arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۵۳۰۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
القدس العربی:

پیشنهاد اوباما به ملک سلمان: با ایران در مورد سوریه، عراق و یمن مذاکره کنید / دیپلمات ها: پادشاه سعودی، طرح ابتکاری رئیس جمهور آمریکا را نپذیرفت

نشست های عربستان_آمريكا به اين معنا نيست كه رياض همچون دوره هاي قبل، به تمام درخواست هاي آمريكا جواب مثبت می دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پیشنهاد اوباما به ملک سلمان: با ایران در مورد سوریه، عراق و یمن مذاکره کنید / دیپلمات ها: پادشاه سعودی، طرح ابتکاری رئیس جمهور آمریکا را نپذیرفت

سرویس بین الملل «انتخاب»؛ القدس العربي نوشت: كسي كه گزارش های روزنامه هاي عربستان در مورد نتيجه اجلاس سران آمريكا- خليج فارس را ببیند، متوجه رضايت نسبی عربستان از آن نشست می شود. باراك اوباما توانست به اعراب خلیج فارس در مورد سیاست های آمریکا در منطقه اطمینان خاطر دهد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ این روزنامه عرب زبان آورده است: يك ديپلمات سعودي در رياض گفت: "كسي كه بيانيه نشست كشورهاي حوزه خليج فارس و ايالات متحده كه در روز پنجشنبه قرائت شد را مشاهده كند، رضايت شوراي همكاري خليج فارس از را در آن متوجه خواهد شد.". 

وی افزود: ملک سلمان در دیدار با اوباما به صراحت مشكلات روابط دوجانبه و بخصوص نگرانی ها از حمایت واشنگتن از تهران را منتقل کرد."

با وجود استقبال سرد از باراك اوباما به هنگام ورود به پايتخت عربستان، ولي سعودي ها، قراردادهايي را كه با اشتون كارتر وزير دفاع آمريكا به امضا رساندند، رضايت بخش توصیف کردند. در اين جلسه بر روی تقويت قابليت هاي نظامي خليج فارس نه تنها از جهت سلاح، بلكه از جهت آموزش و تسريع در فروش موشك هاي ضد بالستيك كه ايران بوسيله آن منطقه را تهديد مي كند(!)، توافق شد. 

يك ديپلمات آمريكايي به "القدس العربي" گفت: "اهميت ديدار اوباما و پادشاه عربستان و رهبران كشورهاي حوزه خليج فارس در كمك به رفع سوء تفاهم هايي كه گه گاه در راه روابط تاريخي بين آن ها بوجود مي آيد، است".

وی افزود: نشست های عربستان_آمريكا به اين معنا نيست كه رياض همچون دوره هاي قبل، به تمام درخواست هاي آمريكا جواب مثبت می دهد.

این دیپلمات اضافه کرد: عربستان، پيشنهاد و طرح ابتکاری اوباما برای گفتگو با ايران در مورد يمن، سوريه و عراق و  نقش تهران در امنیت منطقه خلیج فارس را رد کرد.

نظرات بینندگان