arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۲ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۰

واكنش «فون ترير» به نامه جواد شمقدري به «ژيل ژاكوب»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
لارس فون ترير در واكنش به نامه جواد شمقدري به «ژيل ژاكوب» گفت: حرف‌هاي من در كنفرانس خبري فيلم هوشمندانه نبودند و نسبتا مبهم و آزاردهنده بيان بيان شدند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، «لارس فون ترير» چندي پيش پس از اظهارات جنجال‌آميزش در نشست خبري فيلم «ماليخوليا» مجبور به خروج از جشنواره‌اي شد كه زماني براي فيلم «رقصنده در تاريكي» نخل طلا را به او اعطا كرد.

به نوشته هاليوود ريپورتر، خالق آثاري چون «اروپا» با اشاره به پتانسيل انسانها در خصوص ميل به توحش گفت: براي پرهيز از هرگونه فجايع انساني در آينده درك اين مساله لازم است.

«فون ترير» كه از حواشي جشنواره كن فاصله گرفته است، چندي پيش هم در گفت‌وگو با بي.بي.سي اظهار كرد: «بيان چنين صحبت‌هايي واقعا احمقانه بود و من ديگر هرگز چنين نشست خبري نخواهم داشت. واقعا متاسفم و اگر موجب ناراحتي كسي شدم، اصلا تعمدي نبوده است.»

وي گفت: «من از خود بي‌خود شدم و از اين بابت خودم را سرزنش مي‌كنم. من در نشست خبري تصور مي‌كردم با دوستان نشسته‌ام و گپ مي‌زنم، اما لحظاتي بعد ديدم با دنيا صحبت كرده‌ام.»

او درنشست مطبوعاتي فيلمش در کن گفته بود که «نازي» است و تا حدي با هيتلر همدردي مي‌کند، اما بعد توضيح داد كه سخنانش «کاملا و مطلقا احمقانه» بوده است.

او همچنين گفت: «من از اين به بعد، هرگز در هيچ نشست مطبوعاتي شرکت نمي کنم.»

لارس فون تريه گفت: «براي خودم متاسفم و اگر کسي را آزرده‌ام، عذر مي‌خواهم. اصلا چنين قصدي نداشتم. کاملا و مطلقا احمقانه بود.»

در حالي كه فون ترير از کن اخراج شده بود، فيلم او که درمورد برخورد قريب‌الوقوع يک سياره با زمين است، همچنان در بخش مسابقه کن باقي ماند و کرستن دانست به خاطر آن برنده جايزه بهترين بازيگر زن شد. فون ترير سال 2000 با «رقصنده در تاريکي» نخل طلاي کن را دريافت کرد.
نظرات بینندگان