arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۶۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۳ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۰

توکلی: مقاصد سوئی پشت بودجه ی "شورای عالی ایرانیان" است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نمایندگان مجلس نسبت به اختصاص بودجه‌ای به شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در قانون ابلاغ شده بودجه ۹۰ تذکر دادند.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، احمد توکلی نماینده مردم تهران و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) طی تذکری آئین‌نامه‌ای با اشاره به ابلاغ قانون بودجه ۹۰ از سوی دولت، اظهار داشت: به دلیل تعدیل و عدم دقت برخی از موارد به عنوان قانون بودجه از سوی دولت ابلاغ شده که جزو مصوبات کمیسیون تلفیق نبوده است.

وی افزود: در کمیسیون تلفیق بر اساس پیشنهاد آقای کامران بودجه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور که مجوز قانونی در تأسیس آن نبود،‌حل شد. اما در قانون بودجه ۹۰ که از سوی دولت ابلاغ شده، ‌بودجه‌ای برای این بخش در نظر گرفته شده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس همچنین تصریح کرد: در قانون بودجه ابلاغی از بودجه استان‌ها بخشی را به مراکز و نهادهای خارج از کشور اختصاص دادند که بنده نمی‌دانم که از بودجه استانی چه ربطی دارد که برای مراکز و نهادهای خارج از کشور پول خرج شود و سهمی برای آن در نظر گرفته شود.

به گفته وی، اگر وحی مطلق هم بوده باشد، گنجاندن آن غیرقانونی بوده است و باید به این مسئله رسیدگی شود.

توکلی همچنین گفت: ممکن است مقاصد سوئی پشت این ماجرا باشد.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر توکلی گفت: ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم که چه مشکلی وجود داشته است. زود قضاوت نکنیم.

در ادامه محمدقسیم عثمانی نماینده بوکان طی تذکری آئین‌نامه‌ای اظهار داشت:‌ تذکر بنده نیز مربوط به همان مصوبات کمیسیون تلفیق است.

وی افزود: در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۰ میلیاردی ایرانیان خارج از کشور کلا حذف شد و چنین چیزی جزو مصوبات کمیسیون تلفیق نبوده است. در بودجه فرهنگی نیز مقرر شد این موضوع در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها بررسی شود و اصلا نامی از ایرانیان خارج از کشور در این مورد نبوده است.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به وی گفت: ما این موضوع را بعد از پایان جلسه امروز بررسی می‌کنیم.

در ادامه این جلسه نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه نیز به بیان تذکر آئین‌نامه‌ای پرداخت و گفت: برای سه میلیون ایرانی گویا یارانه نقدی پرداخت می‌شود که باید گفت اگر پول داریم، باید به مستمندان واقعی بدهیم، نه به افرادی که هویت سیاسی آنان مشخص نیست، بنابراین باید این یارانه حذف شود.

وی افزود: آیا می‌خواهند کسانی که از این شهر فرار کرده‌اند، جایگاه داشته باشند؟

لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به وی از مصباحی‌مقدم رئیس کمیسیون ویژه خواست که این موضوع را رسیدگی کند که چرا اینگونه بوده است.

در این جلسه همچنین یونس اسدی نماینده مشکین‌شهر در مجلس در تذکری آئین‌نامه‌ای گفت:‌ در برنامه پنجم توسعه مصوبه‌ای داشتیم مبنی بر اینکه اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای شهرستان به صورت سرجمع بین شهرستان‌ها توزیع شود اما این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: مجلس قانون بازنشستگی پیش از موعد را به مدت ۵ سال تمدید کرد اما در بودجه هیچ منبعی برای آن در نظر نگرفت.

لاریجانی به وی گفت: این تذکرات مربوط به مجلس نیست اما این موضوع را در کمیسیون کشاورزی پیگیری می‌کنیم.

حسن کامران نماینده اصفهان نیز طی تذکری آئین‌نامه‌ای با اشاره به ابلاغ قانون بودجه ۹۰ گفت: جداول و ردیف‌های قانون بودجه ۹۰ در اختیار ما نیست.

وی افزود: سال گذشته نیز در جداول قانون بودجه دستکاری شد و قول اصلاح شدن آن‌را دادند که انجام نشد و امسال هم به همین صورت است.

کامران ادامه داد: در بند ۸ که مربوط به عفاف و حجاب و فرهنگ ایثار و شهادت بود،‌ نیز این موضوع حذف شد و باید با این تخلفات برخورد شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز گفت: این موضوع را بررسی می‌کنیم و اگر موردی باشد، ما به آن رسیدگی می‌کنیم.

نظرات بینندگان