arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۶۱
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۴ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۰

آيت الله مکارم شيرازي : حوزه هاي علميه حامي نظام اسلامي اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله مکارم شیرازی حوزه های علمیه را حامی ، حافظ و پشتیبان نظام اسلامی دانست .

به گزارش انتخاب، آیت الله مکارم شیرازی دیشب در نشست دوره ای استادان سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم در مدرسه علمیه آیت الله گلپایگانی با تأکید بر استقلال حوزه های علمیه و وابسته نبودن به دولت گفت : حوزه ها حامی و حافظ نظام اسلامی بوده و هستند و این حمایت با پشتیبانی مرجعیت و مردم تقویت می شود .

این مرجع تقلید با بیان امتیازات نظام حوزوی و برخی اختلاف نظرها در برنامه های آموزشی بر تلاش دشمنان برای نفوذ در نظام حوزوی اشاره کرد و افزود : قرآن ، مکتب اهلبیت (علیهم السلام) و مرجعیت محور وحدت حوزه های علمیه هستند و علمای حوزه باید با شناسایی فضاها و تقویت نقاط قوت ، اختلافات را به بستر اتحاد بیشتر تبدیل کنند .

آیت الله مکارم شیرازی با بررسی تفاوتهای نظام آموزشی دانشگاهی و حوزوی آمیخته شدن مسائل اخلاقی و عاطفی با موضوعات علمی ، مباحثه و تشکیل شوراهای درسی ، تداوم دروس آزاد در حوزه و تدریس و تحصیل رایگان از سطوح مقدماتی تا سطوح عالی را از امتیازات نظام حوزوی برشمرد.

 او ، فرا منطقه ای و فرا مرزی بودن نظام آموزشی حوزه را از دیگر امتیازات حوزه بیان کرد و افزود: قرآن ، اسلام و مکتب اهلبیت و علوم و معارف دینی به منطقه یا کشور خاصی اختصاص ندارد از این رو آموزش در حوزه های علمیه ملیت و تابعیت نمی شناسد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به تاریخ هزار ساله حوزه های علمیه و فراز و نشیبهای آن اظهار امیدواری کرد این میراث گرانقدر با توسعه علوم و کشف حقایق قرآن و سنت و تلاش استادان و پرورش طلاب توانمند حفظ و به آیندگان منتقل شود . نماینده ولی فقیه در حج و زیارت هم در این نشست از اعزام بیش از 2 و نیم میلیون زائر به اماکن متبرکه عربستان ، عراق و سوریه خبر داد و بر بهره گیری از نخبگان حوزه در پرورش معنوی زائران تأکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر با بیان اینکه دشمنان همیشه در کمین هستند افزود : سالانه بیش از 20 میلیون جلد کتاب در ترویج وهابیت و تخریب عقاید شیعه چاپ و در سطح جهان منتشر می شود که اگر به موقع پیشگیری نشود فرصتهای جبران از دست خواهد رفت
نظرات بینندگان