arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۶۳۳
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۹ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۰

گریه اکبرعبدی در تلویزیون به خاطر پخش یک فیلم

اکبر عبدی که معتقد است فیلم «مادر » مرحوم حاتمی تکرار نشدنی است،زمان پخش قسمت​هایی از این فیلم در یک برنامه زنده تلویزیونی به گریه افتاد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اکبر عبدی که معتقد است فیلم «مادر » مرحوم حاتمی تکرار نشدنی است،زمان پخش قسمت​هایی از این فیلم در یک برنامه زنده تلویزیونی به گریه افتاد.

  به گزارش خبرآنلاین، این بازیگرسینما و تلویزیون به مناسبت فرارسیدن روز مادر، مهمان برنامه زنده «هفت و هفت دقیقه» شبکه آموزش بود. عبدی که در این فیلم نقش ماندگاری را ایفا کرده، از همکاری  با مرحوم حاتمی یاد کرد و گفت : « آن روزها خانه ما انتهای نازی آباد بود و حتی علی حاتمی به من اصرار می​کرد که بیا با ما زندگی کن و یکی از اتاق​های خانه من با همه وسایل مال تو باشد .»

عبدی افزود : «حتی وقتی 40 ساله بودم مرحوم حاتمی می گفت کودک درون تو هنوز زنده است. من این زنده بودن را مدیون آن مرحوم وبزرگانی مثل عبدالله اسکندری ، داوود میرباقری و ..هستم .»

وی اضافه کرد :« یکی از خاطرات من از پخش چندین باره فیلم «مادر » در این سال​ها ابراز لطف مردمی است که این فیلم را دیده​اند و گاه حتی در خیابان ماشین را کنار زده و مرا بوسیده​اند. دربین این مردم حتی کسی بود که می​گفت من با دیدن این فیلم زندگی در آمریکا را ول کردم و به ایران بازگشتم. »

او در این برنامه با تماشای صحنه​هایی از این فیلم به شدت متاثر شد وگریست. بازیگر فیلم « آدم برفی » گفت : « فیلم مادر تکرار شدنی نیست . ممکن است فیلم​های دیگری با این مضمون ساخته شود ، اما این فیلم یک چیز دیگر است.»

عبدی در این برنامه بارها از مرحوم رسول ملاقلی پور به عنوان یکی از اعضای فامیل خود - شوهر دختر عمه​اش - یاد کرد و مجری برنامه  نیز از فیلم «میم مثل مادر » به یکی از آثار سینمایی مهم نام برد که با موضوضع مادرساخته شده​است.

در این برنامه همچنین گفت و گویی با مادر اکبر عبدی پخش شد که  که در منزل شخصی او صورت گرفته بود. مادر این بازیگر درباره کودکی های او و علاقه اش به بازیگری گفت : « هنرپیشگی از همان 4 سالگی در ذات او بود. البته پدرش هیچ​وقت موافق نبود او بازیگر نبود. وقتی اکبر با  دوستانش بعد از مدرسه برای اجرای تئاتر به گلوبندک می​رفت  و دیر می​کرد، مجبور می​شدم به پدرش بگویم که کلاس اضافه دارد.همیشه سعی می​کردم کمکش کنم. »

او همچنین افزود : « اکبر آقا از همان روزها تا امروز در هیچ دوره​ای به اندازه پرکاهی مرا نرنجاند و همیشه از وضعیت مالی ما سوال می​کرد .»

پس از پخش این فیلم ، عبدی که همچنان اشک می​ریخت ، به ذکر خاطراتی از دوران دبیرستان خود پرداخت و گفت : «من دیپلم تراشکاری قالبسازی داشتم و چون پدرم مکانیک نساجی بود ، دوست داشت که ما هم این صنعت را دنبال کنیم. او می گفت بازیگر، خصوصا بازیگر کمدی را مردم جدی نمی گیرند و می​گویند طرف دلقک است. آن روزها پدرم به این خاطر که نمی توانست 3 تومان هزینه اضافی روزانه مرا تامین کند، من نتوانستم وارد دانشگاه بشوم.»

عبدی در این برنامه همچنین به ذکر خاطراتی از برادر شهید خود پرداخت و روز آزادسازی  خرمشهر را به بچه های محل​هایش و همچنین پدر و مادر شهید جهان آرا تبریک گفت . در این برنامه همچنین منوچهراسماعیلی که گویندگی نقش اکبر عبدی و سه بازیگر دیگر در فیلم «مادر» را برعهده داشت در یک گفت وگوی تلفنی کوتاه از همکاری خود با مرحوم حاتمی سخن گفت .

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
2
28
فیلم مادر که گریه نداره. اون اخراجی هاست که باید به حال همه عوامل فیلم گریه کرد
پاسخ ها
ناشناس
| AUSTRIA |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
احسنت.
وحید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
رای مثبت دادم اما بی انصافیه حرف اولت
بابا
|
GERMANY
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
2
16
او که زمانی از محبوبیت برخوردار بود بایستی به خاطر حضور در اخراجیها و همکاری با کسی که به هنر نیز رنگ و بوی ریا داد, گریه کند. های های. خیلی گریه دارد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
3
1
حیف برنامه هفت هفت دقیقه شبکه آموزش هفته قبل بیژن بیرنگ مهمانشون بود و ا ز عمق صداقت گریست اما این بار اکبر عبدی و.....
محمد
|
NETHERLANDS
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
2
10
کاش اخراجیها رو هم بازی نمیکرد تا 5 سال دیگه لاقل بخاطرش گریه نمیکرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
1
10
دمت گرم کامنت اول . اخراجی ها یعنی اخراج تماشاچی از سینما !!!!امثال اکبر عبدی نباید ابزار ده نمکی ها شود!
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
0
0
من اكبر عبدي رو از همون سريال مثل آباد دوست داشتم . حتي وقتي توي سريال زير آسمون شهر هم بازي كرد باز هم برام عزيز بود . گفته بود بخاطر پول مجبور به اين كار شده و من قبول كردم . بالاخره هنرمند هم بايد نون بخوره و سرپناه داشته باشه . اما با حضورش توي اخراجي ها ديگه برام تموم شد . خيلي توي ذوق من خورد .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
0
0
ايكاش ايشان در اخراجي ها بازي نمي كرد حيف كه
نظرات بینندگان