arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۶۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

شرایط تازه سفارت هند در افغانستان برای صدور ویزا

سفارت هند در افغانستان اعلام کرد که به دلایل امنیتی، شرایط سختگیرانه‌تری را برای صدور ویزا برای شهروندان این کشور وضع کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب، «منپریت ووهرا»، سفیر هند در کابل، گفت که هدف از وضع این شرایط کسب اطمینان بیشتر در مورد مسائل امنیتی است.

ارائه صورت حساب بانکی، ارائه نشانی دقیق محل سکونت متقاضی ویزا در هند و جزئیات بیشتر از گذشته در فرم درخواست ویزا، شامل این شرایط است.

با وجود این، وی گفت: هیچ تغییری در سیاست صدور ویزا به وجود نیامده و هیچ محدودیتی وجود ندارد بلکه ما مدارک بیشتری می‌خواهیم و بررسی بیشتری می‌کنیم.

سفیر هند افزود که در گذشته درخواست‌کنندگان ویزا این مدارک را ارائه نمی‌کردند و سفارت هند هم سخت‌گیری نمی‌کرد اخیرا ما دریافتیم که برخی افراد نادرست از سیستم آزاد ویزای هند سوء استفاده کرده‌اند تا ویزا بگیرند.

 ووهرا در مورد کسانی که از ویزای هند سوء استفاده کرده‌اند، توضیح بیشتری ارائه نکرد، اما گفت که این موضوع تهدیدی برای امنیت داخلی هند به حساب می‌آمد.

در افغانستان به‌ویژه در مناطق روستایی این کشور داشتن حساب بانکی چندان معمول نیست. اعلام الزامی شدن ارائه صورت حساب بانکی برای درخواست ویزای هند، این گمانه را در افغانستان پدید آورد که ممکن است سفارت هند سفر شهروندان افغانستان را محدود کند.

اما سفیر هند در کابل تاکید کرد که شرایط تازه باعث محدودیت سفر شهروندان افغانستان به هند نخواهد شد. به گفته وی، از زمان اعلام شرایط تازه تا حال ۷۵ درصد کسانی که درخواست ویزا داده‌اند صورت حساب بانکی خود را پیوست این درخواست ارائه کرده‌ اند.

لازم به ذکر است که هند یکی از کشورهایی است که شهروندان افغانستان برای مقاصد درمانی به آن سفر می‌کنند. در سال‌های اخیر میزان سفرهای درمانی به هند افزایش یافته است. مسائل بازرگانی و تحصیلی از دیگر اهداف سفر گروهی از افغان‌ها به هند است.

مقام‌های دولتی افغانستان شهروندان این کشور را تشویق کرده‌اند که از امکانات درمانی داخل کشور استفاده کنند، اما میزان بالای رفت و آمد به هند نشان می‌دهد که گروهی از آنها به مراکز درمانی داخل افغانستان اعتماد چندانی ندارند.

انتهای پیام

منبع: مهر
برچسب ها: سفارت هند
نظرات بینندگان