغداد همزمان با سفر احمدی نژاد به این کشور دخالت داشت.

این نماینده وقت پارلمان عراق محمد الداینی نام دارد که پس از کشف این موضوع، مصونیت وی لغو و اقدامات قضائی علیه او آغاز شد.

احمدی نژاد در اسفند ۸۶ به عراق سفر کرد. محل استقبال و استقرار احمدی نژاد در این سفر، منطقه سبز بغداد بود.

در همین ارتباط اتحادیه بین المجالس جهانی نیز از دولت عراق خواسته است که محکومیت " محمد الداینی " نماینده سابق پارلمان را لغو کند و از پارلمان بخواهد اعتبار سلب شده از این نماینده را به وی برگرداند.

دولت عراق اعلام کرد این درخواست غیرقابل اجرا است و چون از سوی یک سازمان غیر دولتی مطرح شده است هیچ الزام قانونی برای اجرای آن وجود ندارد.

این نماینده سابق پارلمان عراق در سال ۲۰۰۹ بعد از فاش شدن برخی اقدامات وی از جمله دخالت در برنامه ریزی انفجار پارلمان از طریق عملیات انتحاری ، دخالت در حمله خمپاره ای به منطقه سبز امنیتی بغداد در زمان سفر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران به عراق و حمل و نقل غیرمجاز اسلحه سلب مصونیت و اقدامات وی نیز از سوی دولت عراق محکوم شد.

دستگاه قضایی عراق نیز با انتقاد از این درخواست اتحادیه بین المجالس از دولت خواست با دخالت این اتحادیه در امور قضایی عراق برخورد کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۲
0
4
باز مي خواستن ترورش کنن؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۲
مال سال ۸۶ است برادر
نظرات بینندگان