arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۴۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۰

رانندگان در مقابل عابران متخلف مسئول نیستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس راهنمایی و رانندگی خوزستان گفت: بر اساس قانون جدید تخلفات راهنمایی و رانندگی، رانندگان قانونمند مسئولیتی در قبال عابران پیاده متخلف ندارند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از فارس، مهران کرانیان با اشاره به قانون جدید تخلفات راهنمایی و رانندگی اظهار داشت: در راه‌هایی که برای عبور عابران پیاده، علائم، تجهیزات و مسیرهای ویژه اختصاص داده شده است، عابران مکلفند هنگام عبور از عرض یا طول سواره‌رو با توجه به علائم راهنمایی و رانندگی منصوبه در محل از نقاط خط کشی شده، گذرگاه‌های غیرهمسطح و مسیرهای ویژه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در صورت تصادف با وسیله نقلیه، راننده مشروط به اینکه تمام مقررات را رعایت کرده باشد و قادر به کنترل وسیله نقلیه و جلوگیری از تصادف یا ایجاد خسارت مادی و بدنی نباشد، مسئولیتی نخواهد داشت.

کرانیان تاکید کرد: عدم مسئولیت راننده مانع استفاده مصدوم یا وارث متوفی از مزایای بیمه نخواهد شد و شرکت بیمه با ارائه قرار منع تعقیب یا حکم برائت راننده ملزم به اجرای تعهدات موضوع بیمه‌نامه به مصدوم یا وارث متوفی خواهد بود.

وی ادامه داد: چنانچه وسیله نقلیه بیمه نباشد، دیه عابر از صندوق موضوع قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوب 23 دی ماه 47 پرداخت می‌شود.

کرانیان گفت: رانندگان نیز موظفند در صورت عبور عابر پیاده از محل‌های تعیین شده با فاصله‌ای که به وسیله خط کشی پشت مسیر ویژه مشخص می‌گردد توقف کامل کنند؛ در غیر این‌صورت برای آنها مبلغ 200 هزار ریال قبض جریمه صادر می‌شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
0
0
با این تفاوت که اگر عابر مقررات را رعایت نکرد اولین ماشینی که احتمالاً در همون لحظه می رسد زیرش می کنه و فاتحه اما اگر ماشین مقرات رو رعایت نکرد مشروط بر اینکه پلیس در محل باشه 20 هزار تومن جریمه می شه !
نظرات بینندگان