arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۰

مهدوی کنی: مسئولان به خاطر حفظ انقلاب به جان هم نیفتند

دومین جلسه هیات رییسه مجلس خبرگان به ریاست آیت‌الله مهدوی کنی و با حضور اکثریت اعضا با موضوع پیگیری مصوبات گذشته، گزارش از انتخابات کمیسیون‌های داخلی مجلس خبرگان به هیات رییسه، بررسی مسائل داخلی و بین‌المللی و همچنین ارائه اطلاعات و اخبار درباره مسائل داخلی و خارجی توسط اعضا به هیات رییسه برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دومین جلسه هیات رییسه مجلس خبرگان به ریاست آیت‌الله مهدوی کنی و با حضور اکثریت اعضا با موضوع پیگیری مصوبات گذشته، گزارش از انتخابات کمیسیون‌های داخلی مجلس خبرگان به هیات رییسه، بررسی مسائل داخلی و بین‌المللی و همچنین ارائه اطلاعات و اخبار درباره مسائل داخلی و خارجی توسط اعضا به هیات رییسه برگزار شد.

آیت‌الله مهدوی کنی پیش از برگزاری جلسه هیات رییسه خبرگان، در جمع خبرنگاران به نظریه ولایت فقیه اشاره کرد و گفت: این نظریه جدید نیست که برخی می‌گویند امام(ره) ولایت فقیه را به مردم تحمیل کرد، همه بزرگان شیعه و حتی بسیاری از مسلمانان در تبعیت از ولی تاکید دارند. تنها امام(ره) معتقد بود که این نظر باید عملی شود، نه این‌که تنها در کتاب‌ها بماند.

وی ادامه داد: برخلاف برخی علما که به عنوان مثال در دوره قاجار نظریه ولایت فقیه را مطرح کرده و ولایت را به فتحعلی شاه تفویض می‌کردند، امام(ره) هیچ‌گاه ولایت خود را به کسی تفویض نکرد. تنها در ابتدای انقلاب وقتی به قم رفت، تاکید کرد که ولایت فقیه با نظارت بر اداره امور کشور ولایت خود را اعمال کند که بعد از چند ماه فهمید که نمی‌توان نظام را به غیرفقیه داد و از این کار پشیمان شدند. اداره کشور با وجود همه پیچیدگی‌ها کار سختی است که امام این کار را کرد.

رییس مجلس خبرگان با اشاره به جریانی که این‌روزها تحلیل‌هایی در مورد آن وجود دارد، اظهار کرد: این جریان کاری نمی‌تواند بکند. امام( ره)به ما وعده داده بود که هیچ‌گاه نترسید از این‌که انقلاب از بین برود، البته امام(ره) معتقد بود که دشمنان نمی‌توانند کاری بکنند؛ چراکه این انقلاب مجانی و با کودتا به وجود نیامده بود، اما حضرت امام(ره) شرطی هم گذاشت و گفت شما نباید با هم اختلافی داشته باشید، اگر شما به جان هم بیفتید آن وقت دشمن ممکن است بتواند ازا ین اختلافات سوءاستفاده کند.

وی تصریح کرد: امسال که انتخاباتی در پیشرو داریم توصیه‌ من به مردم این است که در انتخابات شرکت کنند و مسوولان هم به خاطر حفظ انقلاب به جان هم نیفتند.

وی درباره وظایف مجلس خبرگان گفت: مجلس خبرگان دو تکلیف دارد که یکی تعیین رهبری یا در حقیقت کشف رهبری است. وظیفه دیگر نظارت است که برخی می‌گویند این نظارت استصوابی است و برخی می‌گویند استطلاعی است، اما به نظر من این نظارت حراستی است یعنی نه این‌که خبرگان به رهبری اشکال بگیرد، بلکه باید به کارهای ایشان توجه بکند، نه به این معنا که از صبح تا شب اشکال بگیریم، مخالفان هم منتظرند که ما چه بگوییم و آن‌ها سوءاستفاده کنند. مخالفین هنوز که ما هیچ نگفته‌ایم این‌طور حرف می‌زنند. به هر حال به نظر من این نظارت، نظارتی حراستی است از نوع نظارت.

مهدوی‌کنی درباره لزوم شرکت در انتخابات آتی گفت: به نظر من حتی آن دسته از غیراصولگرایان که معتقد به فعالیت در چارچوب قانون هستند، باید در این انتخابات به میدان بیایند و به فکر حفظ انقلاب باشند.

وی در ادامه درباره دوره رهبری مقام معظم رهبری گفت: عملکرد ایشان در 22 سال گذشته خود گواهی بر صلاحیت ایشان است. در مجلس خبرگانی که ایشان انتخاب شد، همانطور که می‌دانید دو نظر وجود داشت که یکی بر شورای رهبری تاکید داشت و یکی انتخاب یک فرد که با وجود این‌که آن نظر که بر شورای رهبری تاکید داشت، طرفداران بیشتری داشت، اما خدا خواست و ایشان به رهبری رسید. در طول این سال‌ها حوادث سختی در انقلاب اتفاق افتاده است و مقام معظم رهبری این اتفاقات را به خوبی اداره کرده‌اند و مواضع خوبی اتخاذ کرده‌اند. یکی از مشخصه‌های مقام معظم رهبری این است که به کارهای ریز هم توجه می‌کنند به عنوان مثال چندی پیش اعلام شد که ایشان به منزل یکی از خانواده‌های شهدا در پیشوای ورامین رفته است.

وی افزود: خداوند ایشان را تائید کرده است و امیدوارم ایشان سال‌های سال زنده باشند، حتی مخالفان هم بر توانایی‌های ایشان اذعان دارند و این‌که کسی نمی‌تواند جایگزین او باشد.

رییس مجلس خبرگان افزود: برخی حوادثی که در دوره رهبری ایشان اتفاق افتاد، حتی از دوران امام(ره) سنگین‌تر بود. هم‌اکنون دعوا میان مومنان است و اداره کردن این شرایط سخت است. ممکن است همه راضی نشوند، اما ایشان کارنامه خوبی در اداره بحران‌های داشته‌اند. البته رهبری در مواقع بحرانی اظهارنظر می‌کنند و دستگاه‌هایی مانند مجلس و دولت باید بر اساس قانون کار خود را انجام دهند تا کار به جایی نکشد که ایشان مجبور شوند که وارد شوند. این‌ها با هم دعوا می‌کنند و آقا هم مجبور به ورود می‌شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
0
1
من به جای اونا میگم چشم
نظرات بینندگان