arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۸ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۰

سیدحسن خمینی: امام‌ از متحجرین و متقدسین آسیب زیادی دید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی وجه ممیزه حضرت امام‌(ره) با سایر فقها و علما را نقطه‌ی توکل و باورمندی ایشان به خداوند سبحان عنوان کرد و گفت: یکی از مراتب عرفا ثقه است. ثقه به معنی اعتماد به خداوند است. یعنی انسان در تمام فراز و فرودها به خدا اعتماد داشته باشد و به او توکل کند.

فرزند یادگار امام(ره) که در دیدار اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی در حرم مطهر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی سخن می‌گفت، اظهار کرد: دوره‌ی حضرت امام (ره) دوره‌ای برای تحقق وعده‌ی الهی بود. کسی فکر نمی‌کرد که در آن فضای دیکتاتوری و اختناق آلوده و وابسته این انقلاب پیروز شود و حضرت امام‌(ره) رهبری جامعه را بر عهده بگیرند.

فرزند یادگار امام‌(ره) ادامه داد: امام بزرگوار ما از مظاهر دریافت لطف خدا و تحقق وعده‌ی الهی است. لذا تکریم و بزرگداشت امام‌(ره) بزرگداشت یک شخص نیست، بلکه بزرگداشت یکی از جلوه‌های خدا و بازگو کردن یکی از وعده‌های تحقق یافته‌ی خداوند است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم خاطرنشان کرد: نقطه‌ آغاز بدبختی انسان از زمانی است که تنها خود را ببیند و احساس کند که «من» تاثیرگذار است. این در حالی است که اگر انسان به جایی برسد که بفهمد «من» تاثیری در این عالم ندارد و همه چیز در اختیار خداست، نتیجه‌اش صبر بر تمام آزار و اذیت‌ها خواهد بود.

سید حسن خمینی ادامه داد: امام بزرگوار ما هم توانست این توکل به خدا را نشان دهد. همان‌طور که می‌بینیم در سخنان ایشان هیچ واژه‌ای به اندازه‌ی خدا و لطف خدا وجود ندارد. ایشان همواره تذکر می‌داد که مراقب باشیم، غرور بر ما فائق نشود. حتی در فتح خرمشهر هم ایشان به کسانی که در اوج شادی و غرور از این فتح بزرگ بودند، تلنگر زدند که خرمشهر را خدا آزاد کرد. این به این معناست که اگر خداوند نمی‌خواست حتی جایی که 10 برابر نیرو وجود داشت، ممکن بود این فتح اتفاق نیفتد. هم‌چنان که مواردی در جنگ بود که به دلیل غرور افراد، فتحی حاصل نمی‌شد.

فرزند یادگار امام‌(ره) اضافه کرد: امام‌(ره) از متحجرین و متقدسین آسیب زیادی دید، فرزند رشید و بالغ ایشان را از او گرفتند و به نجف تبعیدش کردند، اما امام‌(ره) همواره منتظر تحقق وعده‌ی خدا بود که نهایتا محقق شد.

سید حسن خمینی در پایان برای برگزار کنندگان مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) آرزوی موفقیت کرد و هم‌چنین ابراز امیدواری کرد که این مراسم همان‌طور که شأن امام‌(ره) است و خداوند از ما طلب می‌کند برگزار شود.
نظرات بینندگان