arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۵۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۶ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۰

رهبر انقلاب: مداحان بصیرت بخشی کنند، اما تعرض به دیگران مذموم است

در سالروز فرخنده ميلاد باسعادت بانوي برگزيده دو عالم، دخت پيامبر خاتم، حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها و همچنين فرزند برومندشان امام خميني(ره)، مراسم مولودي خواني و ذكر فضائل و مناقب آن بانوي عفاف و نجابت در حضور حضرت آيت‎الله خامنه‎اي رهبر معظم انقلاب اسلامي برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در سالروز فرخنده ميلاد باسعادت بانوي برگزيده دو عالم، دخت پيامبر خاتم، حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها و همچنين فرزند برومندشان امام خميني(ره)، مراسم مولودي خواني و ذكر فضائل و مناقب آن بانوي عفاف و نجابت در حضور حضرت آيت‎الله خامنه‎اي رهبر معظم انقلاب اسلامي برگزار شد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی انتخاب  به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين مراسم كه با حضور جمعي از شاعران و ذاكرين اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السّلام در حسينيه امام خميني بر پا شد، با تبريك ميلاد باسعادت بانوي دو عالم حضرت زهراء عليها السّلام، آن حضرت را "عنصر ملكوتي، الهي و بي‏نظير در عرصه وجود از لحاظ نورانيت " بعد از پيامبر گرامي اسلام صلّي الله عليه و آله و سلّم و اميرالمومنين علي عليه السّلام دانستند و افزودند: ذكر مكرر نام مبارك حضرت زهرا عليها السّلام و بقية الله الاعظم عجّل الله تعالي فرجه الشريف بيش از ساير معارف اسلامي در تمام دوران انقلاب اسلامي "پديده‎اي الهي و يك امر روئيده از دلها، عواطف و ايمانها " است.

رهبر معظم انقلاب اسلامي تقارن اين ميلاد را با ولادت امام خميني(ره)، پديده‎اي بسيار شيرين خواندند و اظهار داشتند: امام خميني(ره) حقيقتاً نمونه و مسطوره‎اي از همان حقيقت درخشنده همراه با ايمان، اخلاص، عبادت، غيرت و ايستادگي در راه خدا بودند.

ايشان ذكر نام حضرت زهرا عليها السّلام را به مناسبتهاي مختلف در طول اين انقلاب، نشانه توجه ويژه آن بزرگوار به كشور دانستند و خاطرنشان كردند: اين توجه، بسيار باارزش و اميدبخش است و دلها و گامها را براي دست يافتن به اهداف نهايي مطمئن، استوار و خاطرجمع مي كند.

حضرت آيت الله خامنه‎اي با اشاره به راه دشوار همراه با مزاحمتها، معارضه‏ها و برخوردهاي گوناگون در طول 32 سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي افزودند: ادامه خط مستقيم و زاويه پيدا نكردن اين خط و حفظ شعارها و اهداف انقلاب به بركت بيان روشن و رساي امام بزرگوار، از مهم‏ترين خصوصيات انقلاب اسلامي ايران است.

ايشان تصريح كردند: با "حركت اميدوارانه و برداشتن قدمهاي محكم " هيچ قدرتي در دنيا نمي‏تواند راه اين انقلاب را سد كند.

رهبر معظم انقلاب، ايستادگي، ثبات، تداوم، پايبندي به ارزشها و اصول انقلاب اسلامي ايران را موجب روياندن شكوفه‏هاي اميد در دل ملتهاي مسلمان و ناظران جهاني ارزيابي كردند و افزودند: خصوصيت اين انقلاب عظيم انساني اين بود كه بفضل الهي آن بهار تا امروز خزان نداشته است.

حضرت آيت‏الله خامنه‎اي تأكيد كردند: اگر ملت ايران در مقابل تهديدات استكبار جهاني عقب نشيني مي‎كرد و از شعارهايش دست مي‎كشيد، اين گلهاي اميد در دل ملتها پژمرده مي‎شد.

ايشان افزودند: به‎بركت نام مبارك حضرت زهرا عليها السّلام و بقية الله الاعظم عجّل الله تعالي فرجه الشريف و توجهات ائمه اطهار عليهم السّلام و با ايستادگي ملت ايران، اين نهالهاي اميد بارور شدند، بنابراين اين توجه، توسل و از خدا دانستن و به خود غَرّه نشدن را بايد در خودمان نگه داريم.

رهبر معظم انقلاب در بخش ديگري از سخنانشان انتخاب " شعر، آهنگ و صوت خوب " را در حرفه زيبا، ظريف و مؤثر مداحي ضروري دانستند و خاطرنشان كردند: آنچه خوانده مي شود بايد به درستي انتخاب و جهات صوري و معنوي آن لحاظ شده باشد.

ايشان با اشاره به اينكه آهنگهاي بد و لهوي نبايد وارد حرفه مداحي شود، افزودند: انتخاب و ابتكار شكلهاي جديد در قرائت و آهنگ سازيها عيبي ندارد.

رهبر انقلاب با تأكيد بر انتخاب مضمون مناسب در ذكر مناقب ائمه اطهار عليهم السّلام خاطرنشان كردند: ذكر مناقب متقن، معتبر و مستند، دلها را شاد مي‏كند و شوق را برمي‏انگيزاند.

حضرت آيت‎الله خامنه‎اي با اشاره به نياز جامعه به نصايح ائمه و استفاده از گفتار و رفتار آن بزرگواران براي رشد اخلاق، افزودند: بايد با گسترش خُلقيات خوب، روحيه همدلي، برادري، صفا و اخوت را در جامعه اعتلا بخشيد و با ترويج خيرخواهي، تعاون، صبر، احسان، ايثار و گذشت، از تنگ‎نظري، نااميدي، بدخواهي و بُخل پرهيز كرد.

ايشان پيشرفت جامعه مداحان را خوب توصيف و بر مسئله بصيرت بخشي در مداحي تأكيد كردند اما در عين حال تعرض به ديگران را مذموم خواندند و افزودند: بر اثر بصيرت بود كه ملت ايران توانسته است بايستد و استقلال، ايستادگي، معرفت و ايمان خود را حفظ كند.
حضرت آيت‎الله خامنه‎اي مطالعه و انس با قرآن و احاديث را براي جامعه مداحان ضروري دانستند و خطاب به آنان تصريح كردند: آيات و احاديثي كه در آن نصيحت است آن را يادداشت و قرائت كنيد.

ايشان با اشاره به اينكه توجه به دعا، توسل، ذكر، خشوع، نماز نافله و حفظ و تقويت آن باعث حل تدريجي كارهاي دشوار در زندگي مي شود، افزودند: اين رشته ارتباط با مقام احديت كه متصل با اهل بيت عليهم السّلام است دل و ذهن را صفا مي‏دهد.

در ابتداي اين ديدار تعدادي از شاعران و مداحان اهل بيت عليهم السّلام به ذكر فضايل و مناقب حضرت زهرا عليها السّلام پرداختند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
روح اله
|
UNITED STATES
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
0
0
جاتون خالی من اونجا بودم اگه تونستید شعر اون آقای جانباز رو توی سایت بزارید معرکه بود و حرف نداشت
نظرات بینندگان