arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۴۹۲
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۷ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۰

تحریم های جديد اتحادیه اروپا علیه ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در پی توقف روند مذاکرات هسته ای با تهران، اتحادیه اروپا به امید محدود کردن فعالیت های اقتصادی ایران، طی جلسه روز دوشنبه در بروکسل 100 شرکت و بانک ایرانی  ديگر را در لیست تحریمی خود جای داد. اسامی این شرکت‌ها روز سه شنبه در روزنامه رسمی اتحادیه اروپا منتشر می شود.

به گزارش فرارو به نقل از رویترز، این تحریم ها که شامل ممنوعیت صدور ویزا و مسدود کردن دارایی ها می شود با امید افزایش فشارهای اقتصادی بر ایران به منظور متوقف کردن برنامه هسته ای تهران صورت گرفته است.

وزرای اتحادیه اروپا در بیانیه خود اعلام کردند شورای این اتحادیه امروز (دوشنبه) این قانون را به تصویب رساندند تا محدودیت هایی بر ایران به دلیل نگرانی ها در مورد برنامه هسته ای اعمال شود.

مذاکرات در خصوص برنامه هسته ای ایران اخیراً متوقف شده بود و کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا و مذاکره کننده ارشد گروه 1+5 تصریح کرد: ما خواستار بازنگری ایران در زمینه مذاکرات و بازگشت به میز مذاکرات هستیم اما با در نظر گرفتن نامه هایی که اخیراً دریافت کرده ام، این امر در شرایط فعلی انجام نخواهد شد.

قدرت های غربي، ایران را متهم به گسترش برنامه تسلیحات هسته ای می کنند و این در حالی است که ایران بارها بر صلح آمیز بودن اهداف هسته ای خود تاکید کرده و آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز خلاف آن را اثبات نكرده است.

نظرات بینندگان