arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۳۳
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۱ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۰

اخبار مهم "انتخاب"؛ در "60 ثانیه"/امروز چهارشنبه ۰۴ خرداد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
"60 ثانیه" عنوان خبری است که روزانه مهمترین اخبار منتشره در "انتخاب" را در یک خبر جمع آوری کند که در طی "60 ثانیه" امکان ملاحظه همه اخبار وجود دارد. این بخش، در ستون "گزیده اخبار" منتشر می شود:

اخبار چهارشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۰:

دومین جلسه هیات رییسه مجلس خبرگان به ریاست آیت‌الله مهدوی کنی و با حضور اکثریت اعضا با موضوع پیگیری مصوبات گذشته، گزارش از انتخابات کمیسیون‌های داخلی مجلس خبرگان به هیات رییسه، بررسی مسائل داخلی و بین‌المللی و همچنین ارائه اطلاعات و اخبار درباره مسائل داخلی و خارجی توسط اعضا به هیات رییسه برگزار شد.
رییس مجلس شورای اسلامی گسستگی افكار احزاب و مطبوعات را موجب مخدوش شدن فضای آزادی و دموكراسی خواند و تاكید كرد لازمه تداوم و پایداری آزادی در جامعه ایجاد رعایت قانون و چارچوب های قانونی است.
رئیس کمیسیون انرژی از عملکرد شرکت سایپا برای تشویق مردم جهت خرید خودروی قسطی و پرداخت اقساط آن از طریق یارانه ها انتقاد کرد و از لاریجانی خواست تا با این موضوع برخورد شود.
آیت الله آملی لاریجانی با انتقاد از شعار عدالت بدون عمل از سوی برخی مسئولان این مساله را موجب سستی ایمان و اعتقاد مردم دانست و گفت: اگر دائم صحبت از عدالت کنیم و شعار عدالت بدهیم اما مردم در عمل و در رفتار شخصی ،نوعی و جمعی آن را به چشم خود نبینند، هیچوقت موجب ایمان و اعتماد مردم نخواهد شد.
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۷
پس از گذشت سه روز از اعلام بازداشت 30 جاسوس آمریکایی و شناسایی 42 افسر اطلاعاتی آمریکا وزیر ااطلاعات از پخش قریب‌الوقوع اعترافات بازداشت‌شدگان شبکه جاسوسی خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۵
تحلیل قابل تامل سایت دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی از وقایع اخیر
سایت دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی در یادداشتی به بهانه ی "به بهانه صف کشی امروز جریان تحجر مقابل جریان انحرافی"، نوشته است: رویارویی جریان تحجر با جریان انحرافی را باور نباید کرد چون این زنده به آن است و آن زنده به این!
بی نظمی به تمام معنا در مراسم دفن اسطوره
حدود 15 تا 20 هزار نفر در بهشت زهرا حاضر بودند و با حضور عادل فردوسی‌پور در مراسم تدفین، جو مراسم تا حدودی متشنج شد. نیروی انتظامی برای آرام کردن جو وارد عمل شد و ماموران نیروی انتظامی با باتوم با تعدادی از حاضران برخورد کردند.
" از بقايي به خاطر تحمل كم نظيرش ممنونم "
محمود احمدی نژاد با اشاره به آنچه "حملات شدید به بقایی" خواند ، بدون نام بردن از رییس دفتر خود گفت: قبل از ایشان [مشایی]، هم همين اتفاق افتاده و رییس سابقش را سیبل کردند،
فرضیه های زیادی در مورد انصراف احمدی نژاد از حضور در نشست اوپک که معمولا دوست دارد که در دنیا جنجال به پا کند و توجهاتی را به خود جلب کند وجود دارد.اول اینکه احمدی نژاد به دلیل وقایعی که چندی پیش در ماجرای وزارت اطلاعات، رخ داد، نفوذ و قدرت خود را از دست داده است.
انتخاب لاریجانی به عنوان رئیس چهارمین سال متوالی مجلس
علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس برای سال چهارم انتخاب شد .بر اساس قرائت نتایج آرای اخذ شده ، از 244 رای اخذ شده ، لاریجانی با212 رای مثبت به عنوان رئیس انتخاب شد .32 رای نیز سفید یا باطل بود.
وزير نيرو با اعلام آخرين اخبار كارگروه ادغام وزارتخانه هاي نفت و نيرو، همه را غافلگير كرد. مجيد نامجو ديروز در حاشيه هشتمين همايش بين المللي انرژي در جمع خبرنگاران گفت: «آنچه كه تاكنون در كارگروه ادغام بحث شده، اين بوده است كه وظايف وزارتخانه هاي نيرو و نفت در قالب يك لايحه به مجلس ارايه و وزارتخانه آب و انرژي تشكيل شود.»
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه هيچ‌گونه افزايش يا كاهش مدت سربازي در قانون وجود ندارد، افزود: با توجه به كاهش مواليد در سال‌هاي آينده و در صورت استمرار شرايط موجود، ماه‌هاي خدمت سربازي بايد افزايش يابد.
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس، علت اصلی انفجار امروز در فاز سوم پالایشگاه آبادان را بی‌توجهی مسئولان این پالایشگاه به اخطار کارشناسان درباره راه‌اندازی زودهنگام آن، اعلام کرد.
اتاق بازرگانی بحرین تصمیم به قطع روابط با ایران، عراق، لبنان در واکنش به آنچه دخالت های خارجی در تظاهرات در این کشور خواند، کرد.

نرخ برخی خودروها در بازار
دولت آمریکا دیروز سه شنبه اعلام کرد که هفت شرکت خارجی از جمله یک شرکت کشتیرانی اسرائیل و شرکت دولتی نفت ونزوئلا را به دلیل داد و ستد با ایران تحریم می‌کند.
گزارش "انتخاب" از مراسم تشییع اسطوره فوتبال ایران
پیکر ناصر حجازی در حالی به بهشت‌زهرا انتقال یافت که به دلیل حضور پرشمار علاقه‌مندان ترافیک سنگینی در مسیرهای منتهی به بهشت‌زهرا وجود داشت.
با تایید دادستان کل اریک هولدر، بازپرسان فدرال در حال تلاش برای مجبور کردن نویسنده ی کتابی در مورد سازمان "سیا" هستند تا او علیه یکی از ماموران سابق سیا شهادت دهد.
نتانیاهو مدعی شد:
نخست وزیر اسرائیل نتانیاهو گفت: کسانی که نسبت به این موضوع بی اعتنا هستند، سر خود را در برف کردند تا متوجه چیزی نشوند.
ديوان‌عالي كشور براي يك پرونده اسيدپاشي حكم داد:
حكم قصاص چشم مردي كه با پاشيدن اسيد روي صورت مردي ديگر او را كور كرده است تاييد، اما تاكيد شد اين حكم بايد بدون استفاده از اسيد اجرا شود.

نظرات بینندگان