arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۰

لاریجانی: تفسیر شورای نگهبان برای دولت لازم الاجراست

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکرات خباز و کعبی در رابطه با غیر قانونی بودن سرپرستی رئیس جمهور در وزارت نفت گفت: تفسیر شورای نگهبان برای دولت لازم الاجراست و مربوط به زمان خاص نمی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکرات خباز و کعبی در رابطه با غیر قانونی بودن سرپرستی رئیس جمهور در وزارت نفت گفت: تفسیر شورای نگهبان برای دولت لازم الاجراست و مربوط به زمان خاص نمی شود.

به گزارش مهر، عبدالله کعبی نماینده آبادان در تذکری به از سرپرستی رئیس جمهور در وزارت نفت انتقاد کرد و گفت: بعد از سالها ایران به عنوان ریاست اوپک انتخاب شده اما در کشور هنوز توافقی در رابطه با انتخاب سرپرست یا وزیر نفت برای حضور در اجلاس اوپک صورت نگرفته است.

نماینده مردم آبادان افزود: رئیس جمهور باید قبل از برگزاری اجلاس اوپک در رابطه با معرفی وزیر نفت اقدام کند.

وی با اشاره به حادثه دیروز انفجار پالایشگاه نفت اظهار داشت: این حادثه به خاطر درخواست بی مورد دولت برای افتتاح این پالایشگاه در سوم خرداد اتفاق افتاد و خسارات زیادی را به پالایشگاه وارد نموده و موجب کشته شدن چند تن از کارگران این پالایشگاه شد.

لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: بر اساس استفساریه شورای نگهبان دولت باید هر چه سریعتر سرپرست وزارت نفت را معرفی کند.

در ادامه جلسه محمد رضا خباز در تذکری به عدم معرفی وزیر نفت گفت: معاون حقوقی دولت اعلام کرده تفسیر شورای نگهبان در رابطه با ممنوعیت سرپرستی رئیس جمهور در وزارت نفت عطف به ما سبق نمی گردد و رئیس جمهور چون قبل از ارائه این تفسیر سرپرست وزارت نفت شده، حضور وی در اجلاس اوپک و وزارت نفت مشکل قانونی ندارد و اگر از این به بعد رئیس جمهور بخواهد سرپرست وزارتخانه ای بشود باید طبق تفسیر شورای نگهبان عمل کند.

لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: تفسیر شورای نگهبان در رابطه با قانون خاص مربوط به زمان خاص نمی شود و هر زمانی که استفساریه صورت گیرد دولت موظف است طبق آن عمل کند.
نظرات بینندگان