arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۷ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۰

وزیر: طرح تعطیلی مدارس ابتدایی در پنجشنبه ها 99 و نیم درصد موفق بوده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح تعطیلی مدارس ابتدایی در پنجشنبه ها 99 و نیم درصد موفق بوده است.
 
حمید رضا حاجی بابایی در همایش بزرگ زنان فرهنگی افزود: این در حالی است که در برنامه ریزی برای نظام تعلیم و تربیت ، طرح های با 51 درصد موفقیت ، باید اجرا شود.

وی گفت: تنها ایرادی که تا کنون به اجرای این طرح گرفته و ابراز شده است مربوط به 5 درصد از شاغلانی است که اعلام کرده اند پنجشنبه ها فرزندان خود را کجا نگهداری کنند که معنای آن، تلقی آموزش و پرورش به عنوان پرورشگاه و محل نگهداری کودکان است.

حاجی بابایی افزود: 35 درصد دانش آموزان در روستاها زندگی می کنند که اولیای آنان کارمند نیستند و 12 درصد دانش آموزان نیز تهرانی هستند که اولیای آنان پنجشنبه ها را فرصتی برای استراحت و همراهی فرزندانشان به مدرسه را سلب استراحت خود می دانستند.

وی گفت: فقط 35 درصد افراد جامعه کارمند هستند که باید دانست در چند درصد این جامعه، زوجین کارمندند زیرا در خانواده هایی که یکی از اولیاء کارمندند مشکلی برای نگهداری از فرزندان آنان نیست.

حاجی بابایی افزود: البته پس از بررسی و جمع بندی این طرح،‌ متوجه شدیم که التزاماتی وجود دارد مانند کارمندان ویژه که نمی دانند فرزندانشان را روزهای پنجشنبه کجا نگهداری کنند که پاسخ این گروه نیز این است که تابستان ها از فرزندانشان کجا نگهداری می کنند؟ پنجشنبه ها نیز آن گونه تدبیر کنند.

وی گفت: برای اجرای طرح تعطیلی مدارس ابتدایی در پنجشنبه ها، طرحی تحقیقاتی اجرا و جنبه های گوناگون آن در مقایسه با مدارس حداقل صد کشور دنیا بررسی شد.

حاجی بابایی تأکید کرد: اولیاء باید به سختی بیفتند تا در کنار فرزندان و خانواده هایشان قرار بگیرند زیرا جمعه ها فرصت کنار هم بودن نیست بلکه روز اجرای کارهای عقب افتاده است پس پنجشنبه ها بهترین فرصت برای تأمین نیاز خانواده است.

وی همچنین با اشاره به ایجاد مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان افزود: این مرکز از ادغام چهار نهاد مرتبط با شناسایی و جذب نخبگان در وزارت اموزش و پرورش تشکیل شد.

حاجی بابایی با اشاره به اهمیت جایگاه این مرکز اضافه کرد: موضوعاتی مانند برگزاری المپیادها و شناسایی و جذب دانش آموزان خلاق، تیزهوش و نخبه بیش از گذشته و با قدرت در این مرکز ادامه می یابد و برای این گونه دانش آموزانی که در روستاها پراکنده هستند، پرونده تشکیل خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین از ایجاد چهار مدرسه استعدادهای درخشان در تهران و حدود هفتاد مدرسه مشابه در مناطق مختلف کشور از مهر آینده خبر داد.
 

نظرات بینندگان