arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۶۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۰

توليد داروي موثر سرطان پروستات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محققان انگلیسی دارویی تولید کرده اند که می تواند طول عمر مبتلایان به سرطان پیشرفته پروستات را چهار ماه افزایش دهد.

به گزارش انتخاب، روزنامه دیلی تلگراف در شماره امروز خود در اینترنت نوشت: این دارو که موسسه تحقیقات سرطان در انگلیس ان را کشف کرد، از معدود داروهایی است که می تواند به مردان در مراحل اخر سرطان پروستات کمک کند و از این جهت یک پیشرفت محسوب می شود که قبلا تصور می شد هورمون درمانی طول عمر مبتلایان به سرطان پیشرفته پروستات را افزایش نمی دهد. این داروی جدید موسوم به ابیراترون اسیتیت که با نام تجاری زیتیگا عرضه شده است، در پی ازمایش های بالینی موفقیت امیز اکنون به تصویب سازمان های نظارت دارویی امریکا رسیده اما هنوز در انگلیس در دسترس قرار نگرفته است.

در مورد مردان مبتلا به سرطان پیشرفته پروستات درمانهای بسیار معدودی وجود دارد و متاسفانه هر سال حدود ده هزار بیمار در انگلیس بر اثر این بیماری می میرند. پروفسور ان اشورث رئیس اجرایی موسسه مطالعات سرطان می گوید،‌ موفقیت این تحقیق اکنون روشن می سازد که مردان مبتلا به سرطان پیشرفته پروستات هنوز می توانند از داروهایی که هورمونهای مردانه را هدف قرار می دهد، بهره ببرند. به گفته وی،‌ نتایج این تحقیق چهل سال برداشت اشتباه درباره این بیماری را اصلاح کرده است و امید می رود به هورمون درمانی های سطح دوم بیشتری- مانند درمانی هایی که با موفقیت برای درمان سرطان سینه استفاده شد- برای این گروه از مردان بیانجامد.

تومرهای سرطان پروستات با هورمون تستوسترون وخیم تر می شوند اما داروهایی که مانع از تولید این هورمون توسط بیضه های می شوند،‌ معمولا پس از چند سال کارایی شان را از دست می دهند. اکنون محققان انگلیسی دارویی تولید کردند که تولید تستوسترون را در همه بخش های بدن،‌ نه فقط بیضه ها، متوقف می کند.
نظرات بینندگان