arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۶۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۱ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۰

سردار احمدی مقدم: مدت خدمت سربازي بايد افزايش يابد/ جعل کارت پايان خدمت نزديک به صفر است

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه هيچ‌گونه افزايش يا كاهش مدت سربازي در قانون وجود ندارد، افزود: با توجه به كاهش مواليد در سال‌هاي آينده و در صورت استمرار شرايط موجود، ماه‌هاي خدمت سربازي بايد افزايش يابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه هيچ‌گونه افزايش يا كاهش مدت سربازي در قانون وجود ندارد، افزود: با توجه به كاهش مواليد در سال‌هاي آينده و در صورت استمرار شرايط موجود، ماه‌هاي خدمت سربازي بايد افزايش يابد.

به گزارش انتخاب، سردار اسماعيل احمدي‌مقدم در حاشيه نهمين همايش معاونان وظيفه عمومي ناجا اظهار كرد: سربازي تامين بنيه دفاعي كشور است و وظيفه عموم آحاد مردم است كه در امر دفاع و امنيت كشور مشاركت كنند.

وي ادامه داد: سازمان وظيفه عمومي با توجه به سامانه‌اي الكترونيكي كه در اختيار دارد مي‌تواند مشاور بسيار خوبي براي تامين اطلاعات ساير دستگاه‌ها باشد. به طور مثال تمام سربازان در بدو ورود به سربازي معاينه عمومي مي‌شوند و اين اطلاعات مي‌تواند در اختيار وزارت بهداشت قرار گيرد.

فرمانده ناجا ادامه داد: به وزارت كار نيز به منظور حرفه‌آموزي و آينده شغلي مي‌توانيم اطلاعات مورد نياز را ارائه دهيم.

وي با بيان اينكه وضعيت خوراك و پوشاك محل اسكان سربازان و غيره نسبت به گذشته مطلوب‌تر شده است گفت: افزايش تدريجي حقوق سربازان از جمله موضوعاتي است كه بايد مدنظر قرار گيرد تا سربازي يك خدمت رايگان نباشد كه البته اين موضوع به بنيه اقتصادي كشور هم بازمي‌گردد.

فرمانده ناجا با بيان اينكه ميانگين حقوق سربازان در حال حاضر 40 هزار تومان است كه در صورت موافقت با به وجود آوردن زمينه‌هاي لازم حقوق سربازان تا 80 هزار تومان نيز ارتقا خواهد يافت كه البته اين حقوق براي تحصيل‌كرده‌ها بيشتر است و همچنين بايد حقوق سربازان متاهل نيز افزايش يابد.

فرمانده ناجا تاكيد كرد: در طول 5 سال آينده طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده حداقل‌هاي مادي براي سربازان را بايد مهيا كنيم.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر افزايش كاهش مدت زمان سربازي اظهار كرد: طبق قانون خدمت سربازي دو سال است و اگر اين مدت زمان كاهش يا افزايش يابد مربوط به بخشش يا ضوابطي است كه اعمال مي‌شود كه به طور مثال متناسب با شرايط خدمتي سربازان زمان خدمت سربازي آنها متفاوت است.

فرمانده ناجا با بيان اينكه مدت زمان خدمت سربازي تابع نياز به سرباز است افزود: در حال حاضر به دليل اينكه كشور درگير جنگ نيست و تعداد مواليد دهه 60 بالا بوده است در حال حاضر تعداد سربازان مازاد نياز فعلي است، در نتيجه بخشش‌هايي به صورت موقت اعمال مي‌شود.

وي در عين حال تصريح كرد: فكر مي‌كنيم در دو سه سال آينده ميزان مواليد بعد از دهه 70 كاهش پيدا كند كه در اين صورت بخشش‌ها نيز قابل اعمال نيست، مگر آن كه در ساختار نيروهاي مسلح يا ماهيت تهديدات و نياز عملياتي، تغييراتي ايجاد شود و گرنه استمرار شرايط موجود و كاهش مواليد بيانگر آن است كه ماه‌هاي خدمت سربازي بايد افزايش پيدا كند.

