arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۵۴۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۴ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۰

وزیر نیرو افزایش قیمت برق را در سال 90 رد کرد

وزیر نیرو ، افزایش قیمت برق را در سال جاری رد کرد و گفت: این مسئله در شراط حاضر در دستور کار نیست و اگر مردم مصرف را رعایت کنند، در تابستان خاموشی نخواهیم داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر نیرو ، افزایش قیمت برق را در سال جاری رد کرد و گفت: این مسئله در شراط حاضر در دستور کار نیست و اگر مردم مصرف را رعایت کنند، در تابستان خاموشی نخواهیم داشت.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر ، مجید نامجو امروز در حاشیه آیین گشایش هشتمین همایش ملی انرژی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال جهاد اقتصادی مهمترین هدف وزارت نیرو کاهش مصرف است، تصریح کرد : کاهش مصرف آب و برق و نیز استفاده از ظرفیت انرژی های تجدید پذیر مانند انرژی بادی و خورشیدی از اهداف سال جهاد اقتصادی است.

نامجو همچنین با اشاره به توسعه استفاده از لامپ های کم مصرف در کشور، تصریح کرد: 50 کارخانه تولید لامپ در کشور وجود دارد و برنامه ای برای منطقی کردن قیمت و افزایش کیفیت لامپ های کم مصرف در دستور کار است.

وی در خصوص لامپ های وارداتی، گفت: می بایست مسئولان ذیربط واردات این گونه لامپ ها را در مبادی ورودی کشور کنترل کنند.

وزیر نیرو همچنین از آغاز بهره برداری از سد بزرگ "کارون 4" در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: سد بزرگ "کارون 4" که پارسال آبگیری شد و در زمان حاضر نیز نزدیک به دو میلیارد مترمکعب آب در مخزن خود ذخیره دارد.

نامجو همچنین با اشاره به ادامه عملیات اجرایی سد گتوند، از آبگیری این سد در سال جاری خبر داد و افزود: این سد نیز پس از بهره برداری، بزرگترین سد کشور پس از کرخه خواهد بود که ظرفیت ذخیره چهار میلیارد مترمکعب را دارد.

وی اضافه کرد: نیروگاه تلمبه ذخیره ای سیاه بیشه نیز در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید تا در صورت نیاز و زمان اضطراری از آن بهره برداری شود.


نظرات بینندگان