arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۵۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۱ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۰
نمایش نفتی احمدی نژاد درگیری جدیدی در ایران به وجود آورد؛

احمدی نژاد با چه عنوانی به مراسم افتتاح طرحی در پالایشگاه آبادان رفت؟

رئیس جمهور ایران درگیری جدیدی را با اصولگرایان ایران اغاز کرده است. او اصرار دارد با وجود هشدارهای شورای نگهبان وزارت نفت را در دست داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرگزاری فرانسه در گزارشی با عنوان "نمایش نفتی احمدی نژاد باعث درگیری شد" نوشت: رئیس جمهور ایران درگیری جدیدی را با اصولگرایان ایران اغاز کرده است. او اصرار دارد با وجود هشدارهای شورای نگهبان وزارت نفت را در دست داشته باشد.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی انتخاب Entekhab.IR،  این درگیری بر سر وزارتخانه ای است که مسئول 80 درصد درآمد سالیه ایران از نفت و گاز است.

احمدی نژاد پس از اینکه مسعود میرکاظمی وزیر نفت را برای ادغام وزارتخانه ها عزل کرد، در 15 می اعلام کرد که خود سرپرستی وزارت نفت را برعهده گرفته است.

این حرکت احمدی نژاد باعث درگیری سیاسی بین رئیس جمهور ایران و مجلس شورای اسلامی که در اختیار اصولگرایان است شد. در این میان، شورای نگهبان مجبور به مداخله شد.

در روز یکشنبه، این شورا که متشکل از 6 روحانی و 6 حقوقدان می باشد اعلام کردند که رئیس جمهور از اختیارانش تجاوز کرده است.

کدخدایی گفته است که طبق تبصره های مختلف در قانون اساسی، رئیس جمهور نمی تواند شخصا مسئولیت سرپرستی وزارتخانه هایی که وزیر ندارند را بر عهده بگیرد.

دولت به سرعت اظهارات سخنگوی شورای نگهبان را رد کرد. مشاور حقوقی احمدی نژاد تاکید کرد که احمدی نژاد قصد عقب نشینی از تصمیم خود را ندارد.

فاطمه بداغی گفت: موضوع حل شده است و رئیس جمهور سرپرست وزارت نفت است.

گزارش شده است که احمدی نژاد به آبادان رفته تا طرحی را در پالایشگاه آبادان افتتاح کند(طرح بنزین سازی پالایشگاه نفت آبادان). اما اعلام نشده است که آیا وی با عنوان رئیس جمهوری به انجا رفته است یا سرپرست وزارت نفت؟!

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی انتخاب Entekhab.IR، تصمیم احمدی نژاد باعث گمانه زنی هایی در مورد ریاست احتمالی او بر اوپک شد که شجاع الدین بازرگانی که از مقامات بلندپایه وزارت نفت است اعلام کرد که احمدی نژاد یکی از اعضای کابینه را به اوپک می فرستد.

رقبای سیاسی احمدی نژاد گفته اند که برای رئیس جمهور مناسب نیست که در نشستی که در سطح وزیران است شرکت بکتد. اما فرستادن یک وزیر هم به چنین نشستی احتمالا باعث درگیری هایی می شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
عزراییل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
3
0
ببینید وزارت نفت باید در دستانه
توانای یک مرد باشد و او کسی نیست جز هوخشطره
ببخشید امریکا.یکراست میرم سره اصله مطلب تا حالا از خودتون پرسیدین که چرا امریکا به اسراییل حمله کرد!
نظرات بینندگان