احمدي‌مقدم ادامه داد: هيچ‌گونه افزايش يا كاهش زمان خدمت سربازي در قانون وجود ندارد و ميزان معافيت‌ها و بخشش‌ها نيز به صورت موقت و با اذن مقام معظم رهبري اعمال مي‌شود.

فرمانده ناجا درباره جعل كارت پايان و معافيت خدمت هم اظهار كرد: خوشبختانه بحث جعل به سمت صفرشدن ميل پيدا كرده است و با توجه به اينكه در گذشته مشخص كردن اصالت اسناد به منظور صدور كارت‌هاي سربازي بسيار پيچيده بود اما با توجه به اينكه در حال حاضر سامانه الكترونيكي در اين سازمان برقرار است ديگر بحث كاغذ حذف شده و امكان جعل هم وجود ندارد. هچنين كارت‌هاي معافيت پايان خدمت سربازي هم به صورت سراسري صادر مي‌شود.

وي با تاكيد بر اينكه امكان جعل اسناد و كارت‌هاي سربازي با توجه به الكترونيكي شدن سامانه وظيفه عمومي وجود ندارد افزود: مگر آن كه در سامانه، اطلاعات غلط وارد شده باشد كه اين موضوع هم بسيار نادر است.

احمدي‌مقدم در عين حال تصريح كرد: يكي از بخش‌هايي كه مي‌تواند مورد طمع افراد سودجو قرار گيرد كميسيون‌هاي پزشكي و غيره هستند كه بايد كنترل بيشتري در اين باره انجام شود البته پزشكان مورد اعتماد نظام هستند اما در هر حال بحث كنترل نيز بسيار مهم است.

احمدي‌مقدم درباره وضعيت ايمني محور گرمسار- قم اظهار كرد: اين محور در فروردين ماه نيز مورد استفاده قرار گرفته و پليس‌راه نيز به صورت موقت در آن مستقر شد.

وي ادامه داد: افتتاح‌هاي شتاب‌زده قبل از آن كه اقدامات اوليه در راه‌ها صورت گيرد مطلوب نيست. به طور مثال نخستين كاري كه بايد در اين محور انجام مي‌شد ساخت پاسگاه پليس‌راه است و در شان نيروي انتظامي نيست كه در قلب كوير در يك چادر مستقر شود.

فرمانده ناجا خط‌ كشي، نصب گارديل، اصلاح شانه‌ها و غيره را از جمله موضوعاتي عنوان كرد كه بايد در افتتاح راه‌ها مدنظر قرار گيرد و افزود: پليس به دنبال بهانه‌جويي نيست و البته محور گرمسار- قم هم مسير بسيار خوبي است كه راه را كوتاه كرده و ترافيك را تا حد زيادي كاهش مي‌دهد.

به گزارش ايسنا،وي ادامه داد: اميدواريم نواقص در اين محور برطرف شود تا شاهد سانحه‌اي در اين محور نباشيم.

فرمانده نيروي انتظامي درباره چگونگي برخورد پليس با موضوع بدپوششي هم گفت: در اين باره حداقل شاخصه‌هاي عرفي نبايد به عقب بازگردد اما متاسفانه مشاهده مي‌كنيم كه افرادي به اين موضوع بي‌توجه هستند و به صورت عامدانه با ظاهري زننده و به صورت مانكن‌گونه ظاهرمي‌شوند كه اين موضوع تنها مربوط به خانم‌ها نيست و حتي آقايان هم رفتار زننده‌اي دارند به طوري مثال مشاهده مي‌شود برخي افراد يك سگ را در آغوش گرفته و در پياده‌روها تردد مي‌كنند.

وي با بيان اينكه پليس با چنين موضوعاتي برخورد خواهد كرد گفت: از اواخر ارديبهشت ماه امسال برخورد پليس با چنين موضوعاتي تشديد شده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
0
0
خیلی چیزهای ما صفر است !نیست ؟!
نظرات بینندگان